Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@06:00:12 GMT

نظامیان آمریکا از سوریه کجا رفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۳۴۷۹

نظامیان آمریکا از سوریه کجا رفتند؟

نظامیان تروریست آمریکایی در حال انتقال از شمال شرق سوریه به عراق هستند و امروز نیز ۵۰ نفر از آنان به همراه مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات از این منطقه سوریه خارج شدند و به عراق انتقال یافتند.

به گزارش مشرق، نیروهای نظامی ترکیه و تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: روسیه عامل حمله ترکیه به سوریه را معرفی کرد یک مقام آمریکایی: ترکیه از خط قرمز آمریکا در سوریه عبور نکرده

عملیات ترکیه به بهانه پاکسازی مناطق شمالی و شمال شرقی سوری از حضور شبه‌نظامیان کُردی است که آنان را تروریستی می‌نامد.

کاخ سفید هم هفته جاری در بیانیه‌ای از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه خبر داد و گفت، نمی‌تواند در مقابل حمله ترکیه از شبه‌نظامیان کُرد، دفاع کند. این در حالی است که تا قبل از این عملیات، آمریکا، حامی اصلی این شبه‌نظامیان بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ظهر امروز اعلام کرد که بخشی از نیروهای آمریکایی، در پی این عملیات، از سوریه به عراق منتقل شدند.

خبرنگار سانا خبر داد که امروز ۵۰ نفر از نظامیان تروریست آمریکایی از استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه به عراق منتقل شدند.

وی تأکید کرد که نیروهای اشغالگر آمریکا از فرودگاه «رحیبه» واقع در شهر «المالکیه» در حسکه به عراق منتقل شدند. این فرودگاه به صورت غیر قانونی در این منطقه از سوریه احداث شده بود.

شبکه الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد که آمریکا، تجهیزات و سلاح خود را از سوریه به عراق منتقل می‌کنند.

منابع سوری می‌گویند که روند انتقال سلاح و تجهیزات آمریکایی، از طریق هواپیماهای باربری صورت می‌گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همزمان با آغاز عملیات ترکیه در سوریه تأکید کرد: «داریم از جنگ‌های بی‌پایان خارج می‌شویم؛ مجبوریم این کار را انجام دهیم».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که «ایالات متحده ۸ تریلیون دلار برای جنگ و حفاظت از خاورمیانه خرج کرد. هزاران نفر از سربازان فوق‌العاده ما کشته یا به شدت زخمی شده‌اند. میلیون‌ها نفر هم از سوی دیگر کشته شدند... رفتن به خاورمیانه بدترین تصمیمی بود که تاکنون در تاریخ کشور ما گرفته شده است! ما با فرضی غلط و اکنون ردشده، یعنی تسلیحات کشتار جمعی، به جنگ رفتیم. [تسلیحات کشتار جمعی] در کار نبود! حالا داریم به آرامی و با دقت سربازان بزرگ و ارتش خود را به خانه می‌آوریم».

منظور ترامپ، حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق است که به بهانه مقابله با «تسلیحات کشتار جمعی» این کشور انجام گرفت. در جریان تجاوز نظامی آمریکا که تا سال ۲۰۱۱ میلادی ادامه داشت، بیش از یک میلیون عراقی و نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی کشته شدند.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی سوریه پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که صد نظامی تروریست آمریکایی، در دو مرحله، از شمال شرق سوریه خارج و وارد عراق شدند.

پیش از این، بارها مسئولان سوری به کُردهای وابسته به آمریکا گفتند که با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و وارد بازی نشوند که هیچ نتیجه‌ای جز شکست در  انتظارشان نخواهد بود. این شبه‌نظامیان اما بر ادعاهای خود برای تشکیل خودمختاری تأکید داشتند و در برخی موارد، دمشق را به عملیات نظامی تهدید کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن آمریکا سوریه تحولات سوریه ارتش سوریه حمله به سوریه ترکیه ارتش ترکیه تحولات منطقه دونالد ترامپ ارتش آزاد سوریه امریکا خاورمیانه دمشق کاخ سفید ایالات متحده دولت سوریه عراق عملیات ترکیه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد