Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه در روزهای گذشته با مشکلات و کمبودهایی مواجه بودند که بخش عمده ای از این مشکلات مربوط به جابه جایی زائران بوده که  چندین بار منجر به بسته شدن مرز چذابه از سوی طرف عراقی شد.

با رایزنی های صورت گرفته توسط مقامات استانی و کشوری و مسئولان عراقی و اعزام ۲۲ دستگاه اتوبوس به مرز عراق برای جابه جایی زائران ایرانی این مشکلات تا اندازه ای برطرف شده و مسئولان استان خوزستان اعلام آمادگی کردند که در صورت نیاز عراق همچنان بر تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در مرز عراق اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ساعت های ابتدایی روز جمعه شاهد حضور گسترده زائران اربعین حسینی برای عبور از مرز چذابه هستیم  به طوریکه در حال حاضر تردد روان است.

اما تعداد زیادی از زائران نیز با توجه به گرمای شدید هوا در وقت ظهر در محل موکب ها استقرار می یابند و با خنک تر شدن هوا برای خروج از مرز اقدام می کنند .

در حال حاضر بسیاری از کمبودها در این پایانه مرزی از قبیل آب شرب و وسایل حمل و نقل عمومی برطرف شده و اتوبوس ها مرتب درحال جابه جایی زائران از محل موکب ها به پایانه مرزی چذابه و از پایانه به سمت شب عراق هستند .

زائران زیادی از مناطق مختلف کشور در قالب کاروان‌های اربعین برای عبور از مرز در پایانه چذابه حضور دارند که در میان آن ها کودکان و نوجوانان آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند .

عبور زائران از گیت های ورودی و خروجی با کنترل دقیق و روان انجام می شود و شاهد کمترین اعتراضات از سوی زائران هستیم .

بیشترین اعتراضات رائران نسبت به خدمات رسانی در مرز عراق است که رایزنی ها برای رفع این مشکلات همچنان ادامه دارد.

روز پنجشنبه باز و بسته شدن لحظه ای مرز چذابه و شلمچه برای زائران مشکلاتی را ایجاد کرده بود اما از ساعت های ابتدایی روز جمعه هیچ مشکلی برای تردد زائران در مرز چذابه وجود نداشته و سرعت خروج زائران نیز بیشتر شده است .

نمایندگان مراکز بهداشتی استان نیز در مسیر بازگشت زائران حضور داشته و به صورت دقیق وضعیت جسمانی زائران را بررسی می کنند .

عبور زائران از مرز چذابه در ساعات پایانی روز بیشتر شده اما هیچی مشکلی در زمینه تردد وجود ندارد .

یکی از مشکلات زائران برای خروج از پایانه مرزی چذابه ثبت نام نکردن در سامانه سماح بود که به این منظور نیز دفتری در این پایانه مستقر شده و ثبت نام زائران را انجام می دهد .

۹۵۹۴/۶۰۶۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اربعین ۹۸ مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی