Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری آزمون حرفه‌ای مهندسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون در کشور طبق قانون دو مرتبه برگزار می‌شود گفت: طبق آمار هر ساله ۳۰۰ هزار نفر در ۷ رشته در این آزمون شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: امسال ۱۷۵ هزار نفر در این دوره ثبت نام کردند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با بیان اینکه برای ما مسائل فنی، نظامات و الزامات فنی، معیار‌های ملی استاندارد مهم است، گفت: باید تمامی مهندسان در ساخت و ساز‌های کشور این معیار و الزامات فنی را اعمال کند بنابراین افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند باید صلاحیت حرفه‌ای را به صورت کامل داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این آزمون کمک می‌کند افرادی که با سوادتر در این حوزه هستند انتخاب شوند و با کسب اطمینان کامل مهر مهندسی را به آن‌ها اعطا می‌کنیم.

او یادآور شد: مهر مهندسی به افراد و مهندسانی داده می‌شوند که اطلاعات کامل، جامع و حرفه‌ای در حوزه مهندسی داشته باشند.

اسلامی توضیح داد: این آزمون به صورت دسترسی آزاد برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن با درک درستی که از این حرفه دارند آزمون را می‌گذارند و محفوظات در این بخش به کار ما نمی‌آید و مهندسان باید بتوانند به صورت حرفه‌ای و مطابق با استاندارد‌ها آزمون را بگذرانند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حداقل نمره قبولی در این آزمون ۵۰ درصد است گفت: تعداد افرادی که در این آزمون قبول می‌شوند بسیار کم است و امیدواریم جوانان با سوادتر و با مهارت‌تر بتوانند از این آزمون سربلند بیرون بیایند و اولویت ما در برگزاری چنین آزمون‌هایی دانش حرفه‌ای است.

او تاکید کرد: ایستایی ساختمان، بهینه سازی مصرف، جلوگیری از اتلاف انرژی در حوزه‌های گوناگون مهندسی از دانش‌هایی است که طبق قانون مهندسان باید بتوانند آن را انجام دهند و چنین رشته‌هایی رابطه مستقیم با صلاحیت حرفه‌ای مهندسان دارد.

اسلامی اظهار کرد: امیدواریم صلاحیت حرفه‌ای در بخش مهندسی روز به روز رشد کنند و مردم بتوانند با اطمینان خاطر بیشتر مهندسان با صلاحیت‌تری را برای ساخت بنا‌ها انتخاب کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ساخت بنا‌هایی مقاوم و به کارگیری تأسیسات کم هزینه و پایدار در بهبود کیفیت زندگی مردم بسیار اثرگذار است.

او گفت: در این آزمون ۲۵ درصد خانم‌ها و ۷۵ درصد آقایان شرکت کردند و بیشترین شرکت‌کنندگان مربوط به رشته نظارت عمران بوده و خانم‌ها هم رشته معماری و شهرسازی را انتخاب کردند. امیدواریم در دی ماه بتوانیم نتیجه آزمون را اعلام کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن جذابیت کاملی دارد گفت: این طرح برای مردمی است که به راحتی با توان مالی خود نمی‌توانند واحد‌های مسکونی در بازار را خریداری کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبخت کردن عده‌ای که توانمند هستند از اهداف این طرح نیست و ما طرح اقدام ملی مسکن را برای اقشار متوسط رو به پایین در سراسر کشور در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اتمام مسکن مهر و اجرای پروژه اقدام ملی اولویت دولت/ ضرورت به‌روز رسانی اطلاعات سامانه جامع مسکن مهر

او توضیح داد: اراضی این واحد‌ها شناسایی شده و در مرحله ساخت و ساز، انتخاب زمین، دریافت جواز و انعقاد قرارداد در سراسر کشور هستیم.

اسلامی افزود: ۱۸۰ هزار واحد در سراسر کشور در دست اجرا است و این واحد‌ها در مراحل مختلف آماده‌سازی و ساخت هستند.

وزیر راه و شهرسازی درباره حکم اخیر حسینیه سعادت‌آباد گفت: حکم دادگاه مربوط به قلع و قمع واحد مسکونی است و باید اجرایی شود.

انتهای پیام /

طرح اقدام ملی جذابیت کاملی دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اخبار راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران گفت: ساعتی قبل این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.   ملانوری ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیرو‌های عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه نمود.   وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود