Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجعیت عالی دینی در نجف امروز (جمعه) دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی را مسئول خون هزاران کشته و زخمی عراقی طی ناآرامی‌های اخیر دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عبدالمهدی کربلائی، نماینده مرجعیت عالی دینی و خطیب نماز جمعه کربلاء سخنان آیت الله العظمی سید علی السیستانی، مرجع عالی دینی را نقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سخنرانی آمده است: در شرایطی که دولت عراق اعلام کرده که دستور شلیک گلوله به تظاهرکنندگان را نداده است، اما هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند. دولت و دستگاه‌های امنیتی مسئول خون‌هایی هستند که طی روزهای اخیر ریخته شده است.

مرجعیت عراق اعلام کرد: دولت نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند، چرا که مسئول کشته شدن تظاهرکنندگان به ضرب گلوله طرف‌های سرکش در مقابل دیدگان نیروهای امنیتی است، دولت مسئول عدم حفاظت از رسانه‌ها در قبال هدف قرار گرفتن‌ها و حملات است.

مرجعیت با خانواده‌های قربانیان این رخدادها ابراز همدردی کرده و بر همبستگی خود با خواسته‌های قانونی تظاهرکنندگان تاکید کرد.

مرجعیت قویاً از دولت و دستگاه قضائی خواست تا تحقیقات شفافی را در مورد تمامی رخدادهای صورت گرفته در تظاهرات و افشای عناصری که به سمت تظاهرکنندگان آتش گشودند و عدم سستی در پیگرد آنها حال با هر رویکرد و موضع گیری که باشند، انجام دهند و این مساله طی مدت محدودی همچون دو هفته انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در پی وقوع چند فقر سرقت خودرو در این شهرستان بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
هادیان افزود: با بررسی‌های میدانی و کار دقیق اطلاعاتی ماموران انتظامی در کلانتری ۱۱ و پلیس آگاهی این فرماندهی در نهایت هویت ۲ عامل اصلی این سرقت‌ها شناسایی و از مخفیگاه این باند پنج دستگاه خودرو مسروقه کشف شد ومتهمان به مراجع قضایی تحویل شدند.

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بابل برای دستگیری این ۴ نفر
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام