Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی تولیدکنندگان مواد غذایی در اصفهان معتقدند کارگاه هایی که بدون دریافت نشان «سیب سلامت» و به صورت غیراستاندارد فعالیت می کنند، حاشیه سود بهتری دارند. آنها می گویند قطار بهداشت در سلامتی محصولات از ریل خارج شده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: سیب سلامت یک‌ مجوز بهداشتی است که الزام دریافت آن برای تولیدکنندگان مواد آرایشی بهداشتی و غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که عرضه مواد غذایی بدون سیب سلامت و عدم داشتن بسته بندی های مناسب و نداشتن هیچ یک از علائم استاندارد بهداشتی در سطح بازار باعث شده که تولید کنندگان مجوزدار به حاشیه رانده شوند و یا گاها تغییر مسیر داده و به خاطر حاشیه سود بالا مواد غذایی غیر مجوزدار به این سمت رهسپار شوند.

 

تولیدکننده نخستین دونات بهداشتی و دارای سیب سلامت در اصفهان در خصوص آسیب شناسی  دریافت سیب سلامت برای تولید کنندگان در این ارتباط گفت: مسئولان باید بپذیرند حجم زیادی از دونات هایی که در سطح جامعه در حال توزیع است دارای سیب سلامت نیستند و سلامت جامعه را در خطر انداخته است.


ادهمی با بیان اینکه رقابت محصولات دارای سیب سلامت و محصولات غیراستاندارد نتیجه ای جز شکست تولیدکننده دارای مجوز نیست، اظهار کرد: هزینه دریافت مجوز، بررسی آزمایشگاهی و بسته بندی محصولات بار مضاعفی برای تولیدکننده در پی دارد و این در حالی است که بازار هدف بیشتر در دست تولیدکنندگان غیر بهداشتی است و هیچ سازمان نظارتی به صورت جدی وارد عمل نمی شود.


تولید کننده دونات های بسته بندی و دارای مجوز بهداشتی در اصفهان تاکید کرد: شهروندان به بهداشت شهر اطمینان می کنند وقتی محصولات بدون سیب سلامت با تعداد زیاد حتی در شعاع یک کیلومتری اداره بهداشت استان در حال فعالیت هستند و از سلامت مردم هیچ حمایتی نمی شود سبب سلب اعتماد مردم و ایجاد تشنج میشود.


کم کاری مسولان بهداشتی و عدم حمایت از تولید کنندگان 
وی با انتقاد از عدم برخورد جدی مسئولان سلامت و بهداشت در این زمینه، تصریح کرد: قطار بهداشت در سلامتی محصولات از ریل خارج شده و باید تلاش کرد تا با فرهنگ سازی و ارائه اطلاعات دقیق به شهروندان استفاده از محصولات بهداشتی در اولویت قرار داده شود. 


ادهمی بیان داشت: صنایع کوچک نبض تپنده اقتصاد جامعه به حساب می آید و باید برای عملکرد صحیح صنایع کوچک همه سازمان ها ورود داشته باشند. 


وی با اشاره به کم کاری مسولان بهداشتی در حوزه نظارت و مدیریت و حذف کالاهای بدون مجوز بهداشتی گفت: متاسفانه از تولید کنندگان دارای مجوز هیچ گونه حمایتی نمی شود.

 

عرضه محصولات غذایی زیرکارگاهی در سطح بازار و عدم برخورد با آنها 

«محمد قجاوند» عضو هئیت رئیسه صنف نان های حجیم استان اصفهان از فعالیت ۷۰۰ واحد غیرمجاز تولید دونات، شیرینی و باقلوا در استان اصفهان خبر داد. 


وی ادامه داد:  ۲۵۰ واحد نان صنعتی و سنتی فعال در استان فعالیت می کنند. 


قجاوند در مورد فعالیت واحدهای غیرمجاز در استان توصیح داد: اگر چه فعالیت کارگاه های زیرزمینی مشخص نیست و محل فعالیت این کارگاه ها از دید سازمان های نظارتی و بهداشتی پنهان است و از این منظر ادعا می کنند قابل شناسایی و برخورد نیستند و این در حالی است که عرصه تولیدات محصولات غذایی زیر کارگاهی را در سطح بازار می بینیم اما همچنان هیچ تقابلی با آنها نمیشود.


 وی خاطر نشان کرد: در برخی از مواقع گفته میشود در صورت حذف این تولیدی ها اشتغال تعداد زیادی از میان میرود اما باید اشتغال بر مبنای تولید مثبت و سالم صورت گیرد.

 

پایش سلامت محصولات غذایی نیازمند فعالیت همه جانبه است

«علی اسماعیلی» مسئول فنی تولید نان در اصفهان نیز با تاکید به اینکه در حوزه تولید محصولات غذایی سلامت مهمترین موضوع به حساب می آید، اذعان کرد: پایش سلامت محصولات غذایی نیازمند فعالیتی همه جانبه است و ضرورت دارد تمام سازمان های مرتبط از جمله غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت تعامل داشته باشند.

 

وی گفت: قانون در حوزه مقابله با محصولات غیر بهداشتی وجود دارد اما در اجرای آن عملا قانون های مختلف در مقابل یکدیگر قرار میگیرند و عملکرد شاخصی را شاهد نبوده ایم. 


اسماعیلی در ادامه بیان داشت: کنترلی بر قیمت مواد اولیه نان های حجیم صورت نگرفته اما همچنان تاکید بر ثابت ماندن این نان ها وجود دارد و این روند در صورت ادامه دار بودن تخلفات زیادی را از سوی تولیدکننده می تواند در پی داشته باشد.


 وی اضافه کرد: نان به لحاظ اینکه کالای درجه یک در جامعه به حساب می آید پس ضروری است نگاه عوام گرایانه نسبت به تولید این محصول نداشته باشیم و کارشناسانه به این محصول صورت گیرد.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی شیراز کانون های مساجد اصفهان اربعین ۹۸ سیب سلامت تولیدکنندگان داخلی تولیدکنندگان رعایت استاندارد روز جهانی استاندارد استانداردسازی استاندارد سازی حمایت از تولیدکنندگان استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی