Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@17:33:49 GMT

این نسل از ملی پوشان بازیچه قدرت‌ها می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۰۵۴۹

این نسل از ملی پوشان بازیچه قدرت‌ها می‌شوند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است اگر تغییر نسل در تیم ملی رخ ندهد، شاهد حضور بازیکنان ۳۰ سال به بالا در جام جهانی قطر خواهیم بود که باعث مشکل می‌شود.

به گزارش مشرق،‌ همایون شاهرخی به پیروزی ۱۴ بر صفر تیم ملی ایران برابر کامبوج پرداخت و این پیروزی را نشان از قدرت ایران ندانست. او معتقد است نباید فریب برد در برابر کامبوج را خورد و در باد این پیروزی خوابید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* بازی با کامبوج

شاهرخی گفت: اگر فوتبالمان را با دنیا و به ویژه اروپا مقایسه کنیم، متوجه عقب‌ماندگی خودمان می‌شویم. اتفاقات فوتبال برای هر تیمی مشکل ایجاد می‌کند. مسلما کامبوج در آینده این طور نمی‌بازد و در برابر ما هم دچار مشکلاتی شد. کامبوج می‌توانست در نیمه نخست نهایتا یک یا دو گل دریافت کند اما تمام توپ‌های ما وارد دروازه این تیم شد.

وی به تاثیر میزبانی ایران در برابر کامبوج اشاره کرد و افزود: میزبانی ما و ترس کامبوج از این بازی یکی از دلایل خلق این نتیجه بود. نتیجه بازی استاندارد نبود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به کمبود بازی‌های تدارکاتی ایران اشاره کرده و می‌گوید که این بازی می‌توانست جایگزین مناسبی برای یک بازی تدارکاتی باشد و نباید زمینه ایجاد غرور کاذب شود.

بیشتر بخوانید:

سورپرایز ویلموتس از بهترین تجربه‌اش می‌گوید

* تاثیر ویلموتس

شاهرخی به ارزیابی تیم ملی ایران طی مدت زمان حضور ویلموتس در ایران پرداخت و گفت: بازی هنگ‌کنگ یا کامبوج معیار مناسبی برای ارزیابی نیست. هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود، باید تیمش را برای روزهای سخت آماده کند.

وی با بیان اینکه تاکنون به شنیده‌ها از ویلموتس در تیم ملی بلژیک بسنده کرده‌ایم، گفت: در آینده مشخص می‌شود که او مربی خوبی است یا نه. نباید الان دلمان را به این قبیل پیروزی‌ها خوش کنیم. باید ببینیم که این مربی مرد روزهای سخت است یا خیر.  

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: همه کشورها در چندین ماه نخست به مربیانشان زمان می‌دهند تا تیم جدید خود را بسازد و به شناخت خوبی دست یابد. اکنون ویلموتس در مرحله آزمون و خطاست. او در ماه‌های آینده آزمون نهایی خود را پس خواهد داد.

* بازی با بحرین

تیم ملی ایران در اوایل قرن بیست و یکم و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ برابر بحرین به مشکل خورد و از صعود به این مسابقات بازماند و در مسابقات جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ به سختی این تیم را شکست داد.

شاهرخی درباره تقابل‌های دشوار ایران و بحرین و بازی دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: در بازی با تیم‌های عربی بستگی به این دارد که روز خوبی دارند یا نه. قطر، امارات، عمان و بحرین روز خوب یا بد دارند و اگر به روز بد تیم ملی بخورند، دردسرساز می‌شوند. امیدوارم روز خوب آنها به روز بد ما نخورد.

وی به ترس تاریخی تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس از تیم‌های ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در رده نخست رنکینگ آسیا قرار داریم، آنها با ترس وارد زمین می‌شوند. بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس از ایران می‌ترسند و احتمالا ما گل نخست را روی همین مساله می‌زنیم.

* جوانگرایی

سرمربی سابق تیم ملی درباره دعوت نکردن بازیکنان شاخص تیم‌ملی به علت بازی نکردن در تیم‌های باشگاهی و دعوت از بازیکنان کمتر شناخته شده اظهار کرد: میدان دادن به بازیکن جوان و دارای انگیزه، می‌تواند عواقب مثبت داشته باشد اما باید به تدریج تغییر نسل انجام شود. تیم کنونی ما در زمان کی‌روش ساخته شده و هنوز تغییری در این تیم نمی‌بینم. باید حواسمان را جمع کنیم که بازیکنان این تیم برای جام جهانی ۳۰ ساله خواهند بود و در نتیجه ما تبدیل به بازیچه دست قدرت‌های دنیا می‌شویم.

او تاکید کرد: باید دست به جوانگرایی بزنیم و در عین حال از تجربه بازیکنان با تجربه استفاده کنیم. باید نظم و انضباط و کارهای اجتماعی در این تیم ادامه داشته باشد. فکر می‌کنم اگر این موضوع به تدریج انجام شود، موفق می‌شویم.

شاهرخی به موفقیت بازیکنان جوان در تیم ملی والیبال اشاره کرد و گفت: تیم ملی ارث پدری کسی نیست و هر کسی که خوب باشد می‌تواند به این تیم دعوت شود. می‌توانیم ثمره استفاده از جوانان را در والیبال مشاهده کنیم که توانستند بعد از باخت تیم ملی به مصر، در ادامه مسابقات بدرخشند. نسل جوان ما می‌تواند آینده‌ساز فوتبال و ورزش کشور باشد و به سایر جوانان داخل ایران انگیزه بدهد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن تیم ملی فوتبال ایران کامبوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶ بر یک ایران به پایان رسید.

گل‌های ایران در این نیمه را بهروز عظیمی و سالار آقاپور، سعید احمدعباسی، اصغر حسن زاده و مهدی کریمی (۲ گل) به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.‌

نیمه اول

تیم ملی ایران در این دیدار هم همچون دیگر دیدارهای این دوره از مسابقات بازی را تهاجمی آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت و قرقیزستان هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد با دفاع فشرده در یک سوم دفاعی تلاش کرد مانع از فرو ریختن دروازه شود و بیشتر چشم به ضدحملات دوخته بود.

تیم ایران در ۵ دقیقه نخست بازی فرصت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما واکنش سریع دروازه بان قرقیزستانی و کمک تیر دروازه مانع از فرو ریختن دروازه قرقیزستان شد.

تلاش‌های شاگردان شمسایی در هشتمین دقیقه بازی به نتیجه رسید و بهروز عظیمی با یک ضربه تماشایی موفق شد قفل دروازه قرقیزستان را باز کند.

اما غفلت مدافعان تیم ملی باعث شد بازیکنان قرقیزستان در نهمین دقیقه بازی به وسیله «آمانبائف» گل تساوی را به ثمر برسانند.

در دقیقه ۱۰ تیم ملی ایران صاحب یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه قرقیزستان شد و «سالار آقاپور» موفق شد به زیبایی و با یک شوت تماشایی دروازه قرقیزستان را باز کند.

در ادامه هم حملات دو تیم به نتیجه نرسید تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان برسد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم تیم ملی ایران همچنین تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۲۴ سعید احمدعباسی موفق شد سومین گل ایران را هم به ثمر برساند.

در دقیقه ۲۶ هم مهدی کریمی از روی پاس زیبای اصغر حسن زاده توانست چهارمین گل تیم ملی را وارد دروزاه حریف کند.

در دقیقه ۳۶ باز هم مهدی کریمی بود که ایران را برای بار پنجم صاحب گل کرد.

در حالی که تیم ملی ایران کاملاً برتر از حریف بود در دقیقه ۳۸ صاحب یک ضربه پنالتی شد و اصغر حسن زاده به زیبایی و برای پار ششم دروازه قرقیزستان را باز کرد.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۶ بر یک به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید تا شاگردان شمسایی علاوه بر کسب مجوز جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

تیم قرقیزستان هم برای صعود به دیدار نهایی چشم انتظار دیدار تیم‌های ازبکستان برابر ویتنام خواهد بود. ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها راهی جام جهانی می‌شوند اما از آنجا که ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی جواز حضور در این مسابقات را به صورت پیش فرض کسب کرده است در صورتی که این تیم بتواند از سد ویتنام عبور کند تیم‌های بازنده مرحله یک چهارم نهایی در دیدارهای پلی آف به مصاف هم می‌روند تا سهمیه چهارم آسیا مشخص شود.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۵ اردیبهشت:
* تاجیکستان ۲ - افغانستان یک
* ایران ۶ - قرقیزستان یک؛ ساعت
* تایلند - عراق؛ ساعت ۱۴:۳۰
* ازبکستان - ویتنام؛ ساعت ۱۷:۳۰

در مرحله نیمه نهایی تیم فوتسال تاجیکستان به مصاف برنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. تیم ملی ایران هم با برنده بازی ازبکستان و ویتنام با هم دیدار خواهند کرد.

اما اگر ازبکستان برابر ویتنام به برتری برسد:

در مرحله پلی آف، تیم ملی افغانستان به مصاف بازنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. قرقیزستان هم با تیم ملی ویتنام دیدار خواهد کرد.

برنده این دیدارها هم فینال پلی آف را برای تعیین یک سهمیه آسیا در جام جهانی برگزار می‌کنند.

کد خبر 6087576

دیگر خبرها

  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند
  • بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان در دیدار با سپاهان
  • تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • جام حذفی ایران؛ محل برگزاری بازی سپاهان مشخص شد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی