Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:27:40 GMT

ظرفیت مرز خسروی ۲۰ هزار نفر در روز است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۵۲۸۱

ظرفیت مرز خسروی ۲۰ هزار نفر در روز است

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با تشریح وضعیت مرز خسروی اعلام کرد برابر تفاهم صورت گرفته با دولت عراق ظرفیت تردد در مرز خسروی روزانه ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی‌زاده درباره این که گفته می‌شود، مرز خسروی بسته است، گفت: مرز خسروی بسته نیست بلکه ظرفیت مرز خسروی برابر تفاهمی که با دولت عراق صورت گرفته، روزانه ۲۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی جمعیت به بیش از این عدد می رسد، مرز تا روز بعد موقتا بسته می‌شود و امکان تردد بیش از این تعداد در هر روز وجود ندارد.

او ادامه داد: ما تنها اجازه انتقال ۲۰ هزار نفر در شبانه‌روز را طی ساعت مجاز داریم. به همین خاطر اگر این مقدار زائر در ابتدای روز از مرز خارج شوند، ظرفیت تمام می‌شود و عملا دیگر امکان انتقال وجود ندارد و بقیه باید روز بعد مراجعه کنند. در همین راستا نیز تاکید می‌کنم افرادی که می‌خواهند مرز خروجی خودشان را انتخاب کنند ترجیحا مرز مهران را به‌عنوان جایگزین انتخاب کنند که مرز روان و مناسب‌تری است.

فتحی‌زاده با بیان این که امروز ظرفیت مرز خسروی از همان ساعت‌های اولیه پر و موقتا بسته شد، گفت: باز هم تاکید می‌کنم که مرز خسروی بسته نیست بلکه ظرفیت محدودی دارد و وقتی جمعیت از ۲۰ هزار نفر عبور می‌کند، طرف عراقی دیگر قدرت انتقال زائران به داخل عراق و شهرهای زیارتی را ندارد.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با اشاره به زائرانی که در مرز خسروی هستند، گفت: این عزیزان برای این که معطل نشوند، می‌توانند به مرز مهران مراجعه کنند اما اگر بخواهند می‌توانند در موکب‌ها استراحت کرده و فردا صبح به پایانه مراجعه کنند.

او با بیان این که بیش از ۳۰ هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی در مرزهای چهارگانه و شهرهای عقبه مرز مستقر هستند، گفت: تا روز گذشته بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار سند مسافرتی نو و جدید برای زائران صادر کرده و در اختیارشان قرار دادیم. همچنان هم این تقاضاها در حال وصول است و داریم رسیدگی می‌کنیم.

فتحی‌زاده با اشاره به این که در عملیات اربعین با استقرار در مرزها از ابتدای ماه صفر عملیات اربعین را آغاز کردیم و در حال انجام هستیم، خاطرنشان کرد: بحمدالله با وجود حجم سنگینی که روز گذشته ما از مرزها عبور دادیم امروز هم مرزها پر حجم و پر تراکم است.

وی افزود: مرز مهران شاهد جمعیت سنگین و انبوه زائران به سوی عتبات عالیات است اما آرام و پیوسته در حال عبور از مرز هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با یادآوری این که در روز گذشته مشکلاتی در عبور زائران از مرزها و انتقال آنها از مرز به شهرهای زیارتی عراق داشتیم، خاطرنشان کرد: امروز این مشکلات کمتر شده است اما در بعضی از مرزها مشکلات مختصری وجود داشته است که ما ناچار شدیم مدتی از زائران دعوت کنیم تا در موکب‌ها مستقر شوند و بعد که مرز آماده پذیرش و انتقال آنها شد از مرز عبور کنند.

فتحی‌زاده با تاکید بر این که در پایانه مرزی مهران نیز مشکلی نداریم و عبور زائران از مرز در حال انجام است، اظهار کرد: حجم جمعیت انبوه است که البته مدیریت می‌شود. جمعیت نسبت به روز گذشته و تراکم سنگینی که داشتیم امروز کمتر و تردد روان است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با اشاره به دو مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: در مرز شلمچه هم به خاطر انبوه جمعیت، کندی حرکت عبور از مرز را داشتیم. مرز چزابه نیز آرام و تردد در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پياده روي اربعين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی