Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، جمعه ۱۹ مهرماه اعلام کرد یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه از سوی مواضع نیرو‌های ارتش ترکیه زیر آتش توپخانه قرار گرفتند، اما به کسی در این حملات آسیب نرسیده است. همزمان، سازمان ملل متحد هم گفته است، عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق مرزی در شمال شرق سوریه طی سه روز اخیر باعث شده است تا حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم این منطقه خانه و کاشانه‌اشان را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش رویترز، بروک دیولت، سخنگوی پنتاگون گفته است، این انفجار در فاصله چند صد متری نیرو‌های آمریکایی در خارج «سازوکار امنیتی» روی داد و نیرو‌های ترک از حضور نیرو‌های آمریکایی در این منطقه باخبر بودند. بروک دیولت با تاکید بر این که به هیچ یک از نیرو‌های آمریکایی حاضر در منطقه آسیب وارد نشده، گفته است، این حادثه در نزدیکی کوبانی روی داد.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه گزارش‌ها در خصوص حمله به یک مقر نیرو‌های آمریکایی را رد کرده بود. هم‌زمان گروه‌های حقوق‌بشری از کشته شدن دست کم ۱۱ غیرنظامی در جریان این حملات خبر داده‌اند.

ترکیه هم مدعی شده که دهها نفر از شبه‌نظامیان را که آنکارا آنها را "شبه‌نظامیان گروه های تروریستی" می‌خواند در جریان این حملات کشته شده‌اند. کشته شدن یک سرباز ارتش ترکیه هم از سوی آنکارا اعلام شده است. ترکیه بنا دارد کریدوری حدود ۴۰۰ کیلومتر در این منطقه مرزی ایجاد کند تا حدود دو میلیون آواره جنگی سوریه را که طی سال‌های جنگ داخلی در این کشور به ترکیه پناه برده بودند را آنجا جای دهد.

گزارش‌ها در شبکه های اجتماعی نشان میدهد که روز جمعه در چند شهر کردنشین ایران تظاهراتی علیه حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه برگزار شده است. طبق این گزارش ها در تظاهرات اعتراضی در شهرهای سنندج، بانه، پیرانشهر و مریوان شعارهایی علیه رئیس جمهوری ترکیه و همچنین در حمایت از کردهای سوریه سر داده شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد این تظاهرات‌ها زیر نظر نیروی انتظامی با آرامش برگزار شده است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جنگ سوریه شمال سوریه شمال شرق سوریه ارتش ترکیه کردهای سوریه پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد

در شرایطی که سرکوب دانشجویان آمریکایی از سوی پلیس افزایش یافته و شمار بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها از ۲۲۰۰ نفر فزونی یافته، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار وضع مجازات جدید ضد معترضان شد.

به گزارش مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه