Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@17:35:51 GMT

امریکا نیرو به سوریه نیرو فرستاد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۳۲۱۷

نیروهای نظامی ترکیه و تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه همچنان به تجاوز خود در شمال و شمال شرق سوریه ادامه می‌دهند.

ظهر دیروز اعلام کرد که بخشی از این نیروهای آمریکایی، در پی این عملیات، از سوریه به عراق منتقل شدند.

خبرنگار سانا که در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه حضور دارد اعلام کرد که حدود پنجاه نظامی اشغالگر آمریکایی از این استان خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که نظامیان تروریست آمریکایی به همراه ده‌ها خودروی نظامی از طریق گذرگاه آبی و غیر قانونی «سیمالکا» وارد عراق شدند.

این خبرنگار سوری لحظاتی پیش نیز اعلام کرد که دومین گروه از نظامیان آمریکا، سوریه را به مقصد عراق ترک کردند.

وی اعلام کرد که این گروه نیز حدود ۵۰ نظامی آمریکایی به همراه ده‌ها خودروی نظامی است که از سیمالکا، وارد عراق شدند.

ترکیه چهارشنبه (روز گذشته) عملیات خود را در در مناطق شمال و شمال شرقی سوریه که تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد، آغاز کرد.

کاخ سفید هم هفته جاری در بیانیه‌ای از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه خبر داد و گفت، نمی‌تواند در مقابل حمله ترکیه از شبه‌نظامیان کرد، دفاع کند. این در حالی است که تا قبل از این عملیات، آمریکا، حامی اصلی این شبه‌نظامیان بود.

پیش از این، بارها مسئولان سوری به کُردهای وابسته به آمریکا گفتند که با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و وارد بازی نشوند که هیچ نتیجه‌ای جز شکست در انتظارشان نخواهد بود. این شبه‌نظامیان اما بر ادعاهای خود برای تشکیل خودمختاری تأکید داشتند و در برخی موارد، دمشق را به عملیات نظامی تهدید کردند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Flt برچسب ها: نیرو ، امریکا ، سوریه ، جنگ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نیرو امریکا سوریه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی

وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه هوایی در یک کشور آفریقایی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از الجزیره، آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به نیجر واکنش نشان داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه پس از اینکه منابع خبری از ورود نیرو‌های روسی به پایگاه هوایی در نیامی پایتخت نیجر خبر دادند، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: روس‌ها در مکانی جدا هستنند و نمی‌توانند به تجهیزات یا نیرو‌های ما برسند. همواره بر سلامت نیروهایمان و حمایت از آن‌ها تمرکز داریم. با این حال مشکلی بابت حمایت از نیرو‌های ما وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه تعدادی از نیروهایش را در حالی به یک پایگاه هوایی در کشور آفریقایی نیجر منتقل کرده که هنوز تعداد اندکی از نیرو‌های آمریکایی در آنجا حضور دارند. بیشتر نیرو‌های آمریکایی قبلاً از این پایگاه در شهر نیامی، پایتخت نیجر خارج شده بودند.

ورود مستشاران نظامی روسی به این کشور در غرب آفریقا حدود سه هفته پیش و در پی تصمیم نیجر مبنی بر خروج تمام نیرو‌های آمریکایی صورت گرفت. این فرمان به طور قابل توجهی بر تلاش‌های نظامی ایالات متحده در منطقه موسوم به «منطقه ساحل» تأثیر گذاشت.

پنتاگون اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد، اما جدول زمانی دقیقی برای آن ارائه نکرده است.

زمانی که نیرو‌های روسی ماه گذشته میلادی وارد نیجر شدند، مشخص نبود که در کجا اقامت دارند. یک مقام آمریکایی گفت که آن‌ها اکنون در طرف دیگر پایگاه نیامی، معروف به (پایگاه هوایی ۱۰۱) قرار دارند و نزدیک نیرو‌های آمریکایی نیستند. این پایگاه در کنار فرودگاه بین‌المللی دیوری هامانی است، جایی که سایر نیرو‌های بین‌المللی - مانند آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها - نیز در آن ساکن هستند.

این مقام به شرط ناشناس ماندن درباره تحرکات این نیرو‌ها صحبت کرد. دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از نیرو‌های آمریکایی در پایگاه نیامی باقی مانده‌اند. حضور روسیه در این پایگاه در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر حمایت مستمر ایالات متحده از ارتش اوکراین همچنان بالا است.

حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی هنوز در نیجر هستند، اما بخش اعظم آن‌ها به پایگاه هوایی ۲۰۱ در نزدیکی اغادیز در ۹۲۰ کیلومتری پایتخت نقل مکان کردند.

دیگر خبرها

  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد