Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش بین مسئول هواشناسی کردستان روز جمعه در این ارتباط گفت: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، هوای استان امروز تا فردا ظهر پایدار خواهد بود ولی از از بعد از ظهر شنبه تا اواخر وقت یکشنبه همراه با انتقال رطوبت به منطقه برای استان رشد و افزایش آب و رگبار پراکنده باران، احتمال رعد و برق وزش باد گاهی شدید، مه و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبات قمری اظهار داشت: با توجه به اینکه این موج بارشی اولین بارش بعد از ماه های خشک سال است باعث لغزندگی جاده‌ها خواهد شد و به دنبال آن برای روزهای دوشنبه تا پایان هفته شاهد هوایی نسبتا پایدار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: این پدیده‌ در مناطق نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی بیشتر از سایر نقاط است و لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید براثر بارش و مه، برخورد صاعقه وزش باد گاهش شدید از جمله مخاطره‌های آن است.

قمری احتیاط بیشتر در رانندگی، خودداری از تردد و توقف در کنار مسیل ها و رودخانه های فصلی و  صعود به ارتفاعات را از جمله توصیه های هواشناسی برای این ایام اعلام کرد.

سال گذشته زراعی (اول مهر۱۳۹۷  تا پایان شهریور ۱۳۹۸) به صورت میانگین ۷۶۶ میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با ۵۵۵ میلی متر مدت مشابه سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار است.

میزان بارندگی استان در مقایسه میانگین بلند مدت ۳۰ ساله حدود ۵۰۹ میلی متر برآورد شده که در این بخش نیز از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده است.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.

۷۳۴۹ /۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی کردستان بارش باران هشدار زودهنگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان

احسان احمدی نژاد کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه‌های هواشناسی آبدانان با ۱۱۷ میلی متر، میمه ۱۱۰ و ارکواز ملکشاهی با ۱۰۵ میلی متر به ترتیب بعد از انجیره بیشترین میزان بارش باران را ثبت کرده اند و مقدار دریافت نزولات جوی ایلام در این بازه زمانی ۵۷ میلیمتر بوده است.

وی افزود: هرچند اصل سیستم امشب به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود، اما به خاطر وجود رطوبت در جو، طی ساعاتی از فردا بارش‌های رگباری بهاری به ویژه در نواحی شمال استان رخ می‌دهد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: بارش‌های امروز موجب طغیان رودخانه‌ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

احمدی نژاد یادآور شد: این سیستم بارشی همراه با خطر اصابت صاعقه، تکرگ، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد موقتی است.

وی ادامه داد: فردا نیز باتوجه به رگباری و بهاری بودن سیستم و بارش‌های نقطه ای، احتمال بروز آبگرفتگی موقت وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • شدت بارندگی‌ها در کردستان کمتر می‌شود
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران