Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلیمی گفت: وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه گسترش قرآن در تمامی ابعاد آن است و نگاهی همه جانبه به فعالیت‌های قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (جمعه 19 مهر) در سالن ابن سینای دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

«عباس سلیمی» برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان را برگ زرین دیگری بر کارنامه مردم ولایت مدار این شهر دانست و افزود: اصفهان با ۲۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس نیز پیشتاز در کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری این دوره از مسابقات با همکاری اداره اوقاف استان و سازمان اوقاف در اصفهان قابل تحسین است.

 

مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ رسول خدا(ص) به حضرت علی(ع)می فرماید «قرآن را بیاموز و به دیگران آموزش بده و اگر در این راه از دنیا بروی شهید از دنیا رفته ای» و این نشانه اهمیت تعلیم قرآن کریم است.

 

سلیمی قرآن را به عنوان یک کلام جهانی معرفی کرد و افزود: خدا در قرآن همه مردم دنیا را مورد خطاب قرار می دهد.

 

وی پرداختن به تمام چیزهایی که به قرآن ختم می شود را وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه گسترش قرآن در تمامی ابعاد آن است و در این راستا نگاهی همه جانبه به فعالیت‌های قرآنی دارد.


مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، استان اصفهان را نمونه ای بی بدیل در زمینه فعالیت های قرآنی دانست و تصریح کرد: تحقق اهداف قرآنی موکول به تلاش مردم در راستای عمل به قرآن کریم است‌ و امیدوارم جامعه قرآنی در تحقق منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب پیش رود.

 

سلیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون امامزادگان گفت: هر یک از امامزادگان مدفون در این سرزمین مزارشان باید تبدیل به قطب فرهنگی شود. استان اصفهان با استفاده از ظرفیت‌های حداکثری در این زمینه باید به این مهم تحقق بخشد.

 

گفتنی است؛‌ چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی اصفهان با معرفی برگزیدگان رشته های حفظ کل و قرائت تحقیق در بخش بانوان جمعه 19 مهر به کار خود خاتمه داد.

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز زائران اربعین حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اربعین مرز مهران خطبه نماز جمعه مسجد اربعین ۹۸ چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی عباس سلیمی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه‌ای است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: این نمایشگاه دستاورد‌های وقف به همین دلیل برگزار شد که فعالیت‌های وقف را در حوزه‌های دانش بنیان و علوم و نیاز‌های جدید همسان سازی کنند. درواقع سازمان اوقاف سرمایه عظیم که در اختیار داشته در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می‌کنید. بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی داشته مثل پرورش ماهی در قفس و موتور‌های برقی که تنها حامی آنها وقف بوده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم. خیرین و افراد نیک اندیش که می‌خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه‌هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی داریم و تعیین حد و حدود نقشه‌ها و کاداست مد نظر است و در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم