Web Analytics Made Easy - Statcounter

فروغ صادقیان رییس اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  گفت: یکی از برنامه‌هایی که به فراخور ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان انجام شد فراخوان حمایت از طرح‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تشکل‌های مردمی ویژه ایام محرم و صفر است که اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی این سازمان عهده‌دار آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: فراخوان حمایت از طر‌ح‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل‌های مردمی ویژه ایام محرم و صفر تا ۲۶ شهریورماه ادامه داشت و این فراخوان به طور گسترده به اطلاع مساجد، هیئات، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی که در این ایام اقدام به برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) می‌کردند رسید.
رییس اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به پنج موضوع و چهار شاخص مورد توجه در این طرح‌ها افزود: افراد باید در طرح‌هایی که به اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی ارسال می‌کردند خلاقیت هنری و مخاطب‌محوری را مدنظر قرار می‌دادند.
صادقیان درباره موضوعات این طرح‌ها ادامه داد: مشارکت‌کنندگان در این فراخوان باید طرح‌های خود در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار مرتبط با عاشورا و قیام امام حسین (ع)، سلسله جلسات تبیین مفاهیم و آموزه‌های ایام محرم و صفر و واقعه عاشورا با استفاده از کتب فاخر، تبیین مفاهیم عاشورایی در قالب‌های هنری همچون اجرای تئاتر، آموزه‌های قرآنی و تبیین گفتمان عدالت اجتماعی و روشنگری در برابر ظلم بعد از واقعه عاشورا را به اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ارائه می‌کردند.
او تصریح کرد: برنامه‌های منتخب تا پایان دهه سوم محرم و همچنین ماه صفر توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل‌های مردمی اجرا می‌شود و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با پرداخت بخشی از هزینه اجرای این طرح‌ها در اجرای آن‌ها مشارکت دارد.
رییس اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به نگاه ویژه اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی در انتخاب طرح‌های برگزیده اشاره کرد و گفت: طبق این شاخص، از طرح‌هایی که شامل حمایت از محیط زیست، سلامت شهروندان، کاهش آلودگی صوتی و آلودگی محیطی بود حمایت ویژه صورت گرفت.
به گفته صادقیان، عدم استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و جایگزین کردن آن‌ها با ظروف قابل بازیافت و تفکیک زباله‌های خشک و‌تر در مجالس عزاداری و همچنین رعایت بهداشت معابر و محلات از جمله شاخص‌هایی است که در بخش حمایت از محیط زیست موردتوجه قرار گرفته است.
او افزود: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی همواره در دستور کار اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان قرار دارد که در طول سال و به فراخور مناسبت‌های گوناگون مذهبی و ملی مورد توجه قرار می‌گیرد، چراکه معتقدیم استعداد‌های نهفته فراوانی در دل کانون‌های فرهنگی و هنری و تشکل‌های مردمی وجود دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها به هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی کمک کرده و باعث رشد و ارتقای سطح برگزاری آن‌ها می‌شود.
انتهای پیام/ی  
برنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل‌های مردمی در دهه پایانی ماه صفر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه شهرستان خوی در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های فراجا در اجرای طرح نور و گفت: اجرای این یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که با مشارکت خود مردم بصورت حکیمانه و با اقتدار اجرامی شود
وی برضرورت حفظ حرمت خانواد‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد وافزود: دشمن و نظام سلطه با توطئه‌های مختلف بدنبال به انحراف کشاندن اهداف اجرای این طرح وایجاد تنش‌های اجتماعی است، اما مردم با درایت کامل، فراجا را در اجرای این طرح همراهی می‌کنند 
امام جمعه خوی نقش نهاد‌های فرهنگی از جمله رسانه ملی را برای تبین اهداف مهم این طرح و تبین جلوه‌های زیبای اجتماعی آن تاکید کرد 
سرهنگ پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان خوی هم دراین جلسه با اشاره به روند اجرای طرح نور در خوی گفت: این طرح با رعایت تمامی جوانب اجتماعی آن از بیست و‌پنجم فروردین با مشارکت و اسقبال مردم بخوبی و با آرمش کامل در شهرستان در حال اجراست 
وی همچنین برضرورت افزایش مشارکت نهاد‌های فرهنگی در اجرای این طرح تاکیدکرد

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 
  • افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم
  • حرکت کاروان‌های شادی در دهه کرامت در تیران
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟