Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@00:20:49 GMT

بخش عمده سلامت اقتصاد بر عهده استاندارد است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۹۵۶۴

بخش عمده سلامت اقتصاد بر عهده استاندارد است

استاندار کرمان شرط موفقیت در اقتصاد را سلامت آن دانست که بخش عمده آن برعهده استاندارد است و گفت: باید استاندارد کالاهای صادراتی استان با استانداردهای جهانی مطابقت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، صبح امروز شنبه( 20 مهر) در گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه استان به اهمیت استاندارد در تأثیر آن در رونق تولید، رضایتمندی مردم، افزایش درآمدها، اشتغال و توسعه اشاره و تصریح کرد: استاندارد جزو فرهنگ دینی و مذهبی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان شرط موفقیت در اقتصاد را سلامت آن دانست که بخش عمده آن برعهده استاندارد است و  افزود: برندهای معروف دنیا، کیفیت عالی داشته‌اند که توانستند بازارهای جهانی را فتح کنند؛ لذا مردم باید با بحث استاندارد و مهر استاندارد آشنا باشند و به آن توجه کنند.

 


فدایی لزوم افزایش صادرات استان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه باید استاندارد کالاهای صادراتی استان با استانداردهای جهانی مطابقت کند؛ خاطرنشان کرد: نباید به سادگی بازارهای خارجی را از دست بدهیم و نباید کالاهای صادراتی برگشت داده شود که به حیثیت ملی آسیب می‌رساند.

 

 

مدیر کل استاندارد استان کرمان هم در سخنانی با اشاره به اینکه حدود 80 هزار فرآورده در کشور تولید می‌شود؛ افزود: حدود 98 درصد آن مشمول استاندارد اجباری نیست که باید تولیدکنندگان در راستای فتح بازارها ارتقای کیفیت کالای خود را سرلوحه قرار دهند.

 

 

اسماعیل عاقلی ادامه داد: شعار امسال «استانداردهای ویدوئویی خالق صحنه جهانی» است؛ بشر از ابتدا برای برقراری ارتباط با یکدیگر از روش‌های گوناگونی استفاده کرده که مهمترین آنها تصویری بوده است.


وی با افزودن اینکه مقام معظم رهبری بهترین گزینه برای جلوگیری از واردات را ارتقای کیفیت دانسته‌اند؛ به ظرفیت‌های متعدد استان در حوزه‌های کانی، فلزی، خودرو  و ... اشاره و بیان کرد: موافقت های اولیه برای راه اندازی پژوهشکده منطقه جنوب شرق کشور اخذ شده و امیدواریم به‌زودی تصویب شود.

 

مدیرکل استاندارد استان از انتخاب 18 واحد در کل کشور به عنوان واحد نمونه خبر داد که یکی از صنایع استان کرمان به عنوان واحد نمونه انتخاب شده و دو مدیر واحد کیفیت از استان کرمان نیز انتخاب شدند.
 

 


رییس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن استان کرمان هم با تأکید بر اینکه ما باید با استاندارد آسوده خاطر باشیم؛ انتظارات مردم و مطالبات آنها را کمک به تقویت استاندارد دانست و گفت: چنانچه کالایی استاندارد لازم را نداشته باشد و صادر شود، بازارهای ما در خارج از کشور دچار آسیب می‌شوند و متأسفانه برخی از بازارهای جهانی را از این بابت از دست داده‌ایم.

 

 

سیدمهدی طبیب زاده افزود: اگر استاندارد را چشم سوم بدانیم باید مورد وثوق طرفین باشد و حتماً استاندارد نباید سلیقه‌ای رفتار کنند بلکه براساس مستندات جهانی رفتار کنند؛ صادرکنندگان انتظار دارند اگر می‌خواهیم مورد ارزیابی قرار گیرند نباید سلیقه‌ای و منطقه‌ای ارزیابی‌ها شوند.

 

وی تأکید کرد: استاندارد باید قدرت رقابت را در کشور افزایش دهد و همه جنبه‌های افزایش رقابت متوجه استاندارد نیست؛ باید برای افزایش قدرت رقابت اقدامات تصریح کننده صورت گیرد برخی از استانداردها لازم نیست و چه ضرورتی دارد که وقت و هزینه‌ای برای این مهم صرف کنیم لذا باید موارد اضافی حذف شوند.

 

 

طبیب‌زاده با بیان اینکه دو سازمان در حال حاضر از کالاهای صادراتی، نمونه برداری می‌کنند و این دو سازمان اگر با یکدیگر هماهنگ باشند و یک نمونه برداری انجام دهند؛ زمان و هزینه را کاهش می‌یابد؛ اظهار داشت: اتاق بازرگانی معین اقتصادی شهرستان جیرفت است و متأسفانه در شهرستان جیرفت با آن همه ظرفیت هنوز اداره استاندارد وجود ندارد.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز مسجد اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش روز جهانی استاندارد اتاق بازرگانی استاندار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد پاشنه آشیل کشور است

دریافت 63 MB

تصویربردار: صدیقه صباغیان

کد خبر 6094517

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • اقتصاد پاشنه آشیل کشور است
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند