Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حسین اشتری روز شنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از زائران از سفر عتبات عالیات برگشته‌اند و امروز نیز ۳۰۰ هزار نفر به این آمار اضافه شده است.

وی بیان کرد: با همت رزمندگان اسلام و مرزبانان غیور وضعیت امنیت در مرزهای کشور مطلوب است و مشکل امنیتی خاصی نداریم. 
 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به آمادگی کامل پلیس در خدمات رسانی به زائران حسینی در مرزهای کشور گفت:مشکلاتی در بحث حمل و نقل برای جابه جایی مسافران در آن طرف مرزهای کشورمان به سمت مرز عراق وجود دارد که مسئولان عراقی و ایرانی درصدد حل این مشکل هستند تا حرکت زائران متوقف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هفته آینده پیک تردد زائران به عتبات عالیات است، تصریح کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح و مسئولان آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به زائران دارند و امیدواریم مشکلات موجود نیز رفع شود.
سردار اشتری اظهار داشت: ترافیک سنگینی در جاده‌های منتهی به مرز بویژه در مرز مهران به علت تردد زیاد زائران وجود دارد که این وضعیت باعث توقف یک تا ۲ ساعتی و بعضا سه ساعتی زائران در بعضی از مسیرها به علت هدایت اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی توسط عوامل انتظامی برای جلوگیری از گره ترافیکی در سطح شهرها و موکب‌های بین راهی شده است.
وی ادامه داد: باید زائران عزیز سفر خود را مدیریت بویژه در مسیر بازگشت مدیریت کنند و با ماموران انتظامی مسیر سفر به عتبات عالیات همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.
 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در خصوص وضعیت امنیتی مرزهای کشور گفت: با همت رزمندگان اسلام، مرزبانان عزیز و نیروهای مسلح وضعیت امنیت مرزها خوب و مطلوب است و اگر تحرکی است در آن سوی مرز و در جوار مرز خنثی می‌شود.
وی در خصوص نحوه ارائه خدمات گذرنامه به زائران اظهار داشت: با توجه به زمان بر بودن فرآیند چاپ گذرنامه و تحویل آن درب منزل زائران در ایام اربعین صدور گذرنامه موقت برای زائران حسینی  در دستور کار قرار گرفته تا مشکل و خللی در تردد زائران عتبات عالیات پیش نیاید.

سردار اشتری با تشریح برنامه سفر خود به سیستان و بلوچستان گفت:بازدید از مرز میرجاوه، بازدید از پاسگاه‌های مرزی، دیدار با همکاران مرزبانی و انتظامی از مهمترین برنامه‌های سفر به این استان است.

۳۲۱۳**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سیستان و بلوچستان فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان