Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی بینش شب گذشته در آیین اختتامیه مرحله استانی ۲۲ امین دوره رقابت های بین المللی قصه گویی گفت: افزایش کمی و کیفی و میزان مشارکت بخش های مختلف جامعه مخصوصا نوجوانان  یکی از نقاط درخشان جشنواره قصه گویی در استان آذربابجان شرقی بود.

وی با اشاره به آثار مثبت قصه گویی افزود: قصه گویی با تقویت فضای عاطفی بین مخاطب و قصه گو، نقش موثری در انتقال مفاهیم تربیتی و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجانشرقی همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک فعالیت اثرگذار فرهنگی را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره قصه گویی دانست.

بینش با اشاره به حضور گسترده پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در جشنواره قصه گویی اظهار داشت: قصه بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اخلاقی و معنوی به کودکان و نوجوانان می باشد و کودکان و نوجوانان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در این جشنواره مفاهیم اخلاقی خوبی را در قالب قصه بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه قصه گویی نیازمند تمرین است، خاطرنشان کرد: نمی توان با یکی ۲ بار خوانش متن داستانی، اجرایی موفق و گیرا داشت برای همین می بایست زمان لازم برای مال خود کردن قصه اختصاص دهیم و قصه گویی خود را بارها از زوایای مختلف ارزیابی کنیم.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد در سایه توان و خلاقیت قصه گوها بتوانیم باغ قصه ها را برای آبادی جان کودکان سرسبز نگه داریم.

بینش در ادامه به بیانیه هیات داوران بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی استان اشاره کرد و گفت: فرزاد تقی لر، شهرام خزرایی، حسین قربانزاده و صادق کیانی مقدم به عنوان اعضای هیات داوران این جشنواره بودند.

وی به بخش هایی از این بیانیه اشاره کرد و افزود: در این بیانیه به نقش قصه در جامعه تاکید ویژه شده است آنجا که این بیانیه اشاره می کند، قصه، نسل ها را  آشتی می دهد، فاصله را از میان بر می دارد با قصه گویی جهانی دگر خلق می شود باشد خداوند به قصه های ما برکت دهد؛ هر ملتی برای بقا نیاز دارد به بده بستان! قصه بده بستانی جهان شمول است در رابطه با فرهنگ، ادبیات، هنر، اجتماع، اقتصاد در قبای ادبیات شفاهی. قصه گویی ابزاری برای ترمیم زیست اجتماعی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان در ادامه خاطر نشان کرد: اعضای هیات داوران پس از بررسی قصه ها آرا خود را اعلام و از نفرات برگزیده در این مراسم تجلیل می شود.

بینش تاکید کرد: برگزیدگان استانی این جشنواره درمرحله منطقه ای که در آبان ماه امسال در ارومیه برگزار خواهد شد، حضور پیدا خواهند کرد.

گفتنی است، ۵ نفر برتر به مرحله منطقه ای که در ارومیه برگزار می شود راه پیدا کردند، همچنین ۴ نفر نیز در بخش مادربزرگ ها و پدربزرگ ها به طور مستقیم راهی مرحله کشوری شدند.

کد خبر 4743759

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره قصه گویی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر گرگان زائران اربعین شیراز قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی شهرکرد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی