Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت از ابلاغ پنج عرصه فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، امیر لله‌گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: عرصه‌های فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی با امید به رفع ابهام و تسهیل شکل‌گیری اجماع ذهنی در خصوص فعالیت انجمن‌های علمی احصاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این پنج عرصه عبارتند از «آموزش، ترویج و ساده‌سازی علم»، «مهارت‌افزایی و توانمندسازی»، «نوآوری، کارآفرینی، تجاری‌سازی و توسعه استارت‌آپ‌های سلامت»، «علمی و پژوهشی» و «ارتباطات و مشارکت‌های اجتماعی».

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نهادی نوپا هستند و به همین واسطه اجماع ذهنی در خصوص عرصه‌های فعالیت آن‌ها شکل نگرفته و وجود ندارد. برخی ابهامات و عدم وجود این اجماع ذهنی کار را برای فعالان این نهاد دانشجویی دشوار کرده است.

وی افزود: اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم گرفت با مشورت صاحب نظران این حوزه، «عرصه‌های فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی» را احصاء کرده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کند تا با رفع ابهام و تسهیل شکل‌گیری اجماع ذهنی در این موضوع، راه را برای فعالان این حوزه تسهیل و تسریع کند.

لله گانی، انجمن‌های علمی دانشجویی را حلقه واسط میان دانشگاه و جامعه دانست و عنوان کرد: دانشجویان و به خصوص فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی حلقه واسط میان دانشگاه و جامعه (مردم) هستند؛ شور و نشاط جوانی در کنار دانش تخصصی، این فرصت را به آن‌ها می‌دهد تا از طرق مختلف به میان مردم بروند و به واسطه اجرای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، «فرهنگ سلامت» جامعه را ارتقاء دهند. به طور حتم به تبع این ارتقاء، از بسیاری مشکلات، بیماری‌ها و هزینه‌های گزاف در حوزه سلامت پیشگیری خواهد شد.

وی در توضیح عرصه «مهارت‌افزایی و توانمندسازی» افزود: به اتکای دانش قدیمی و آنچه صرفاً از نظام آموزش رسمی دریافت می‌کنیم، نمی‌توانیم به استقبال آینده برویم. این برای دانشجویان ناگزیر است که از طریق فعالیت در نهاد‌های دانشجویی (به طور خاص انجمن‌های علمی دانشجویی) و تدوین یک «برنامه توسعه فردی»، درصدد مهارت افزایی و توانمندسازی خود باشند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، حوزه سلامت و فناوری‌های نوین را در همه جای دنیا در هم تنیده دانست و در تشریح عرصه «نوآوری، کارآفرینی، تجاری‌سازی و توسعه استارت‌آپ‌های سلامت»، بیان کرد: دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی دانشجویی به واسطه نیروی جوانی، مجهز بودن به دانش سلامت و روحیه خطرپذیری، در صورت آشنایی با افق‌های پیش روی آنان در این عرصه، فرصت‌های بی‌شماری را کشف خواهند کرد.

وی یادآور شد: ماحصل بهره‌مندی نسل جوان از این فرصت‌های تازه، علاوه بر ایجاد تحولات عظیم در آینده شغلی ایشان، کمک شایانی به نظام سلامت کشور خواهد کرد و باعث پویایی و چابکی این عرصه خواهد شد.

لله گانی درباره عرصه «علمی و پژوهشی» فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی افزود: این عرصه بیشترین قرابت را با رسالت اصلی دانشگاه در زمینه آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص دارد. اما انتظار ما این است که دانشجویان در این عرصه پیشتازتر از دانشگاه باشند و با رویکرد آینده پژوهانه و با تاکید بر علوم میان رشته‌ای حوزه سلامت، در مرز‌های روز دانش پزشکی جهان پیشروی کنند.

وی درباره عرصه «ارتباطات و مشارکت‌های اجتماعی»، هدف از جانمایی انجمن‌های علمی دانشجویی در معاونت فرهنگی و دانشجویی را تربیت نیروی انسانی متخصص با مهارت‌هایی در ابعاد گوناگون معرفی و خاطر نشان کرد: گرفتن ارتباط و جلب مشارکت دیگران برای دستیابی به اهداف بزرگتر از طریق هم‌افزایی ناشی از جمع نیرو‌های متخصص، مهارتی است که دانشجویان باید در زمینه آن، تمرین کرده و کسب تجربه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان