Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:16:01 GMT

انتصاب های غیر کارشناسی بستر فساد اداری است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۲۹۰۸

انتصاب های غیر کارشناسی بستر فساد اداری است

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر ضرورت نظارت دستگاه قضایی و نمایندگات مردم در مجلس شورای اسلامی بر انتصاب مسئولان، گفت: انتصاب های غیر کارشناسی بستر فساد اداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« قاسم متقی نیا» امروز (19 مهر) در خطبه های نماز جمعه خرم آباد، افزود: انتصابات غیر کارشناسی بستر افزایش فساد اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت خرم آباد با انتقاد از برخی انتصابات در استان، بیان کرد: مگر در استان لرستان قحط الرجال است که شاهد انتصابات غیر کارشناسی هستیم.

 

وی با بیان اینکه این گونه انتصابات غیر کارشناسی زمینه ساز فساد است، گفت: کسی که انتصابش و جایگاهش مرتبط با رشته او نیست را راحت دور می زنند و راحت کلاه سر او می گذارند.

 

حجت الاسلام متقی نیا با انتقاد از سکوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در برابر این انتصابات غیر کارشناسی در استان، گفت: از قوه قضاییه می خواهیم با نظارت بیشتر، این مسائل را قبل از اینکه به فساد منجر شود جلوگیری کنند.

 

امروز دشمنان اربعین حسینی و روابط حسنه دو کشور ایران و عراق مورد هجمه قرار داده اند

 

 

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با اشاره به توطئه های اخیر دشمنان در کشور عراق، افزود: امروز دشمنان روابط حسنه بین کشور ایران و عراق را مورد هدف توطئه های خود قرار داده اند.

 

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه دشمنان در قالب توطئه های مختلف طرح دخالت ایران در امور کشور عراق را مطرح کرده اند، خاطرنشان کرد:  دخالت ایران در امور داخلی عراق یک دروغ بزرگ است که از سوی ایادی استکبار جهانی عنوان و برجسته می‎شود.

 

وی با بیان اینکه اینکه  دشمنان اسلام در چندشهر عراق واقع در مسیر راهپیمایی اربعین ناامنی ایجاد کردند، بیان کرد: اظهار داشت:‌ اولین هدف استکبار جهانی با استفاده از جنگ نرم و قدرت رسانه ای عبری  - عربی، و  توطئه ملی گرایی عراقی – عربی در مقابل سایر شیعیان بود.

 

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه دشمنان می خواهند قدرت اربعین حسینی و اتحاد مسلمانان را کم کنند، افزود: مقابله با شیعه و مرجعیت شیعه از دیگر اهداف ایجاد این نا امنی های اخیر در کشور عراق است.

 

خطیب موقت جمعه خرم آباد اظهار کرد: استکبار جهانی می داند مرجعیت شیعه قدرتی تربیت آفرین است، که بساط آنها را مانند سیل به زباله دان تاریخ می فرستد.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ رسانه های ایادی استکبار حضور مردم عراق در میدان را بزرگنمایی کردند، گفت: این در حالی که مردم این کشور به دنبال مطالبات برحق خود در راستای مبارزه با فساد و کم کاری اقتصادی بودند.

 

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه ریشه این اعتراض ها در ۲ سطح کلان و رهبری قابل بررسی است، اضافه کرد: در بررسی های سطح کلان مشخص شده چون آمریکا و همدستانش نا امید شده بودند ساختار کنونی قدرت عراق گاو شیردهی برای این کشور نیست؛ آتش را در عراق روشن کردند.

 

حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد: در حوزه راهبردی نیز با توجه به شکست های پیاپی آمریکا، اسراییل و عربستان در منطقه و ناکام ماندن سیاست فشار حداکثری به ایران، این کشورها قصد داشتند عمق راهبردی جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دولت آمریکا و متحدانش جنگ های نیابتی در منطقه راه انداختند، به تحریم وزیر خارجه کشورها اشاره کرد و گفت: در هفته های اخیر در ایران اسلامی هم دشمنان تلاش کردند یک گسل امنیتی اجتماعی را پیدا و گسل قومی مذهبی را تحریک کردند تا مشکلات را برجسته کرده و در کشور ایجاد ناامنی کنند.

 

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه به یاری خداوند تمامی این راهبردها منجر به شکست آمریکا شده است، خاطرنشان کرد: تقوت وحدت وهمدلی، و آگاهی بخش و بصیرت افزایی راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

 وی همچنین با اشاره به اهمت توجه به شفاف سازی امور برای مردم، افزود: در آستانه انتخابات باید شفاف سازی در سه سطح عملکرد، مشارکتی و پاسخگویی مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

 

وی شفاف سازی را راه نجات کشور دانست و بیان کرد: شفاف سازی انتخابات در سه سطح عملکردی، مشارکتی و پاسخگویی ضروری است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز زائران اربعین حسینی اصفهان کانون های مساجد دولت دستگاه قضایی فساد انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از وضعیت پاسخگویی ادارات رضایت ندارند، گفت: کارکنان شرکتی در سال جدید به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: متاسفانه سیستم اداری کشور تبدیل به کلاف سردرگمی شده و به همین دلیل کار‌ها به کندی پیش می‌رود؛ مردم از وضعیت پاسخگویی ادارات رضایت ندارند، روز به روز تمرکزگرایی در کشور بیشتر می‌شود به گونه‌ای که همه امور در تهران متمرکز است حال اینکه باید از این تنوع اقلیمی موجود در کشور برای رونق و جهش تولید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روز به روز اقتصاد دولتی‌تر می‌شود، گفت: باید طبق شعار سال، راه‌های مشارکت مردم در تولید شفاف نوشته شود که این به اصلاح سیستم اداری کشور نیاز دارد. باید قبل از هر چیز سیستم اداری کشور را پویا کرد.

پاک فطرت اضافه کرد: دولت برای اجرایی کردن شعار سال برنامه داشته و مجلس نیز برای اجرای بهتر این شعار نقش نظارتی بیشتر و موثرتری ایفا کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: عشایر برای نیاز‌های اولیه زندگی مانند تامین سوخت و آب شرب با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با انتقاد از افزایش مالیات اصناف و بازاریان گفت: سازمان مالیاتی به جای کمک بیشتر به خیریه‌های مردمی حتی از آنها مالیات نیز می‌گیرد که این خطر بزرگی برای ادامه حیات خیریه‌ها در آینده است.

پاک فطرت با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان برنامه مشخصی برای جوانان ندارد، گفت: ما امروز حدود ۳۶ میلیون جوان بین سنین ۱۵ تا ۴۰ سال داریم، اما به مشکلات جوانان توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود از ابتدای سال جاری حقوق بازنشستگان در مرحله همسان سازی قرار گیرد و در ادامه طی ۳ سال به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد. همچنین ۴۰ درصد این همسان سازی از ابتدای سال جاری محقق شود گه اینگونه نشد. درخواست مجلس از دولت اجرای هرچه سریع‌تر قانون است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در راستای ساماندهی کارکنان شرکتی باید آنها در سال جدید به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند بنابراین اگر رضایتمندی و افزایش بهره‌وری این پرسنل را می‌خواهیم باید این مصوبه سال گذشته مجلس اجرایی شود.

پاک فطرت با طرح این پرسش که چرا باید همیشه کارمندان زحمتکش دغدغه معیشت داشته باشند، گفت: باید حقوق کارگران در حدی افزایش پیدا کند که آنها دغدغه معیشت نداشته باشند، اما امروز رضایتمندی کارگران پایین است. چرا به خواسته‌های آنها توجهی نمی‌شود.

چرا باید حقوق ایثارگران و جانبازان که به دلیل جراحات ناشی از جنگ از کار افتاده شده‌اند و راه درآمد دیگری ندارند هر سال بر اثر تورم کمتر از سال قبل شود. چرا باید حقوق معلمان که تعلیم‌دهنده نسل آینده هستند و پلیس که حافظ امنیت جامعه است و کادر درمان و پرستاران که سلامت جامعه در دست آنها است جزء حداقل حقوق‌های جامعه باشد؟

پاک فطرت در پایان گفت: چرا به بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری توجهی نمی‌شود. چرا بیمه کارگران ساختمانی از طریق سازمان پرداخت نمی‌شود؟ پاسخ تمامی این چرا‌ها زمانی داده می‌شود که سیستم اداری ناکارآمد فعلی اصلاح و کارآمد شود.

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳