Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:32:09 GMT

حضور ۱۳۵ خادم در موکب شهدای خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۰۵۵۶

حضور ۱۳۵ خادم در موکب شهدای خراسان شمالی

۱۳۵ خادم اباعبدالله الحسین علیه السلام، در موکب شهدای خراسان شمالی مستقر در مرز مهران، به زائران و عاشقان حسینی خدمات ارائه می دهند.

محسن رهی، مدیر موکب شهدای خراسان شمالی مستقر در مرز مهران امروز شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با بیان اینکه الان حدود چهار روز است که ما در مرز مهران مستقر شده ایم، افزود: موکب شهدای خراسان شمالی امسال سومین سال حضور خود در مراسم اربعین را تجربه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه خادمان افتخاری این موکب از شهرهای راز و جرگلان، شیروان و فاروج حضور یافته اند، افزود: در حال حاضر 135 خادم متشکل از 90 خادم برادر و 45 خادم خواهر با ما همکاری می کنند.

 

رهی، به فعالیت آشپزخانه موکب اشاره کرد و گفت: علاوه بر پخت غذا، نانوایی موکب هم فعال است و روزانه سه الی چهار ساعت به پخت نان، فتیر و قتلمه می پردازد.

 

مدیر موکب شهدای خراسان شمالی، سهمیه این موکب را اسکان و تغذیه روزانه پنج هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه این رقم در روزهای مختلف، متغیر بوده است، اظهارداشت: در این موکب حدود 6 الی 7 سالن برای اسکان زائران در نظر گرفته شده که مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی است.

 

رهی در خصوص مدت زمان فعالیت موکب شهدای خراسان شمالی بیان کرد: معمولا این موکب حدود پنج تا هفت روز بعد از اربعین دایر است و به زائران خدمت رسانی می کند.

 

  

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی شیراز اربعین مسجد مرز مهران اربعین ۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موکب اربعین زائران اربعین شهدای خراسان شمالی موکب اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد

دریافت 39 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی با حضور ۱۱۵ ورزشکار در چهار رده سنی نوجوانان جوانان بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی بجنورد مجموعه شهید علیدخت خانه بجنورد برگزار شد.

کد خبر 6096182

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • موکب عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد