Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا با شرکت پورشه فولکس واگن برای ساخت یک خودروی پرنده برقی کار می‌کند. این خودرو قادر خواهد بود مردم را در مناطق شهری جابجا کند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد با برند خودرو‌های ورزشی فولکس واگن، پورشه، برای ساخت یک خودروی پرنده برقی کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو قادر خواهد بود مردم را در مناطق شهری جابجا کند.

بوئینگ مدتهاست با رقیب اروپایی خود ایرباس و سایر شرکت‌ها برای معرفی خودرو‌های پرنده بدون سرنشین رقابت می‌کند. این خودرو‌ها می‌توانند صعود و فرود عمودی داشته باشند.

در اوایل سال جاری میلادی این هواپیما ساز آمریکایی اولین پرواز آزمایشی یک نمونه خودروی هوایی را انجام داد. این خودرومی توانست ۲ تا ۴ مسافر را در خود جای دهد و تا ۵۰ مایل بالا برود.

این پرواز آزمایشی چند ماه پس از آن صورت گرفت که ایرباس یک نمونه از خودرو‌های مسافرتی بدون سرنشین خود را با همکاری برند آئودی فولکس واگن معرفی کرده بود. این خودرو هم توانایی پرواز دارد و هم توانایی رانندگی روی زمین.

هدف پورشه ساخت ماشین‌های پرنده‌ای است که به عنوان تاکسی از آن‌ها استفاده شود.

پورشه و بوئینگ طبق این قرارداد ظرفیت بازار را برای خودرو‌های هوایی و امکان استفاده از آن‌ها را در مناطق شهری پر جمعیت و شهر‌های بسیار بزرگ بررسی می‌کنند.

این همکاری در زمانی بسیار حساس برای بوئینگ و فولکس‌واگن صورت می‌گیرد.

این خودروساز آلمانی سعی دارد پس از رسوایی آلایندگی دیزل، تصویر تازه‌ای از خود بسازد و بوئینگ هم با بدترین بحران از زمان سقوط دو هواپیمای مکس ۷۳۷ و زمین گیر شدن پرفروش‌ترین جت خود در سراسر جهان مواجه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان