Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:33:51 GMT

۲ کتاب در مراسم یادروز حافظ رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۵۰۶۶

۲ کتاب در مراسم یادروز حافظ رونمایی شد

در مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی، کتاب ۱۱ جلدی «۲ سده سخنوری» و کتاب چهار جلدی «دانشنامه حافظ و حافظ پژوهی» با حضور «سبد عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

«کاووس حسن لی»، امشب (جمعه 19 مهر) در مراسم یادروز حافظ شیرازی که در جوار تربت این شاعر بزرگ برگزار شد، گفت: امسال ساگرد دویستمین سال تالیف «دیوان شرقی - غربی» شاعر آلمانی «ولفگانگ فن گوته» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر علمی یادروز حافظ و مدیر مرکز حافظ شناسی با اشاره به اینکه این بزرگداشت در شهر «وایمار» آلمان با حضور صاحب نظران از سراسر جهان برگزار شد که از فارس، استاد «علی رجایی» به نمایندگی از مرکز حافظ شناسی در این مراسم شرکت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های شناخت حافظ دوستان در غرب به واسطه دیوان شرقی - غربی است، اضافه کرد: در این اثر بر ضرورت همراهی غرب و شرق تاکید می شود که گوته به حافظ می پردازد.

 

حسن لی با اشاره به رونمایی مجموعه 11 جلدی «2 سده سخنوری» که با همت استادان دانشگاه های کشور طی 2 سال همچون دانشنامه علمی منتشر شده است، اضافه کرد: وقتی موضوع سریال «خورشیدهای سه گانه» به شکل 90 قسمتی مطرح شد، پیشنهاد پژوهش این را به مرکز دادند که من ترجیح دادم متنی بنویسم که یک بار مصرف نباشد و طرحی تازه رخ دهد در نتیجه اینکه از توان بسیاری از استادان دانشگاه استفاده کردیم که قرار بود درباره سعدی، حافظ و خواجو ساخته شود درنتیجه باید قرن هفتم و هشتم را می کاویدیم و در قالبی کتاب هایی مدون ارایه می شد که اگر از سازندگان این فیلم از تصمیم خود منصرف شدند اثری ارزشمند به یادگار بماند. 

 

مدیر مرکز حافظ شناسی و دبیر علمی بیست و سومین یادروز حافظ با اشاره به اینکه بیش از 40 نفر به شکل مستقیم در تدوین این دانشنامه 11 جلدی مشارکت داشتند، افزود: کتاب دیگر با عنوان «دانشنامه حافظ و حافظ پژوهی» که چهار جلد است، مهیا شده که کتاب فوق در یک هزار و 700 مدخل و مقاله و بیش از 2 هزار و 600 صفحه تدوین شده است که به کوشش «بهاالدین خرمشاهی» سرویراستاری شده است و «سید علی موسوی گرمارودی» مدیر اجرایی این کار بودند و بر اساس داوری مشاوران علمی ارزش این را داشته که به عنوان کتاب سال حافظ معرفی شود.

 

خاطر نشان می شود، در مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی، کتاب 11 جلدی «2 سده سخنوری» و کتاب چهار جلدی «دانشنامه حافظ و حافظ پژوهی» با حضور «سبد عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد شیراز پیاده روی اربعین اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد زائران اربعین حسینی یادروز حافظ مراسم رونمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی از کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی کتاب رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد