Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دانشمندان توانسته‌اند با دستکاری در بخشی از مغز فنچ‌ها و کاشت خاطرات ساختگی، باعث شوند تا این پرندگان شروع به بازخوانی اصواتی کنند که در عالم واقعیت هرگز نشنیده بودند. تاریخ انتشار: 11:06 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۸۱۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه خراسان، یکی از اخبار پر سرو صدای اختراع آمپولی برای یادگیری علم بود که بازتاب زیادی در پی داشت، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دانشمندان توانسته‌اند با دستکاری در بخشی از مغز فنچ‌ها و کاشت خاطرات ساختگی، باعث شوند تا این پرندگان شروع به بازخوانی اصواتی کنند که در عالم واقعیت هرگز نشنیده بودند.

 

 

بسیاری از کاربران که سودای دانشمند شدن یک شبه را داشتند از این اختراع دانشمندان خرسند بودند و عده‌ای هم آن را ترسناک‌تر از دیپ فیک دانستند. (دیپ فیک تکنیک جدیدی برمبنای هوش مصنوعی است که به‌واسطه آن ویدئو‌های دروغینِ واقع‌گرایانه درست می‌کند و می‌تواند هر حرفی را روی تصویر فردی دیگر قرار دهد.)

 

 

با این حال پژوهشگران در دانشگاه ساوت‌وست تگزاس که روی نحوه فرایند یادگیری در مغز مشغول تحقیق هستند، این کار را با استفاده از دنبال کردن الگوی خواندن در فنچ‌ها انجام داده‌اند.

 

 

در واقع فنچ‌های کم سن و سال آوازخواندن را از پدرانشان یاد می‌گیرند. فنچ والد نغمه‌ای را می‌خواند و فنچ نوزاد شروع به تکرار آن می‌کند تا سرانجام موفق شود کامل آن را بخواند. این روند وجه ساده شده‌ای از طریقه حرف زدن نوزاد انسان است.

 

 

در آزمایش جدید، دانشمندان با تکیه بر الگوی انتقال صدا و یادگیری آن در مغز فنچ، صدای فنچ پدر را کنار گذاشتند و مستقیما مغز فنچ را دستکاری کردند تا او را وادار به خواندن آواز‌هایی کنند که هرگز پیش از آن نشنیده است.

 

 

تاد رابرتز، محقق در تیم این پروژه می‌گوید، آزمایش جدید مربوط به دو بخش مغز تنها یک قطعه از پازل کلی به حساب می‌آید، چرا که نغمه پرندگان علاوه بر طول هجای آوازی، شامل مواردی نظیر شدت کمی و زیادی صدا و همچنین هجا‌های ترکیبی می‌شود.

 

پژوهشگران امیدوارند با رمزگشایی کامل از فرایند ضبط اطلاعات در مغز بتوانند روزی خاطرات افرادی را که دچار آسیب‌های روانی حاد شده‌اند، تغییر دهند.

 

در این میان واکنش کاربران هم به این موضوع جالب و خواندنی بود که تعدادی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.


• کاربری نوشت: «خاطره ساختگی رو خودمون می‌تونیم بسازیم، اگه دانشمندا بلدن، اونایی رو که نمی‌خوایم پاک کنن!»


• کاربر دیگری نوشت: «چه وحشتناک، در آینده مهارت چیپ‌ستی خواهیم داشت. مثلاً زبان فرانسه با ۵۰ هزار لغت با قابلیت کاشت و آپلود سریع در پشت گوش شما فقط ۲۰۰ هزار تومان. دیگه اون موقعه که ثروت بهتر از علمه، چون هر چی بیشتر پول داشته باشی چیپ ست‌های علمی بیشتری می‌تونی بخری!»


• کاربری هم نوشت: «درسته از هر علمی میشه در راه ناثواب هم استفاده کرد، ولی اگه نیمه پر لیوان رو بخوام ببینم می‌گم این جوری دیگه ما در آینده بیماری به نام آلزایمر نخواهیم داشت».


انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اصوات فنچ امپول اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لیونل مسی را هرگز با این تیپ خاص ندیده‌اید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 رقابت‌های پلی آف لیگ لیگ بسکتبال NBA امروز در حالی پیگیری شد که میامی هیت در روزی که مسی تماشاگر ویژه بازی بود، مقابل بوستون سلتیکس ۱۰۲ بر ۸۸ نتیجه را واگذار کرد.

لیونل مسی به همراه سوارز، بوسکتس و آلبا بازیکنان اینترمیامی آمریکا تماشاگر این بازی بودند.

منبع: فارس

tags # لیونل مسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لیونل مسی را هرگز با این تیپ خاص ندیده‌اید
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی