Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت نظارت دقیق بر تراکنش‌های بانکی می‌توان ضمن جلوگیری از وقوع جرایمی همچون فرار مالیاتی و پولشویی، ذی‌نفعان اصلی حساب‌های اجاره‌ای را شناسایی کرد.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه شیوع پدیده حساب‌های بانکی اجاره‌ای نگران‌کننده است، اظهار کرد: اهمال و کم‌کاری نهاد‌های نظارتی در برخورد و پیشگیری از اجاره دادن حساب‌های بانکی، نقش قابل توجهی در شیوع این پدیده داشته است
وی ادامه داد: در گذشته نیز با برخی معضلات مشابه مانند استفاده از کار‌ت‌های بازرگانی اجاره‌ای روبرو بودیم؛ که در آن مورد نیز دستگاه‌های ذی‌صلاح می‌بایست پس از بررسی سوابق مربوط به هر فرد و در نظر گرفتن اعتبار وی، نسبت به صدور کارت‌ بازرگانی اقدام می‌کردند اما متاسفانه نظارتی بر این روند وجود نداشته و در نهایت افراد سودجو با پرداخت مبالغ اندک، از اطلاعات هویتی افراد ناآگاه در جهت پیشبرد منافع خود بهره می‌بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم بررسی تراکنش‌های بانکی
این نماینده مجلس رصد تراکنش‌های بانکی را یکی از راه‌های مؤثر برای مقابله با پدیده حساب‌های اجاره‌ای دانست و گفت: هم اکنون بررسی و رصد گرد‌ش‌ مالی بخشی از حساب‌های مشکوک در حال انجام است و تاکنون چندین پرونده فرار مالیاتی از همین طریق کشف شده که شواهد نشان می‌دهد متهمان این پرونده‌ها بدهی سنگینی به سازمان امور مالیاتی داشته‌اند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر لزوم رعایت قوانین و حقوق مردم در حین مقابله با پدیده حساب‌های اجاره‌ای اظهار کرد: در صورت نظارت دقیق بر تراکنش‌های بانکی می‌توان ضمن جلوگیری از وقوع جرایمی همچون فرارمالیاتی و پولشویی، ذی‌نفعان اصلی حساب‌های اجاره‌ای را شناسایی کرد.
لارگانی ضمن اشاره به اینکه تاکنون مجلس برنامه‌ای برای مقابله با پدیده حساب‌های اجاره‌ای نداشته است، افزود: برای جلوگیری از این رویه اختلال‌زا، دولت باید لایحه‌ای را تقدیم مجلس کند و یا اینکه مجلس طرح خود را به منظور مقابله با این تخلفات که معمولا منجر به فرار مالیاتی و پولشویی می‌شود، به تصویب برساند.
مقابله با تبلیغات علنی حساب‌های اجاره‌ای
وی با اشاره به نقش صداوسیما و دیگر رسانه‌های جمعی در جلوگیری از شیوع حساب‌های اجاره‌ای بیان کرد: پخش پیام‌ها و هشدار‌های مکرر از طریق رسانه‌های جمعی می‌تواند فضای عمومی را نسبت به این موضوع روشن کند به طوری که اقشار مختلف جامعه نسبت به تبعات اجاره دادن حساب‌های بانکی آگاه شده و به راحتی اطلاعات هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
لارگانی افزایش مشکلات معیشتی را یکی از دلایل شیوع حساب‌های اجاره‌ای دانست و گفت: همزمان با مقابله قانونی با اجاره‌کنندگان این حساب‌ها، باید به وضعیت معیشت عمومی مردم رسیدگی شود چرا که به طور معمول افرادی که از محرومیت شدید مالی رنج می‌بردند، در قبال مبالغ بسیار اندک اطلاعات خود را در اختیار سودجویان قرار می‌دهند.
وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم برخورد قاطع با تبلیغات علنی برای اجاره کردن حساب‌های بانکی گفت: باید با ناشران این آگهی‌ها در فضای مجازی برخورد کرد، چرا که در صورت ادامه یافتن این روند افراد بیشتری در دام سودجویان گرفتار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسوی لارگانی حساب اجاره ای پولشویی فساد اقتصادی کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان محب مهر پلمب نشده است

به گزارش جام جم آنلاین، ساعاتی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر و در توضیح آن ادعا شده بود که بیمارستان محب مهر در شمال تهران به دلیل کشف حجاب پلمب شده است. در پی این ادعا اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت موصوع را تکذیب و اعلام کرد:‌ «درپی انتشار فیلم  پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند که این موضوع کذب است. اصل ماجرا این است که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد که دو بیمارستان محب مهر و هاشمی‌نژاد دارای یک در مشترک هستند و همین موضوع سبب اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور، نرده‌گذاری و پلمب این در شده است.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «فعالیت هر دو بیمارستان در حال انجام است»، آمده است:‌ «هر بیمارستان در ورودی مجزایی هم دارد که برای تردد مراجعین است.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین در پایان تاکید کرده که «پلیس هرگونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و آن تکذیب می‌کند. از مردم نیز درخواست می‌شود تا اخبار را از  رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.»

دیگر خبرها

  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران