Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، کلانتری رییس سازمان محیط زیست و برخی از معاونین وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پور اصغری معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه وبودجه کشور در این همایش عنوان کرد: این نمایشگاه تاکنون حرکت رو به جلویی داشته و همچنان رو به جلو فعالیت خواهد داشت. مدیریت سبز به عنوان موضوع مهم حفاظت از محیط زیست است و اهداف مهم آن به عنوان توسعه پایدار؛  ایجاد تعادل و تلاش‌ برای پیشرفت جوامع بشری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر مدیریت سبز مورد توجه قرار بگیرد و به درستی به کار گرفته شود می‌تواند مصارف بیش از حد را کاهش داده و میزان آن را کنترل کند. ما تمام مسایل مربوط با مدیریت سبز و حفظ محیط زیست را به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی می‌کنیم و این امر باید به عنوان یک موضوع شاخص در نظر گرفته شود. البته در سنوات قبل همینطور بوده ولی باید زین پس به آن توجه بیشتری شود.  

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از محورهای حمایتی برای مدیریت سبز دادن اختیار به دستگاه‌های ذیربط بوده است. همچنین ردیفی تحت عنوان مدیریت سبز از سال ۹۵ در نظر گرفته شد هرساله به طور ۱۰۰ درصد  تخصیص آن انجام شده است.

پور اصغری گفت: باید درباره ردیف بودجه مدیریت سبز یک مقدار سیاست گذاری در نظر گرفته شود به این صورت که این ردیف برای موضوعاتی که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و خودشان هزینه صرف کرده باشند، در نظر گرفته خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه وبودجه کشور  بیان کرد: یک فرایندی تحت عنوان مدیریت سبز شروع شده که این فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان یک موضوع جدی آغاز شده است. بحث اهرمی کردن منابع برای اینکه بتوانیم حداکثر بهره وری داشته باشیم جزو محورهای کاری ما در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از منابع عمومی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این اعتبارات، طرح و پژوهش‌ها بسیار موفق و مفید است اما فرهنگ استفاده و توسعه آن باید به جامعه منتقل شود. این فرهنگ منتقل نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم و در این زمینه از صدا و سیما کمک بگیریم. باید در سال ۹۹ برنامه‌هایی متناسب با این موضوع در جامعه داشته باشیم.

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه وبودجه کشور در پایان گفت:  نتایج این نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که این ابداعات و اختراعات در بازار و جامعه مورد پشتیبانی قرار بگیرد و بتواند وارد بازار تجاری شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش علمی و فرهنگی وزارت علوم مدیریت سبز سازمان برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین استقلال صبح جمعه در حاشیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه توسط جهاد دانشگاهی در ۱۱ نقطه استان فارس برگزار شد.

وی تصریح کرد: این آزمون در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شده است.

استقلال گفت: آزمون مذکور در ۱۱ نقطه استان فارس شامل شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان آزمون نیز گفت: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم بودند.

وی درباره نتایج آزمون نیز اظهار کرد: نتایج آزمون توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزش مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب صبح جمعه در فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 6095692

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند