Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:26:23 GMT

انتشار شماره ۹۴ فصلنامه علمی ـ پژوهشی نقد و نظر

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۹۳۹۹

انتشار شماره ۹۴ فصلنامه علمی ـ پژوهشی نقد و نظر

نود و چهارمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی نقد و نظر به همت پژوهشکده فلسفه و کلام و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: نود و چهارمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «نقد و نظر» مربوط به تابستان ۱۳۹۸منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http:jpt.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

isca.ac.ir نمایه شد.

«بررسی نقش دین در علم» نوشته مهدی گلشنی؛ «جایگاه عالم فراماده و عوامل فرامادی در نظریه علم دینی آیت‌الله جوادی آملی» اثر قاسم ترخان و محمدرضا بهزادی‌مقدم؛ «نظریه تعاملی معرفت دینی و علمی (تبیین نسبت نظریۀ آیت‌الله جوادی آملی با مبحث «علم دینی») به قلم محمد فتحعلی‌خانی از جمله مقالات این شماره است.

 

همچنین «صورت‌بندی سازوکار حداقلی نظریه آیت‌الله جوادی آملی برای تقسیم‌بندی علوم» نوشته ذوالفقار ناصری، سیدجابر نیکو و محمدرضا منصفی سروندانی؛ «بررسی مدل تأسیسی دربارۀ علم دینی» به قلم منصور نصیری؛ «بی‌نیازی فهم ظواهر قرآن از علوم عقلی» اثر فرج‌الله میرعرب؛ «واکاوی مفهوم اختیار در حکمت متعالیه» نوشته امیر راستین، علی‌رضا کهنسال و سیدمرتضی حسینی شاهرودی از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه فصلنامه نقد و نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد