Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: در تابستانی که گذشت، نه تنها مشکل آبرسانی در روستا‌های منطقه هیرمند و طوفان‌های سیستان حل نشد؛ حتی مسئولان یک جلسه نمایشی ستاد بحران هم برگزار نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، محمد جواد عمرانی فعال دانشجویی و عضو شورای بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان گفت: در این اوضاع کشور تخصیص بودجه جهت ایجاد کارخانه در استان داده می‌شود، اما استاندار، سازمان برنامه و بودجه و مجمع عالی نمایندگان آن را پیگیری نمی‌کنند و نتیجه آن می‌شود نامه‌ خجالت آور نوبخت به مسئولین استانی و برگشت این بودجه به خزانه، این هاست که غیرقابل بخشش است و مردم را ناراحت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اینکه در تابستانی که گذشت وضعیت آبرسانی در روستا‌های منطقه هیرمند و طوفان‌های سیستان مشاهده شد، اما نه تنها مشکل حل نشد بلکه حتی یک جلسه نمایشی ستاد بحران هم گرفته نشد مایه تاسف است.

در آستانه‌ اربعین حسینی قرار داریم، راز شناخت و بقاء حادثه‌ای عظیم مانند عاشورا چیست؟ هر انقلابی که رخ می‌دهد دو چهره دارد، «خون و پیام» نخستین آن را یعنی دادن خون، امام حسین (ع) و یارانش برگزید و رسالت دوم را که زبان گویای خون‌های جوشان عاشورا بود، وجود مبارک یک زن بود؛ و چه رسالتی از این سخت‌تر و دشوار تر.

انقلاب اسلامی ایران هم برگرفته از همین مکتب بود، آنجا که مردان در خیابان‌ها علیه نظام طاغوت شاهشناهی قیام کردند، زنان دوشا دوش آن‌ها به مبارزه پرداختند و فرزندانی تربیت کردند که نمونه آن را می‌شود گفت، حاج قاسم میرحسینی و عالی و...

امروز جریانی در دنیا وجود دارد که هدفش حذف پیام عاشوراست. به طرق مختلف قصد دارند با این مسئله مقابله کنند. جریانی در دنیا وجود دارد که قصدش بایکوت رسانه‌ای اربعین است. در هر جای دنیا اگر یک جمع ۲۰ میلیونی راهپیمایی عظیم راه بیندازند، تمام رسانه‌ها آن را پوشش می‌دهند، اما چرا این جریان در رسانه‌های دنیا سانسور می‌شود.

البته نفوذیان آن‌ها در کشور هم در حذف نماد‌های عاشورا کم نگذاشتند و حذف نام شهدا از کتب درسی، از کوچه‌ها و خیابان‌ها نمونه‌های مختلف آن است البته مردم مقابل این جریان ایستاندند و میبینید سیل مشتاقان به راهپیمایی اربعین از کشور، خدمت رسانی بی منت مخصوصا در میرجاوه که امروز تبلور وحدت در اسلام است این توطئه دشمنان را خنثی کرده است..

نکته بعدی مسئله معیشت مردم است. به واقع مایع تاسف است که چند سال کشور را درگیر برجام کردند، اما هیچ توجه‌ای به داخل نکردند. از همان ابتدای مذاکرات، مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که راه حل برون رفت از مشکلات در داخل است. طبق آمار‌های مختلف رسمی در کشور سهم تحریم‌ها در وضعیت معیشتی امروز کشور کمتر از ۲۰ درصد است و ۸۰ درصد مشکلات مشکلات کشور ناشی از بی مدیریتی‌ها و نالایقی‌های برخی در داخل است.

دولت باید توجه بیشتری به معیشت مردم داشته باشد. این مسئله باید در جوانترین استان کشور و بیکارترین استان کشور به صورت تصاعدی توجه شود. امروز وضعیت بیکارترین استان کشور، رتبه اول در بیماری سل، رتبه اول در محرومیت و صد‌ها رتبه‌های این چنین وضع استان را در وضعیتی بحرانی قرار داده است.

البته همه‌ کوتاهی‌ها تنها تقصیر یک بخش نیست. اینکه در این اوضاع کشور تخصیص بودجه جهت ایجاد کارخانه در استان داده می‌شود، اما استاندار، سازمان برنامه و بودجه و مجمع عالی نمایندگان آن را پیگیری نمی‌کنند و نتیجه آن می‌شود نامه‌ی خجالت آور جناب نوبخت به مسئولین استانی و برگشت این بودجه به خزانه، این هاست که غیرقابل بخشش است و مردم را ناراحت می‌کند.

اینکه در تابستانی که گذشت وضعیت آبرسانی در روستا‌های منطقه هیرمند و طوفان‌های سیستان مشاهده شد، اما نه تنها مشکل حل نشد بلکه حتی یک جلسه نمایشی ستاد بحران هم گرفته نشد مایه تاسف است.

بیش از چند سال از طرح پر هزینه ۴۶ هزار هکتار در سیستان گذشت، اما متاسفانه هنوز نه تنها اجرا نشده، اما عده‌ای قصد دارند آن را با نواقص و شبهات بسیار زیاد افتتاح کنند، اما مسلما جنبش دانشجویی با قدرت روشنگری خواهد کرد و مردم را از قضایا مطلع خواهد کرد.

مایه تاسف است که در بلوچستان هنوز مشکل آبرسانی وجود دارد و نتیجه آن می‌شود قطع دست چند کودک به خاطر کم کاری مسئولین و مایه تاسف است که در منطقه دشتیاری دو دختر ۱۴ و ۱۶ ساله به علت نداشتن آب لوله کشی، در آنجا غرق بشوند و جان ارزشمند آن‌ها گرفته شود صرفا به علت کم کاری فلان مسئول.‌ای کاش همانقدر که رسانه‌ای یا مسئولی پیدا شود و به جای پرداختن به مسائل سطحی مانند رفتن خانم‌ها به ورزشگاه و...، از نبود مدارس در روستا‌های مناطق مختلف همچون سرباز و... گلایه می‌کردند و مطالبات خود را از دولت به این سمت و سو می‌بردند.‌   ای کاش مسئولی پیدا شود که مشکل بیکاری را در استان ریشه کن کند تا راننده‌ خط زابل زاهدان و زاهدان خاش و ... محبور به قاچاق سوخت نشود.‌ ای کاش کودک خانواده‌ سیستانی و بلوچ به جای ایستادن در خیابان‌ها برای فروش سوخت، در مدرسه با خیال راحت به تحصیل بپردازد و دغدغه‌ی تامین هزینه‌های خانواده را نداشته باشد و در آرامش باشد. این‌ها حقوق شهروندی واقعی است که باید رعایت بشود نه صرفا شعار.

امیدواریم استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این مشکلات و بیکاری‌ها تلاشی مضاعف داشته باشند و کم کاری را در خصوص نامه اخیر هم به نوعی جبران کنند بدون هیچ حاشیه‌ای و بدون هیچ اغماضی.

امروز دانشگاه‌ها محل پاسخگویی است، مصلی‌های نماز جمعه در سرتاسر استان می‌تواند راه ارتباط مستقیم با مردم و جوانان باشد که امیدواریم هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

نکته‌ی آخر هم خطاب به مسئولین شهری شهرستان زاهدان، در این شرایط، مدیریت زمان برای مردم ارزشمند است.

برخی از خیابان‌ها در زاهدان به لطف شهرداری همیشه در حال تعمیر است، وضعیت فعلی مدیریت شهری و کنترل ترافیک هم جالب نیست. تقریبا تمامی مناطق کشور به راه حل صحیح و منطقی رسیده اند و امیدواریم مسئولین عزیز شهرستان هم به راه حل و تدبیرات لازم برسند و مردم هم تا آنجایی که امکان دارد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

معتقدیم تمامی مشکلات در سطح استان با نگاه جهادی و انقلابی قابل است. مشکلات با نگاهی حل خواهد شد که از دل همین مردم باشد و نه نگاه‌های لیبرالی!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمازجمعه نماز جمعه زاهدان سیستان و بلوچستان سخنرانی پیش از خطبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری دوره جدید سخنگویی دستگاه قضایی اظهار داشت: ابتدا از حسن اعتماد ریاست قوه قضاییه برای سپردن مسئولیت خطیر سخنگویی و از اینکه فرصت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران را یافته‌ام، قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این مهم موجبات رضایتمندی مردم که به حق رضایت خداوند است، فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌های اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما در این دوره این است که تصویری درست از خدمات عدلیه که خدمات نظام اسلامی است در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی به‌عنوان جویندگان حقیقت قرار دهیم.

وی با یاد کردن از سخنگویان ادوار گذشته از زحمات و مجاهدت‌های آنها در ادوار گذشته قدردانی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به دو مناسبت مهم و سرنوشت ساز در کشور؛ روز کارگر و روز معلم اشاره کرد و افزود: کارگران به عنوان بازوان تولید در کشور هستند و امسال هم که رهبر انقلاب در شعار سال به نقش مشارکت مردم تاکید کردند، این نقش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، افزود: آنان که نتوانستند تفکر شهید را تاب بیاورند او را ترور کردند ‌و امروز بیش از هر زمان دیگر توجه و استفاده از اندیشه علامه شهید احساس می‌شود و باید تلاش کنیم این اندیشه به نسل جدید با روش های نوین انتقال یابد.

وی از زحمات معلمان و قشر فرهنگیان قدردانی کرد و افزود: قوه قضاییه تلاش دارد برای حفظ شأن معلمان در هر کجا که در جامعه لازم است اهتمام داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مکتب جعفری اثنی عشری را به ملت ایران به‌ویژه مراجع تقلید تسلیت گفت.

جهانگیر با اشاره به ابعاد سند تحول قضایی و تمهید برگزاری جشنواره سالانه عدالت و رسانه افزود: در این جشنواره از رسانه‌ها به عنوان ناظران بیطرف که با رصد دائمی و بررسی و ارزیابی ها به دستگاه قضایی نقد منصفانه دارند، قدردانی می‌شود.

جهانگیر با اشاره به ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه گفت: اخیرا این سند از سوی ریاست قوه قضاییه تایید و ابلاغ شد و این سند می‌تواند حلال مشکلات باشد.

وی ادامه داد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه رویکرد تحولی دارد که ۱۰ عنوان پیشران در این سند پیش بینی شده است و با همکاری سایر دستگاه‌های حاکمیتی و همراهی و مشارکت مردم اجرایی خواهد شد و هوشمندسازی، نظارت بر عملکرد ضابطین، رفع ساختارهای فساد زا، تقویب فعالیت رسانه‌ای قوه قضاییه از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی موارد که در سند تحول قضایی برای آنها راهکار و راه‌حل پیش‌بینی شده است، افزود: فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه، تراکم تشکیل پرونده در دستگاه های قضایی، محدود شدن برخی از آزادی های مشروع مردم که برای فقدان قانون این اتفاق افتاده، کثرت مصادیق زیاد در تضییع حقوق ایرانیان از جمله چالش هایی است که قوه قضاییه با آن موجه است و در سند برای ان راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اظهار داشت: تزلزل در روابط حقوقی اشخاص یکی از چالش هایی است که قوه قضاییه با آن مواجه است. به عنوان مثال مردم با حسن نیت یک معامله را انجام می دهند اما به علت ناآشنا بودن با الفبای حقوق منجر به ثبت شکایات در سیستم قضایی می‌شود، از این رو در سند راهکار این معضل پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم با اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بتوانیم موضوعاتی همانند احیای حقوق عامه، ارتقای امنیت سرمایه گذاری، جلب مشارکت مردم به نحو شایسته جامه عمل بپوشانیم.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری برای مردم؛ فیلم یک جلسه دولتی با حضور وزیر را ببینید
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • پایتخت تقسیم می شود؟