Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حسین وطن پور با اعلام این خبر افزود: هر ساله فراخوان اولویت های حوزه بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی در قالب یک کتابچه به فناوران و شرکت های دانش بنیان ارائه می شود و حمایت های مالی بر مبنای اولویت های ارائه شده به این شرکت ها است.

وی گفت: در تمام مناطق ۱۰ گانه آمایشی کشور تاکید داریم که بر اساس فرصت های منطقه ای، از فناوران و شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم و هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند که فرصت های منطقه ای را پیدا کنند تا از آنها حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وطن پور تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از بازار دارو و  تجهیزات پزشکی در اختیار شرکت های دانش بنیان است و این میزان رو به رشد است البته از یک سو نیز مشکلاتی مانند تحریم و محدودیت واردات به رشد شرکت های دانش بنیان و افزایش سهم آنها از بازار کمک کرده است.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۸ شاهد رکورد شکنی فروش محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت باشیم و هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نیز ارتباط خوبی با شرکت های دانش بنیان دارد و از آنها حمایت می کند و برای بازار سازی محصولات شرکت های دانش بنیان نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی یکی از برنامه های وزارت بهداشت را حمایت از تولید مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی در کشور عنوان کرد و افزود: اخیرا نامه ای را به تمام دانشگاه های  کشور در وزارت بهداشت و علوم ارسال و درخواست کردیم که اگر هر مجموعه ای در سال های گذشته، ماده اولیه دارو و تجهیزات پزشکی را ساخته، به ما اعلام کنند.

وطن پور افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ ماده اولیه دارویی که در آزمایشگاه ساخته شده به ما اعلام شده است و پس از بررسی هایی که انجام می شود، مورد حمایت قرار می گیرند تا در کشور تولید شوند.

کد خبر 4743375

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری سلامت وزارت بهداشت شرکت های دانش بنیان نوآوری اربعین 98 فناوری فضایی تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جایزه نوبل محمد جواد آذری جهرمی امنیت اطلاعات گوگل هوش مصنوعی مایکروسافت امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان

این نمایشگاه و رویداد حمل‌ونقلی با حضور ۳۵ شرکت دانش بنیان، فناور، دانشجویان، استادان و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی تا چهاردهم اردیبهشت دردانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد.


کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل‌ونقل ریلی از محور‌های برگزاری دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان است.


 این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل‌ونقل ملی و استانی و کلان شهر‌ها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد.


ساعات بازدید از نمایشگاه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه