Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@20:44:20 GMT

اخذ رتبه ۴ پیمانکاری

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۹۸۲۷

اخذ رتبه ۴ پیمانکاری

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری، معیاری را جهت ارزیابی کیفیت خدمات و میزان فعالیت شرکتها در نظر گرفته است که به آن رتبه بندی می‌گویند. رتبه بندی می‌تواند شاخص مناسبی برای اعتبار یک شرکت باشد.

اخذ رتبه پیمانکار و اخذ رتبه مشاور هر کدام شرایطی دارند که توسط معاونت مذکور تعیین و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه می خواهیم به شرایط اخذ رتبه ۴ پیمانکار بپردازیم.

اهمیت اخذ رتبه

برای شرکت‌های پیمانکار اخذ رتبه ۴ دارای اهمیت فراوانی است. زیرا داشتن رتبه ۴ می‌تواند اعتبار آنها را نزد سرمایه گذاران افزایش دهد و  شرایط آنها را در بین رقبا بهتر نماید.

از طرف دیگر شرکت در مناقصات دولتی برای اجرای پروژه‌ها نیاز به اخذ رتبه پیمانکار و اخذ رتبه مشاور دارد و شرکت‌های فاقد رتبه بندی، مجاز به شرکت در آنها نمی‌باشند. همچنین شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی نمی‌تواند با شرکت‌ها بدون رتبه بندی قرارداد امضا کنند.

در گام بعدی شرکتهایی که دارای رتبه بهتری هستند مورد توجه بیشتر قرار میگیرند.

شرایط اخذ رتبه ۴ پیمانکار

شرکتهایی که متقاضی اخذ رتبه پیمانکار هستند با توجه به امکانات، افراد امتیازآور و قراردادها در ۵ گرید مختلف رتبهبندی میشوند. رتبه ۱ بالاترین و رتبه ۵ پایینترین رتبه است. شرکتهای پیمانکار باید شرایط و مدارک خود را برای اخذ رتبه فراهم نمایند.

اگر شرایط و مدارک کامل باشد، ابتدا رتبه ۵ را دریافت میکنند که برای دو سال اعتبار دارد و پس از گذشت این مدت باید دوباره تمدید شود. البته تصمیم گیری برای تمدید یا عدم تمدید رتبه بر عهده مراجع ذیصلاح است. اگر شرکت سیر نزولی داشته باشد، رتبه تمدید نمیشود ولی اگر در روند فعالیت شرکت تغییری صورت نگرفته باشد، رتبه تمدید میگردد.

اما حالت سومی نیز وجود دارد. اگر شرکت پیمانکار توانسته باشد در طی این مدت دو سال پیشرفت نماید و رشد کند، آنگاه میتواند نسبت به اخذ رتبه ۴ پیمانکار اقدام نماید.

برای ارتقای رتبه، شرکت باید امکانات خود را گسترش و افزایش داده، نیروی فنی و متخصص خود را تقویت کرده و قراردادهای متعدد با مبالغ قابل توجه منعقد نموده باشد.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۴ پیمانکاری

جهت اخذ رتبه ۴ پیمانکار به مدارک زیر نیاز است:

مدارک ثبت قانونی شرکت متقاضی: با توجه به نوع شرکت به ثبت رسیده، مدارک متفاوت میباشد. مدارک لازم برای شرکت سهامی خاص: روزنامه رسمی تاسیس شرکت، اساسنامه، اظهارنامه، آگهی آخرین تغییرات مدارک لازم برای شرکت با مسئولیت محدود: روزنامه رسمی تاسیس شرکت، اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه، آگهی تغییرات شرکت ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کلیه سهامداران شرکت ارائه تصویر کارت پایان خدمت افراد مذکر اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کلیه سهامداران شرکت تصویر برابر اصل شده مدرک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت میزان سابقه مهندسین شرکت برای اخذ رتبه ۴ پیمانکاری از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه میزان سابقه آنها بیشتر باشد، میزان امتیاز مهندسی شرکت افزایش مییابد. بنابراین زمانی که شرکت پیمانکار برای اخذ رتبه ۴ اقدام مینماید، نیاز کمتری به امتیاز هیئت مدیره یا پرسنل خود دارد. ارائه سه نسخه از سربرگ شرکت متقاضی تصویر برابر اصل شده صورت جلسهای که در آن نقل و انتقال سهام انجام شده باشد. آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت در سال اخیر که توسط سرممیز مالیاتی مربوط مهر و تایید شده باشد ارائه تصویر همه موافقتنامههای شرکت متقاضی کد اقتصادی شرکت متقاضی سوابق بیمهای که نام بیمه گزار و تاریخ شروع و پایان بیمه در آن مشخص شده باشد. گواهی اشتغال به کار رشته مورد تقاضا به همراه تاریخ شروع و پایان قرارداد از جانب شرکتهایی که در گواهی بیمه مشخص شده اند یا از طرف خود شرکت ارائه مفاصا حساب بیمه برای پروژههای تمام شده و تاییدیه کارکرد برای پروژههای نیمه تمام که از سوی دستگاه های اجرای صادر میگردد.

شرایط اعضای هیئت مدیره شرکت برای اخذ رتبه ۴ پیمانکاری

حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره به همراه مدیر عامل باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر باشند حداقل دو نفر از اعضای امتیاز آور باید دارای مدرک مهندسی رشته مورد درخواست برای اخذ رتبه ۴ باشند. هر دو دارای ۳ سال سابقه بیمه باشند یا اینکه فقط یک نفر از آنها دارای ۷ سال سابقه بیمه باشد کد خبر 458504

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه‌ای در عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، دو کارگر جانشان را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ با بیان اینکه اشاره به فوت دو کارگر حین حادثه‌ای که پیش از ظهر امروز رخ داده است، اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه پنج حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاک‌برداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، افزود: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تأسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 748421

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!