Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فصل صید از امروز در سواحل دریای خزر، اظهار کرد: براساس تصمیم کمیته صید سازمان شیلات ایران فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر از امروز ۲۰ مهر ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی تا ۲۰ فروردین سال ۹۹ ادامه دارد، گفت: در این مدت چهار هزار صیاد گیلانی از ۵۰ شرکت صید پره در ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه صید در سواحل غربی این استان به دلیل سرمای زودرس نسبت به سایر مناطق از ۲۰ شهریور ماه آغاز شده است، گفت: تاکنون ۳۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط پنچ شرکت صید پره صید شده است.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی‌های انجام شده امسال شاهد صید ۲.۵ تن معادل دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان گیلان صید می شود.

کد خبر 4743637

منبع: مهر

کلیدواژه: صید ماهی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر گرگان زائران اربعین شیراز قزوین گردشگری شهرکرد خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است

مازیار شریفی گفت: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان در گونه «کاراس» است، گفت: این ماهیان کف زی هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

شریفی اظهار کرد: ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند و در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله پنج کیلومتری این منطقه قرار دارد و حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد