Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پاکستان امروز جمعه با احضار کاردار هند مراتب اعتراض رسمی درباره جان باختن یک کودک کشمیری و زخمی شدن ۱۶ تن دیگر به دست مرزبانان هند را به وی ابلاغ کرد.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با احضار "گاراو آهل والیا" کاردار هند از دولت این کشور خواست از اقدام نیرو‌های هندی در نقض مکرر آتش بس و تیراندازی بی دلیل در نوار مشترک مرزی با پاکستان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تیراندازی روز گذشته نیرو‌های مرزبانی هند به مناطق "نیزاپیر"، "سترال" و "غسر" در امتداد خط کنترل مرزی را به شدت محکوم کرد و هشدار داد: نقض آتش بس مرزی تهدید جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای محسوب می‌شود و ممکن است به یک اشتباه راهبردی منجر شود.

این دیپلمات پاکستانی تاکید کرد: نقض پیمان آتش بس در امتداد خط کنترل مرزی دو کشور از سوی نیرو‌های هندی از سال ۲۰۱۷ افزایش بی سابقه‌ای داشته به طوری که هند تاکنون بیش از ۱۹۷۰ بار مرتکب نقض قوانین مرزی شده است.

پاکستان هفته گذاشه دو بار کاردار سفارت هند را احضار و اعتراض خود به آتشباری نیرو‌های هند که منجر به کشته و زخمی شدن چند شهروند پاکستانی شد را به دهلی نو ابلاغ کرده بود.

با وجود قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرز‌های دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی دو طرف بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پاکستان هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر