Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری صبح امروز در سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی در حوزه مدیریت سبز، اظهار داشت: از سال قبل از فرماندهان ارتش و سپاه درخواست کردیم  پادگان‌های کشور را همچون دانشگاه‌ها  «سبز» کنند و امیدواریم در آینده نزدیک پادگان‌های سبز عملیاتی شوند.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: امسال از سوی رهبری سال تولید نام‌گذاری شد و تولیدکنندگان حداکثر سواستفاده را از این نام می‌کنند که «تولید به هر قیمتی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد مدیران امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند اگر آموزش صحیح ببیند به مراتب مشکلات زیست محیطی کمتر از الان خواهد بود.

کلانتری تصریح کرد: خودروسازان گفتند که به دلیل تحریم‌ها ما را از نصب فیلترها روی خودروهای دیزلی معاف کنید. ۶ سال تحریم نبود این کار را انجام نمی دادند یک سال تحریم است می‌گویند ما را معاف کنید در حالی که بیش از ۶۰ درصد  آلودگی هوای تهران به خاطر خودروهای دیزلی است.

معاون رئیس جمهور گفت: سواستفاده این چنینی از موقعیت برای تخریب محیط زیست عجیب است.

وی افزود: مدیران ما منافع شرکتی و شخصی را به دلیل عدم آموزش بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند؛ انتظار داریم‌ آموزش محیط زیست در دانشگاه‌ها اجباری شود.

وی با بیان اینکه امروز محیط زیست ما قربانی عدم اطلاع مدیران است، گفت: در حدود ۴۰ سالی که دنیا حدود ۷ دهم سانتی گراد گرم شده است در ۳۰ سال اخیر کشور ما ۱.۵‌ سانتی گراد گرم شده است.

کلانتری ادامه داد: خیلی راحت سالی ۳ صدم میلی متر خاک تشکیل و ۷ دهم میلی متر خاک فرسوده می‌شود. در حالیکه ما میخواهیم حافظ حقوق نسل‌های دیگر باشد. یکی از دلایل اصلی این موضوع به تقویت مدیران برمی گردد.

رییس سازمان محیط زیست اظهار داشت: کمتر از ۹۰ میلیارد مترمکعب آب تصفیه می‌کنیم و از آن طرف‌ بیش از ۹۳ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌کنیم یعنی بالای صد در صد؛ در حالی که نرم‌ بین‌المللی ۴۰ درصد است.

کلانتری اظهار داشت: در بیرجند شوکت الملک ۱۲۰ سال پیش آموزش زیست محیطی داد و امروز می‌بینیم که هیچ زباله‌ای در کوچه و خیابان‌های این شهر نیست. این موضوع به دلیل آموزش و فرهنگ سازی است.

وی افزود: قزوین را رد کنید هیچ زباله‌ای نیست اما در کرج پر از زباله است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست برای نسل‌های بعد است، افزود: چون تکنولوژی در اختیارمان است می‌گوییم تولید به هر قیمت و کیفیتی. مدیران خودروسازی فارغ التحصیلان شما هستند کجا به کاهش شدت انرژی عمل می‌کنند؟ دنبال منافع خود هستند و به محیط زیست اهمیتی نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: خودروسازان می‌گویند فیلتر نصب نکنیم و مردم با دوده زندگی کنند و تحریم‌ را بهانه این اقدام‌ خود می‌کنند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید دانشجویان سبز پرورش دهند؛ افراطیان محیط زیست همچون افراطیان توسعه ضربه می‌زنند ما بر پرورش دانشجویان سبز تاکید داریم.

وی افزود: خدمت رییس قوه قضاییه رفتیم و آقای رییسی گفتند که ما هیچ چیز از محیط زیست نمی‌دانیم با این حال می‌خواهیم قضاوت کنیم؛ ما نیاز به تربیت مدیران سبز در دانشگاه‌ها در تمام رشته‌ها داریم.

کد خبر 4744016 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی کلانتری سازمان محیط زیست ریاست سازمان حفاظت محیط زیست خودروسازان اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت بازار سهام دلار بیژن نامدار زنگنه وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا جنگ تجاری مالیات قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد