Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:32:32 GMT

خطیب جمعه بیرجند: تحریم‌ها با شکست مواجه شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۲۰۳۲

خطیب جمعه بیرجند: تحریم‌ها با شکست مواجه شده است

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند افزود: پارسال این روزها درگیر موضوع مهم هرج و مرج اقتصادی بودیم که با فتنه و دسیسه‌های دشمنان و عناصر داخلی محقق شده بود و قیمت‌ها به صورت نجومی بالا می‌رفت.

وی گفت: همچنین در چنین روزهایی فساد اقتصادی به صورت فراگیر از هر طرف زبانه می‌کشید اما امروز با تدابیر و رهنمودهای رهبری، حمایت قاطع مردم و پای کار آمدن دولت تحریم‌ها بی‌اثر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: از نظر فساد نیز با روی کار آمدن رئیس قوه قضاییه مردم امیدوار شده‌اند و به صورت جدی و قاطع با مفسدان و حامیان آنها برخورد می‌شود لذا ما حمایت قاطع خود را از برخوردهای جدی قوه قضاییه با مفسدان اعلام می‌کنیم و خواهان ادامه این راه در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه تقابل جبهه حق و باطل در کربلا و تقابل ۴۰ ساله نظام اسلامی با استکبار جهانی ریشه در تاریخ دارد افزود: شیطان از ابتدای آفرینش آدم، مقابله را شروع کرد و مقابل خداوند ایستاد.

حجت الاسلام مختاری گفت: تفکر شیطانی در کربلا به اوج رسید و اکنون نیز ادامه دارد لذا در این مسیر باید بصیرت داشته داشته باشیم و در این زمینه دو نکته مهم است.

وی بیان کرد: ابتدا اینکه مردم در این تقابل نقش تعیین کننده‌ دارند و در طول تاریخ هر جا خواص جامعه حقیقت را به خوبی شناختند و توده‌های مردم را جهت گیری کردند حق پیروز شد و هرگاه خواص به وظیفه خود عمل نکردند نتیجه کربلا و حکومت سلسله‌های پادشاهی شد.

حجت اسلام مختاری تاکید کرد: نقش مردم در تقابل با تفکر شیطانی بسیار جدی است و مردم هستند که نقش بسیار سرنوشت‌سازی در غلبه بر باطل دارند.

وی گفت: آنچه سبب می‌شود مردم به درستی حمایت کنند بصیرت، تیزبینی و هوشیاری آنان است لذا بصیرت مهمترین عنصر است که مردم تواسته‌اند با داشتن بصیرت درست تصمیم بگیرند.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: مهمترین نیاز ما امروز و در گام دوم انقلاب بصیرت است که باید به صورت دقیق دوست، دشمن، نفوذی‌های دشمنان و زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی را بشناسیم.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت مهمترین عامل ماندگاری انقلاب است اظهار داشت: باید پیوسته در جامعه بصیرت افزایی کرد.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: بصیرت پنج رکن اصلی دارد که کلیات را ما می‌دانیم اینکه اسلام، قرآن، اهل بیت و حق برای چیست اما باید با تیزبینی نسبت به مصادیق و جزئیات جریان‌ها نیز بصیرت داشت.

وی گفت: نخستین و مهمترین نکته در خصوص بصیرت افزایی این است که جنگ با استکبار، جنگ فرهنگی است و جنگ نظامی تاکتیکی برای شکست دادن فرهنگ ما بود و مسایل سیاسی همه ابزاری هستند تا فرهنگ ما را از جامعه حذف کنند.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: جنگ، جنگ فرهنگی و سیاسی و دعوا بر سر قدرت و دنیا نیست بلکه بر سر فرهنگ و دین اسلام است و دشمن با دین و فرهنگ ما مشکل دارد.

وی گفت: بحث دشمن با ما به خاطر فردی نیست که بر سر کار باشد یا نباشد، بلکه بحث فرهنگ دینی است زیرا فرهنگ دینی ما توحید را به عنوان قله زندگی معرفی می‌کند.

حجت الاسلام مختاری افزود: دشمن به دنبال گاو شیرده است تا ملت را چپاول کنند و بدوشند، اما فرهنگ اسلامی این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب، فرهنگ طاغوتی بر کشور حاکم بود و گاو شیرده شده بودند اما بعد از انقلاب، فرهنگ اسلامی حاکم شد لذا دشمنان با این فرهنگ مشکل دارند.

امام جمعه موقت بیرجند درخصوص نکته دوم بصیرت افزایی گفت: تضاد بین فرهنگ توحیدی و اسلامی یک تضاد راهبردی است نه تاکتیکی لذا با لبخند و نرمش و امتیاز دادن درست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تفکر توحیدی یعنی حق و حقیقت و تفکر شیطانی یعنی باطل افزود: اگر اهل توحید هستیم نمی‌توانیم با چنین مستکبرانی بسازیم و تضاد حق و باطل و فرهنگ اسلامی با استکبار یک تضاد ذاتی است.

وی گفت: مشکل ما با دشمن بر سر انرژی هسته‌ای نیست بلکه تضاد ریشه‌ای و ذاتی است و با اینکه برجام خسارت داشت اما هزینه آن را دادیم تا مردم بیدار شوند.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: کسانی که خود را به خواب زده‌اند بیدار شوند وگرنه خون شهدا یقه آنها را خواهد گرفت و مردم در انتخابات آینده به چنین افرادی سیلی سختی خواهند زد.

وی همچنین گفت: اربعین حسینی در حقیقت مایه افتخار، عزت، امید و نشانه روشن پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل است و امروز برای مقاومت در برابر مستکبران نیاز به چنین همایشی داریم. 

خطیب جمعه بیرجند افزود: مهمترین مساله‌ای که این روزها در سطح دنیا مطرح است و توجه عالم را به خود جلب کرده، راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه همه دنیا امروز مجذوب امام حسین (ع) هستند اظهار داشت: برگزاری چنین راهپیمایی عظیم در تاریخ بشریت سابقه ندارد و این بسیار آموزنده است که راه عدالت را ادامه دهیم.

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز امام حسین (ع) نزد خدا در چه جایگاهی و یزید در دنیا در چه جایگاهی قرار دارد، ما نیز این را در کشور خود تجربه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ۴۰ سال پیش ما نیز در چه جایگاهی بودیم و در این سال‌ها تلاش داشتیم داخل ایران امنیت ایجاد کنیم، زمانی برای سیم خاردار محتاج بیگانه بودیم اما اکنون امنیت ایران زبانزد است حتی تامین امنیت بسیاری از کشورهای اسلامی و دوست را نیز برعهده داریم.

وی با بیان اینکه ایران امروز از نظر علمی، دفاعی، موشکی و نظامی در جایگاه بالایی قرار دارد گفت: اینها همه ثمره و میوه‌های ایثار و مقاومت هستند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند تحریم مفاسد اقتصادی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) هشتم اردیبهشت ماه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌ها علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌ها علیه ایران واکنش نشان داد و این اقدامات را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در واکنش به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا و قطعنامه پارلمان اروپا گفت: دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض برجام و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال کرده و طلبکار باشند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

انگلیس، آمریکا و کانادا در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعمال کردند.
کنعانی با بیان اینکه ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

 چرا پارلمان اروپا از پرداختن به عامل اصلی بروز تنش در منطقه طفره می‌رود؟
این دیپلمات ارشد ایرانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریسم ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!
سخنگوی وزارت امور خارجه پرسید: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!
نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن حمله اخیر ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم اسرائیل، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند. آنها در این قطعنامه نسبت به حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق فقط ابراز تأسف کردند.
کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین گفت: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.
وی افزود: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.
اگر رشادت سپاه نبود، تروریسم داعشی تا پشت در پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود
کنعانی یادآور شد: اگر رشادت و جانفشان‌ی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریسم سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضد تروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تأکید کرد: تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود