Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی ۱۹مهرماه در سفر به شهرستان مرودشت فارس نوید ایجاد سینما امید را تا یک سال و نیم آینده اهالی این شهر داد.

وی با بیان اینکه شهرستان مرودشت از پاسگاه های مهم حوزه فرهنگ و هنر است، بر ضرورت توسعه زیرساختی آن تاکید کرد و عنوان داشت: افزون بر سینما امید، ساخت کتابخانه و مجتمع فرهنگی نیز با امکانات مناسب در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: می‌توان پاره‌ای از جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی را به شهرستان مرودشت منتقل کرد؛ همچنین فرصت حضور فعالان اقتصادی در حوزه فرهنگ  در فضای تاریخی این شهر امکانی مطلوب برای جذب گردشگر و تبدیل این شهر به کانون اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز درباره اهمیت ساخت سینما امید گفت: در حال حاضر به ازای هر  ۱۳۴هزار نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد و استان فارس با ۵ میلیون نفر جمعیت، برای رسیدن به سرانه هر ۱۰۰هزار نفر یک سالن سینما، ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد حداقل ۲۰ سالن سینمای دیگر را دارد.

صابر سهرابی با اعلام حمایت از ساخت‌وساز مجتمع های فرهنگی سینمایی در شهر تاریخی فرهنگی مرودشت گفت: استاندار فارس نیز از راه‌اندازی "پردیس سینمایی امید" پشتیبانی کرده است و قول مساعد به‌منظور آغاز فاز عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۸ گرفته شده است.

وی تأثیر این اتفاق فرهنگی را بسیار حائز اهمیت خواند و با اشاره به پیشینه، تاریخی، جمعیت و موقعیت جغرافیایی مرودشت بیان داشت: این فضای سینمایی به یکی از بهترین مکان‌های فرهنگی هنری تبدیل خواهد شد؛ چراکه مردم استان فارس به سینما اقبال دارند و هنرمندان و اهالی فرهنگ مرودشت نیز مطالبه گر فضای های مناسب سینمایی فرهنگی هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار داشت: سینما به عنوان پدیده‌ای نو توانسته در سالیان بعد از پیدایش علاوه بر جنبه‌های هنری دیگر، ظرفیت قدرتمند خود را در عرصه‌های مهم و در ارتباط با اجتماع به نمایش گذارد و از همین رو می‌تواند به‌منزله مکان و وسیله‌ای برای ارتباط جمعی به‌منظور نشر و گسترش فرهنگ نقشی کلیدی ایفا کند.

سهرابی افزود: اولین اقدامی که باید در این زمینه انجام شود ساخت و گسترش مجتمع‌های سینمایی است؛‌ همچنین باید در طرح های تحقیقی و پژوهشی با استفاده از روش توصیفی تحلیلی به ارزیابی نقش سینما در توسعه و گسترش فرهنگ و همچنین ساخت مجتمع های سینمایی بیشتر پرداخته شود.

 شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی سید عباس صالحی مرودشت سینما فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) با حضور در مصلی تهران به شکل رسمی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد.

در این مراسم سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه نیز حضور دارتد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» با حضور ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر داخلی و ۶۰ ناشر خارجی تا ۲۹ اردیبهشت دایر است.

 این خبر در حال تکمیل است....

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی