Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:08:41 GMT

گردهمایی اربعین حرکتی زیبا در جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۳۳۰۷

گردهمایی اربعین حرکتی زیبا در جهان اسلام است

حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه‌ اربعین آغاز زیارت امام حسین (ع) است و هرسال باید پاس داشته شود اظهارداشت : اربعین سالگرد زیارت آن امام است و باید گرامی داشته شود .

رئیس حوزه علمیه بهاباد به روایتی از امام جعفرصادق (ع) در مورد زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند، سزاوار است شخص ثروتمند و غنی سالی دوبار به زیارت امام حسین (ع) برود و شخص فقیر و نیازمند هم‌سالی یک بار به زیارت آن حضرت بشتابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این راهپیمایی نه تنها در جهان اسلام بلکه در دنیا بی‌نظیر است، ادامه داد: راهپیمایی اربعین مظهر اتحاد ، وحدت و همبستگی دولت و امت اسلامی است.

خطیب موقت جمعه بهاباد در ادامه به دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری با وجود مشغله زیاد ۲ روز را به نخبگان  اختصاص دادند و از نمایشگاه نخبگان نیز بازدید کردند.

وی ادامه داد: زنجیره علم، فناوری، تجاری‌سازی و تولید ثروت از جمله موضوعاتی است که مسئولان باید به نخبگان کمک کنند و گاهی مسئولان با نخبگان با مهری برخورد می‌کنند.

اخوان بهابادی به این نکته از سخنان رهبری در این دیدار اشاره کرد و گفت : معظم له فرمودند یک جریان بددل و بدخواه متأسفانه در داخل دانشگاه‌ها نیز حضور دارد ،می‌خواهد اصل جهش علمی کشور را که یک واقعیت عیان است، انکار و تلاش می‌کند با القای اینکه هیچ اتفاق علمی مهمی رخ نداده است، مردم را دچار تردید و نخبگان را ناامید کند.

وی افزود : به فرموده ایشان شما در مقابل این جریان هرگز مأیوس نشوید.

امام جمعه موقت بهاباد در ادامه با اشاره به لشکرکشی ترکیه به شمال سوریه برای مقابله با کردها در قالب عملیات چشمه صلح و محکوم کردن این عمل وحشیانه ، گفت: مطلب روشن است که این کار ترکیه تجاوز به یک کشور مستقل است موضع نظام جمهوری اسلامی ایران ناصحانه است و خواست ما توقف فوری عملیات و خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه است.

وی بابیان اینکه آمریکا در خاک سوریه شکست خورده است و می‌خواهد نیروهای خود را از این کشور خارج کند، افزود : خارج کردن نیروهای دشمن از خاک سوریه سبب پیروزی جبهه مقاومت و شکست آمریکا خواهد شد .

اخوان بهابادی در بخشی از خطبه‌ها به درگیری‌های عراق و مردمی که مشکلات اقتصادی داشتند و به خیابان آمده بودند اشاره کرد و افزود : دشمن قصد موج‌ سواری داشت و سفارت آمریکا و انگلیس اطلاعیه دادند و تیراندازی انجام شد ولی تیر دشمن به سنگ خورد و مثل همیشه به موفقیت نرسید.

استاد حوزه علمیه بهاباد با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند بین ملت و دولت ایران و عراق جدایی بیندازید ولی به موفقیت نرسید گفت : تیر دشمن در فتنه‌انگیزی عراق به سنگ خورده است و کاری را از پیش نخواهد برد .

امام‌جمعه موقت بهاباد همچنین با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان افزود: :تمام خیرات و برکات در گرو تقوای الهی است .

وی تقوا را عامل بازدارنده از گناه و معصیت دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم با رعایت تقوا و گسترش آن در جامعه زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم را فراهم آوریم.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد. ۹۸۷۷/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی نماز جمعه بهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف و ضبط ۱۳۰ قورباغه سمی در فرودگاه (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار قورباغه توسط مار چمنی (فیلم) شکار باورنکردنی یک پرنده توسط قورباغه (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)