Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اربعین ستون دین است، گفت: راهپیمایی اربعین راه نابودی دشمنان اسلام و احقاق حق مظلومان است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدهاشم موسوی امروز در خطبه های نمازجمعه شهر همدان، با اشاره به مهمترین و با ارزش ترین جنبه فقهی حق در اسلام اظهار کرد: با ارزش ترین حق از دیدگاه امام علی(ع) حق حاکم بر مردم و حق مردم بر امام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه احقاق حق را عامل یأس دشمن و ایجاد امید و اصلاح امور در بین مردم دانست و خاطرنشان کرد: پیوستگی بین مردم و حکام در ادای حق بر یکدیگر بوده و تقویت حق موجب رها شدن دین از گمراهی و همچنین استواری عدالت در جامعه خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر حق حاکم بر مردم و مردم بر حاکمان به جا آورده نشود، نابودی وحدت، ایجاد بدعت، نابودی مسیر روشن تقوای الهی و همچنین حاکمیت نظام استبداد و ظلم در بین مردم را در پی خواهد داشت.

امام جمعه موقت همدان افزود: در چنین حکومتی مردم و حکام به از بین بردن حقوق عادت کرده و افراد نیک در جامعه خار و ذلیل خواهند شد و عرصه بر اشرار و افراد بدکار باز شده و حکومت در دست آنها به بازی گرفته می شود.

وی در ادامه با اشاره به روز عصای سفید عنوان کرد: مناسب سازی معابر برای تردد نابینایان و معلولان بر عهده مسئولان بوده که نیازمند توجه بیشتری است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به مراسم اربعین و اهمیت این زیارت از دیدگاه بزرگان دین باید بدانید که پیامبر(ص) تاکید ویژه ای بر اتصال مردم به قرآن و اهل بیت(ع) داشته اند.

موسوی مردم را به صداقت دعوت کرد و گفت: قرآن کریم بر سعادت انسان تاکیدات فراوانی داشته و همه را به الگوبرداری از صادقان که همان ائمه اطهار هستند، دعوت کرده است.

وی همچنین ادامه داد: مومنان باید اعمال خود را با اعمال معصومین سنجیده تا مانند آنها شوند ضمن اینکه کسانی که در زبان با ائمه هستند اما در عمل گناهکارند علاقه ای به معصومین ندارند.

امام جمعه موقت همدان بی حجابی زنان و دختران در جامعه امروز را دور از زندگی معصومانه دانست و گفت: همانگونه که نماز از ارکان دین بوده، زیارت اربعین نیز از ستون های ولایت بوده و مردم باید مشتاق به جا آوردن ارکان ولایت باشند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام تلاش بسیاری در راستای مغفول ماندن کربلا داشته اند که پدیده های الهی مانند زیارت اربعین، این تلاش را تا کنون ناکام گذاشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به زودی دشمنان اسلام سرنگون شده و عالم با انوار قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه منور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه پياده روي اربعين همدان استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران