Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:41:55 GMT

قدم‌های استوار در راه حرم عشق/تردد در مهران از۱.۵ میلیون نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۶۵۱۵

قدم‌های استوار در راه حرم عشق/تردد در مهران از۱.۵ میلیون نفر گذشت

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: با نزدیک شدن به اربعین سید و سالار شهیدان سیل مشتاقان و زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در پایانه مرزی مهران  حال و هوای دیگری دارد.

ترددها به اوج خود رسیده، عده ای از زائران هم در حال بازگشت هستند، طبق اعلام فرمانده انتظامی ایلام ترددها در مرز مهران  از اول ماه صفر تاکنون از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار نورعلی یاری اظهار داشت: از مجموع این آمار، ۸۰ درصد خروج پیدا کرده و ۳۰ درصد ورود داشته اند.

افزایش ۴ برابری خروج زوار

استاندار ایلام نیز از ثبت رکورد جدید تردد از مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: پس از آنکه روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه قریب ۲۹۰ هزار تردد در مرز مهران به ثبت رسید این روند افزایشی ادامه یافته و در روز جمعه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مرز تردد داشته باشند.

قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: آمارها نسبت به مدت مشابه افزایش ۴ برابری را نشان می دهد.

وی از شکل گیری موج برگشت زوار خبر داد و افزود: اگر نیاز باشد روند عبور و مرور یا با توقف یا تغییر مسیر تعدیل می شود البته در مناطقی این رویکرد اجرا می شود که موکب ها و محل اسکان وجود داشته باشد و امکان پذیرایی از زوار در صورت توقف موقتی میسر شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکل آب آشامیدنی زوار گفت: برای رفع مشکل سه میلیون بطری آب معدنی وارد مرز مهران شد.

رئیس ستاد اربعین استان یکی از نیازهای ستاد اربعین را فراهم کردن اتوبوس به اندازه کافی در هنگام برگشت زوار عنوان کرد و گفت: در این راستا نیازمند همکاری بیشتر وزارت راه و شهرسازی هستیم به همین خاطر از فردا این عزیزان در مرز مهران مستقر می شوند.

وضعیت جاده های استان ایلام

رئیس پلیس راه ایلام نیز اظهار داشت: خوشبختانه با وجود حجم بالای تردد ها در استان ایلام و حجم زیادی که از محورهای ارتباطی استان ایلام به سمت دروازه عتبات عالیات می رود، در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آن ها در جریان است.

سرهنگ رضا همتی زاده عنوان کرد: تمامی تردد ها تحت نظارت مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس ناجا است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/webm

وی گفت: همه واحدهای گشتی حضور بسیار خوبی را دارند. دوربین های پایش تصویری فعال هستند و تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از گره های ترافیکی و وقوع تصادفات تحت نظارت و کنترل ما هستند.

وی افزود: در جاده های  مواصلاتی به مهران ترافیک بسیار سنگین است.

رئیس پلیس راه ایلام از افزایش ۱۰۰درصدی ترددها در مرز مهران به ایلام خبر داد و گفت: مسیر تردد زائران از مرز مهران به ایلام از طریق هوایی نیز کنترل می شود که این موضوع، آرامش خاطری برای عاشقان اباعبدالله الحسین خواهد بود.

آخرین اقدامات انجام شده برای مشکلات حمل و نقل و آب آشامیدنی در آن سوی مرز

رئیس قرارگاه اربعین در مرز مهران در خصوص مشکلات مطرح شده در آن سوی مرز مهران در بحث آب و حمل و نقل اظهار داشت: قطعا با توجه به حجم بالای تردد در مرز مهران بعضی از مشکلات وجود دارد.

احمد کرمی گفت: با تانکرهای آبرسانی در حال تامین آب زائران در آن سوی مرز مهران هستیم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/webm

وی با اشاره به تردد ۳۰۰ هزار نفر طی امروز از مرز مهران، افزود: در بحث توزیع آب معدنی در آن سوی مرز اقدامات زیادی انجام شده و الان هم در حال انجام است.

کرمی تصریح کرد: برای بحث حمل و نقل نیز ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به آن سوی مرز اعزام شده است.

وضعیت شهر و پارکینگ های مهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: ترافیک در مبادی ورودی سنگین و پرحجم است و ظرفیت خالی برای پارک خودرو در فضای شهری وجود ندارد

سرهنگ ابوالفضل کهزادی  اظهارداشت: مشاهدات هوایی حاکی از تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی پارکینگ های درون شهری و حاشیه خیابان ها و فضای عمومی است.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت های ترافیکی درمبادی ورودی مهران همچنان به قوت خود باقی است، افزود: زائران می توانند برای خروج از کشور ازطریق کمربندی شرقی به پایانه مرزی مراجعه کنند.

کهزادی با اشاره به اینکه  تلاش ها برای روان سازی ترافیک درمهران تشدید شده است، تصریح کرد:تمامی معابر درون شهری باز و ترافیک در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از زائران خواست وسیله نقلیه شخصی خود را در پارکینگ های بیرون شهر پارک و اصراری برای حرکت به سمت پایانه مرزی با خودوری شخصی نداشته باشند.

۲۴۸مورد خدمات رسانی در سوانح جاده ای و رانندگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ۱۳ لغایت ۱۸مهرماه تعداد ۳۰ هزار و ۵۲۷ مورد خدمت درمانی به زائران اربعین حسینی در سطح استان ایلام ارائه شده است.

محمد کریمیان عنوان کرد: از تعداد کل خدمات، ۲۴۸مورد مربوط به سوانح جاده ای و رانندگی بوده است.

اتوبوس به تعداد کافی برای برگشت زائران در مرز مهران وجود دارد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام  نیز گفت: پرترددترین محورهای استان ایلام را در این مدت (ابتدای ماه محرم تاکنون) محور ایلام - صالح آباد - مهران عنوان بوده است.

محمد حسنی از اختصاص یک هزار و ۹۰۰ اتوبوس برای انتقال زائران در مرز مهران خبر داد و یادآور شد: با توجه به افزایش میلیونی زائران نسبت به سال گذشته و ظرفیت محدود اتوبوس، سه پس کرانه برای مهران از جمله پس کرانه های اندیمشک، همدان و کرمانشاه تعریف شده است.

وی تاکید کرد: مسافران بصورت چرخشی بین مهران و این شهرها انتقال پیدا می کنند و از آنجا به شهرهای خود منتقل می شوند که برای حالت پیک نیز یک هزار و ۹۰۰ اتوبوس برای چرخش انتقال زائران در نظر گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسی برای جابجایی مسافران درپایانه برکت مستقر هستند ،اتوبوس به اندازه کافی برای برگشت زائران وجود دارد و مشکل خاصی برای جابجایی زائران وجود ندارد.

کد خبر 4743684

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 مرز مهران ایلام اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر گرگان زائران اربعین شیراز قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی شهرکرد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر جدید مهران مدیری و دخترش

تصویر جدید از مهران مدیری و دخترش در فضای مجازی منتشر شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. 

مهران مدیری و دخترش 

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • عکس| تصویر جدید مهران مدیری و دخترش
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • جان‌فشانی در سنگر تولید