Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلخواه از تردد بیش از ۳۲۶ هزار زائر حسینی از مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون خبر داد.

«نورالله دلخواه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مستقر در مرز مهران، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که هرروزی که به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم بر موج تردد زوار اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل مستقر در مرز مهران با تمام تلاش و توان در حال جابجایی زوار است، ابراز کرد: بر این اساس یک هزار و 900 دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل زوار اربعین حسینی به پایانه مرزی مهران اختصاص داده‌شده است و همچنین نیز تعدادی دستگاه اتوبوس نیز برای شرایط اضطراری پیش‌بینی‌شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با توجه به افزایش میلیونی زائران نسبت به سال گذشته و ظرفیت محدود اتوبوس، سه پس‌کرانه برای مهران ازجمله پس‌کرانه‌های اندیمشک، همدان و کرمانشاه تعریف‌شده است.

 

وی، بابیان اینکه در حال حاضر ناوگان اتوبوسی برای جابجایی مسافران در پایانه برکت مستقر هستند، افزود: اتوبوس به اندازی کافی برای برگشت زائران وجود دارد و مشکل خاصی برای جابجایی زائران وجود ندارد.

 

دلخواه با اشاره به اینکه سه‌راهی آذر در جاده مخصوص پایانه بزرگ برکت در جهت ایمن‌سازی تردد ناوگان اتوبوسی با نصب علائم هشداردهنده و روکش آسفالت ساماندهی شده است، تصریح کرد: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام از‌ زائران عزیز درخواست می‌کند در هنگام ورود و خروج از گیت‌های پایانه مرزی مهران شکیبا باشند.

 

وی از فعالیت ۷۲ گشت راهداری به‌صورت شبانه‌روزی در محور‌های استان ایلام برای ایمنی زائران اربعین خبر داد و گفت: این گشت‌ها شامل انواع ماشین‌آلات سبک و نیمه سنگین استان ایلام و اعزامی از راهداران سایر استان‌های کشور بوده که با اولویت راهه‌ای منتهی به مرز مهران و استقرار در نقاط حادثه‌خیز و یا مستعد حوادث مشغول خدمات‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه راهدارخانه‌های استان ایلام برای پذیرایی و استقرار زائران اربعین آمادگی دارند، خاطرنشان کرد: ۲۴ ایستگاه راهداری در طول مدت طرح اربعین در راه‌های مواصلاتی استان مستقرشده‌اند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی شیراز مسجد اربعین اربعین ۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرز مهران مرز بین المللی شلمچه زوار اربعین حسینی تردد مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ میلیون تردد بین‌ استانی در کردستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از ثبت حدود سه میلیون تردد بین استانی طی فروردین سال جاری خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی راهداری، فرزاد حسنی اظهار کرد: با دریافت اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های پلاک خوان مرکز مدیریت راه‌های استان، بیشترین مسافران وارد شده به کردستان در فروردین از استان‌های تهران، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده حدود سه میلیون تردد بین استانی وسایل نقلیه به ثبت رسیده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: به تفکیک در تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین نیز به ترتیب شش و هفت درصد افزایش داشته‌ایم.

حسنی ادامه داد: بر اساس تحلیل داده‌های مرکز مدیریت راه‌های استان در فروردین امسال، بیشترین میزان افزایش تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در محور کامیاران_روانسر بوده که با رشد چشمگیر ۷۱ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره با ارائه خدمات سامانه ۱۴۱ به هموطنان، گفت: همکاران ما در مرکز مدیریت راه‌ها به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان هستند که فروردین سال جاری، ۱۳ هزار و ۶۵۹ تماس با سامانه ۱۴۱ در استان برقرار شد.

کد خبر 751758

دیگر خبرها

  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • مرحله اول قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران افتتاح شد
  • ثبت ۳ میلیون تردد بین‌ استانی در کردستان
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران