Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@10:25:53 GMT

مصرف همزمان شیر با این خوراکی‌ها ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۶۵۰۱

مصرف همزمان شیر با این خوراکی‌ها ممنوع

متخصص طب سنتی در خصوص جایگاه لبنیات در طب سنتی گفت: حکما اساسا طبیعت کلی شیر را گرم و‌تر می‌دانند. شیر گاو، گوسفند و بز جهت تغذیه انسان مناسب شمرده شده است، شیر خوب و سالم، قوام معتدل دارد، سفید رنگ و صاف است و طعمی متمایل به شیرینی دارد.

وی در ادامه گفت: در طب سنتی ایران، شیر تقویت کننده قلب و در درمان برخی بیماری‌های روحی و روانی مثل افسردگی و وسواس، عفونت‌های ریه و برخی مشکلات گوارشی مثل یبوست مفید و موثر شمرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مصرف همزمان شیر با غذا‌های ترش، ماهی تخم مرغ در تجربیات حکما نهی گردیده است.

وی گفت: توصیه می‌شود در هر لیوان شیر، یک قاشق عسل حل شده و نوشیده شود.

خادم گفت: کره نیز به عنوان یکی از مشتقات شیر، دارای طبیعتی گرم و‌تر می‌باشد و مصرف آن خصوصا همراه با شکر چاق کننده است. کره گاو، لطیف‌ترین انواع کره است.

وی اظهار داشت: زیاده روی در مصرف کره جدا از ایجاد و تشدید مشکلات قلبی و عروقی که به دلیل کاهش تحرک و فعالیت‌های جسمی در دنیای امروز افزایش یافته، در معده افراد نیز ایجاد ضعف و سستی نموده و به سوء هاضمه منجر می‌گردد.

وی در خصوص پنیر گفت: طبیعت آن سرد و‌تر می‌باشد. خوردن مغز گردو با پنیر هم در طب سنتی و هم در آموزه‌های اسلامی توصیه گردیده است.

وی اضافه کرد: هر چه پنیر کهنه‌تر باشد طبیعت آن به سمت گرمی و خشکی می‌رود.

وی تصریح کرد: ماست نسبت به دوغ به دلیل داشتن چربی بیشتر، غذائیت بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: ماست موجب افزایش رطوبت بدن و کاهش تشنگی می‌شود. نعنای خشک، زیره، گل سرخ و زنجبیل بر روده بعنوان مصلحات ماست در طب سنتی توصیه می‌گردند.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم) طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم) طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!