Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- صالحی گفت: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه بر حل مشکلات صیادان هرمزگانی، فعال کردن اقتصاد دریا از طریق تسهیل صدور مجوز صید برای صیادان بومی در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان است. تاریخ انتشار: 09:57 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۷۱۲ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ادامه روند پیگیری مصوبات سفر استانی ریاست قوه قضاییه به استان هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با مدیرکل شیلات و کارشناسان این حوزه بر تسهیل صدور مجوز صید ماهی برای متقاضیان در این استان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه بر حل مشکلات صیادان هرمزگانی، فعال کردن اقتصاد دریا به سمت کاهش بیکاری از طریق تسهیل صدور مجوز صید برای متقاضیان با اولویت صیادان بومی در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار دارد.

این مقام قضایی در استان هرمزگان همچنین بر لزوم نظارت دقیق در خصوص نحوه صدور مجوز‌های صید به ویژه به صورت ترال، برخورد با موارد تخلف، رفع خلاء‌های قانونی و صیانت از محیط زیست دریا تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: افرادی که در این استان با شرایط اقلیمی و آب و هوای خاص زندگی می‌کنند حق دارند از منافع اقتصادی و موهبت دریا بهره‌مند شوند و در این راستا تسهیل روند صیادی برای ماهیگیران بومی با هدف ایجاد اشتغال، گامی بلند و اقدامی مؤثر در این زمینه خواهد بود.

صالحی همچنین بر اتخاذ تدابیر مناسب و تعیین سازو کار‌های اثر بخش به منظور تشدید نظارت‌ها توسط دستگاه قضایی استان هرمزگان و دستگاه‌های ناظر بر نحوه صدور مجوز‌های صیادی تأکید کرد.

در ادامه این نشست، محسن یکتاپور مدیرکل شیلات استان هرمزگان نیز با اعلام اینکه افزایش دمای حرارت آب و تغییر اکوسیستم در پهنه خلیج فارس موجب کوچ گسترده آبزیان از این حوزه و دور شدن آن‌ها از تیر رس صیادان شده است این موضوع را از جمله مهمترین عوامل کاهش ذخایر صید در هرمزگان برشمرد.

وی همچنین بر آمادگی کامل شیلات هرمزگان به منظور همکاری مؤثر در جهت رفع موانع موجود و تسهیل نظارت قضایی با هدف تحقق خواست و اراده ریاست قوه قضائیه در راستای حل مشکلات صیادان هرمزگانی تأکید کرد.   بیشتر بخوانید: مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور سرزده در اسکله صیادی بندرعباس، ضمن بازدید از اسکله در جمع صیادان حاضر شد و پای درد و دل آن‌ها نشست و حرف‌هایشان را شنید.

گله مندی از شیلات بابت صدور مجوز صیدترال و مشکلات بیمه‌ای از جمله مسائل مطرح شده توسط صیادان بود.

آیت الله رئیسی به رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دستور داد در خصوص موضوع صید ترال از شیلات و سایر مراجع مربوطه تحقیق کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین با حضور در نشست فرماندهان ارشد نظامی با تاکید بر اینکه دریا و محیطش را برای قاچاقچیان ناامن و به قول همکارانتان قرمز کنید، اظهار کرد: قاچاقچیان باید احساس کنند اینجا خطر از دست دادن همه منافعشان را دارند نه فقط خطر از دست دادن کالا و کشتی، بلکه خودشان هم محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید:

گزارش سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور