Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@00:11:51 GMT

مجوز فعالیت کارگزاری‌های برخط بیمه در سه محور

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۹۵۶۸

مجوز فعالیت کارگزاری‌های برخط بیمه در سه محور

کارگزاری‌های برخط بیمه می‌توانند امکان مقایسه و مشاوره برخط درباره نرخ و شرایط خدمات بیمه داشته و علاوه بر بازاریابی و امکان فروش، امکان واریز برخط حق‌بیمه را نیز ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ شورای عالی بیمه در جلسه سیزدهم شهریورماه ۱۳۹۸ و به استناد ماده ۱۷ و در اجرای ماده ۶۸ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، آئین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم را به شرح زیر اصلاح و به عنوان آئین نامه شماره ۹۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ و مکمل آئین نامه مذکور تصویب کرد.

براین اساس، تعریف زیر به ماده یک این آئین نامه اضافه شده است:

۵- پروانه کارگزاری (دلال) رسمی بیمه برخط: مجوزی است که به کارگزار بیمه حقوقی یا سایر اشخاص حقوقی متقاضی واجد شرایط مقرر در این آئین‌نامه برای انجام فعالیت‌های زیر در هریک از رشته‌های بیمه موضوع فعالیت، توسط بیمه مرکزی صادر می‌شود:

- ایجاد امکان مقایسه و ارائه مشاوره برخط در خصوص نرخ و شرایط خدمات بیمه به متقاضی خدمات بیمه‌ای.

- بازاریابی و ایجاد امکان فروش برخط در رشته‌های بیمه‌ای برای موسسات بیمه، نمایندگان آنها و کارگزاران رسمی بیمه.

- ایجاد امکان واریز برخط حق‌بیمه از طریق اتصال به سیستم‌های مالی موسسه بیمه.

همچنین متن زیر نیز به عنوان تبصره ۵ به ماده ۳ آئین‌نامه اضافه شده است:

تبصره ۵- مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره اشخاص حقوقی متقاضی اخذ پروانه کارگزاری (دلال) رسمی بیمه برخط ضمن داشتن شرایط مندرج در بندهای یک تا هفت، ۹ و ۱۰ ماده ۳ این آئین نامه باید دست کم ۳ سال سابقه کار مرتبط در زمینه بیمه به تشخیص بیمه مرکزی داشته باشند.

همچنین شورای عالی بیمه مصوب کرده است که مواد زیر به ابتدای فصل ششم آئین‌نامه اضافه و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح شود:

ماده ۵۱- سایر شرایط لازم برای اعطای پروانه و کد فعالیت به کارگزاری برخط، نحوه تبادل اطلاعات بین بیمه مرکزی و موسسه بیمه و کارگزار برخط و سایر موضوعات مربوط با فعالیت کارگزار برخط توسط بیمه مرکزی ایران تهیه و ابلاع خواهد شد.

ماده ۵۲- کارگزار (دلال) رسمی برخط مشمول احکام مقرر در این آئین‌نامه می‌باشد.

غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورای عالی بیمه در تاریخ نهم مهرماه این آئین نامه را برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین شیراز زائران اربعین حسینی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اربعین ۹۸ کانون های مساجد حق بیمه بیمه بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود