Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:59:45 GMT

حرکت اربعین ترکیبی از عقل، عشق، عاطفه و ایمان است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۲۷۳۰

حرکت اربعین ترکیبی از عقل، عشق، عاطفه و ایمان است

حجت الاسلام احمدی زاده، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید؛ اهمیت اربعین در آن است که یاد نهضت امام حسین(ع) برای همیشه جاودان بماند این حرکت اربعین ترکیبی از عقل، عشق، عاطفه و ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام « احمدی زاده » امروز (۱۹ مهر) در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای اللهی، گفت: تقوا، قانونی است که شارع مقدس برای تضمین سعادت بشریت وضع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام موقت جمعه قلعه گنج، افزود: تقوا به معنای دوری از گناهان و ترمزی در مقابل پلیدی هاست و در واقع همان رعایت کردن قوانین شارع مقدس است.
وی، با طرح این سوال که آیا می دانیم هر زمان و مکان ۴ دوربین مداربسته به صورت زنده در حال فیلم برداری از زندگی ما هستتد؟ اظهار داشت: این دوربین ها قرار است روز قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند، که اولین دوربین خود خداوند متعال است که در آیه ۱۴ سوره علق آمده است «أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى؛ آیا نمیدانید که خدا شما را  مى‏‌بیند؟
حجت الاسلام احمدی زاده، ادامه داد: دوربین‌های فیلم برداری امروزه، ظاهر انسان را فیلم برداری می‌کنند اما دوربین فیلم برداری خدا که در آیه ۱۴ سوره علق نیز آمده است باطن انسان‌ها و حتی نیات و خطورات قلبی را می‌بیند و فیلمبرداری می‌کند.
خطیب موقت جمعه قلعه گنج، افزود: دومین دوربین ملائک مقرب درگاه اللهی هستند ملائکه ناظر اعمال ما هستند و در آِیه ۱۸ سوره قاف نیز آمده است: «مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ: هر عملی که انجام دهید ۲ ملک شما را می‌بیند و اعمال شما را ثبت میکنند،که از این فرشتگان به کرام الکاتبین تعبیر شده است.
وی، اضافه کرد: سومین دوربین زمین است که در آیه ۴ سوره زلزال خداوند می فرماید؛ «یَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛ زمین زیر پایتان در روز قیامت شهادت می‌دهد»،
حجت الاسلام احمدی زاده، در ادامه افزود: چهارمین دوربین اعضا و جوارح انسان هستند (ألْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى‏ أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَآ أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ)، امروز بر دهانشان مُهر مى ‏نهیم و دست ‏های شان با ما سخن مى‏ گویند و پاهایشان به آن چه کسب کرده‏اند گواهى مى‏ دهند، ذکر نام دست و پا از باب نمونه است، زیرا در آیات دیگر می خوانیم که گوش و چشم و دل نیز مورد سؤال قرار مى‏ گیرند و حتّى پوست گواهى مى‏ دهد به هر حال هر عضوى به آن چه عمل کرده گواهى مى‏ دهد اما برخی غافل از این دوربین های اللهی دست به شایع پراکنی در جامعه می‌زنند. 
 امام جمعه موقت قلعه گنج، افزود: امام صادق(ع)می فرماید؛ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ ع وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَيْنِ وَ بُغْضَ زِيَارَتِهِ. هر کس که خدا خیر خواه او باشد، محبت امام حسین علیه السلام و شوق زیارتش را در دل او می اندازد، و هر کس که خدا بدخواه او باشد، کینه و بغض زیارت امام حسین علیه السلام را در دل او می نهد.
وی، بیان داشت: ایام اربعین سرور و سالار شهیدان است، باید این نشانه اللهی را بزرگ بشماریم همان طور که ذات اقدس اللهی در قرآن می فرماید؛ ((یا ایها الذین امنوا شعائرالله)) ای کسانی که ایمان آورده اید شعائر اللهی را گرامی بدارید یکی از شعائر خدا همین پیاده روی کربلاست که بعضی ها از نجف تا کربلا بعضی ها از بصره و بعضی ها از شهرهای ایران پیاده حرکت می کنند.
حجت الاسلام احمدی زاده، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرماید؛ اهمیت اربعین در آن است که یاد نهضت امام حسین(ع) برای همیشه جاودان بماند این حرکت اربعین ترکیبی از عقل، عشق، عاطفه و ایمان است.
خطیب موقت جمعه قلعه گنج، به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان علمی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت آقا بیان فرمودند؛ جوان نخبه پاره تن ایران است این حرکت علمی کشور را با شور مضاعف ادامه بدهید اما یک جریان بد دل و بدخواه به دنبال مایوس کردن جوانان نخبه است.
وی، در ادامه افزود: متاسفانه داخل دانشگاه نیز وجوددارد که مکررا تاکید کرده ایم محیط کسب و کار باید اصلاح شود و باید نخبگان در عرصه های  اقتصاد، مدیریت حقوق، حضور یابند و این راهگشاست.
امام جمعه موقت قلعه گنج، ادامه داد: حضرت آقا درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد می فرماید؛ من سفارش می کنم که این کانون ها را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج خودتان را مجهز کنید، صلاح معرفت و استدلال به کانون های فرهنگی برود و پذیرای جوانان باشید.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز مسجد اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل راهپیمایی اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری شباب الاهلی در خانه العین

تیم فوتبال شباب الاهلی دبی با حضور سعید عزت‌اللهی در خانه العین پیروز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امارات شنبه شب تیم شباب الاهلی با در اختیار داشتن سعید عزت‌اللهی پیروزی 2 بر یک را در خانه العین به ثبت رساند.

برای شباب الاهلی لوکا میلیوویچ (19 - پنالتی) و ایگور ژسوس (61) گل زدند. تنها گل العین میزبان را نیز محمد البلوشی در دقیقه 50 وارد دروازه حریف کرد.

سعید عزت‌اللهی در دقیقه 82 از ترکیب شباب الاهلی خارج شد.

تساوی الوحده در حضور نوراللهی

تیم شباب الاهلی با 43 امتیاز پس از الوصل 52 امتیازی در جدول رده‌بندی 14 تیمی لیگ امارات دوم است.

 

دیگر خبرها

  • برتری شباب الاهلی در خانه العین
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟