Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@21:52:48 GMT

«حلال اسلامی» را به «شیعه» و «سنی» تقسیم نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۸۹۹۶

«حلال اسلامی» را به «شیعه» و «سنی» تقسیم نکنیم

به گزارش ایکنا، آیت‌الله احمد مبلغی در دیدار با احسان اووت، دبیر کل مؤسسه استانداردسازی و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی(اسمیک)، بیان کرد: البته این به معنای دعوت به عدم رعایت احکام ویژه هر مذهب از سوی اتباع آن مذهب نیست؛ بلکه به این معنا است که اختلافات در برابر اشتراکات حجم محدود و کمتری دارد، لازم است مقررات حلال برای جهان اسلام بر پایه مشترکات تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغی تأکید کرد: اگر هنگام مقررات‌نویسی برای اسمیک، موارد اختلافی میان مذاهب مدیریت نشود و در فضایی بی‌توجه به برند مشترک اسلامی حلال، مقررات یک جانبه‌نگرانه شکل گیرد، وحدت و انسجام لازم برای حلال تحقق نمی‌یابد.

مبلغی یادآور شد: طبعاً این به ضرر پویایی و فعال بودن برند حلال است و اهمیت و برند بودن آن را تضعیف می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت برحذر بودن از ایجاد دوگانه‌سازی حلال تحت عنوان حلال شیعی و حلال سنی، گفت: حلال با پسوند اسلامی موجب قوت و اعتبار دین، و نماد و برندی برای امت اسلامی است؛ بنابراین یک برند متعلق به دین نباید در اثر دوگانه‌سازی تضعیف شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خطاب به دبیرکل اسمیک، گفت: خوشبختیم که با همکاری برخی از کشورها از جمله ایران اسلامی تلاش کردید تا حلال بر اساس فقه مشترک اسلامی، دارای مقرراتی جهان شمول و فراگیر شود.

در این دیدار احسان اووت ضمن اشاره به اهمیت حلال در جهان امروز، بر ضرورت وحدت اسلامی در زمینه حلال، و حفظ این وحدت در وضع مقررات حلال توسط اسمیک تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم نرم افزار اربعینیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری