Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال گذشته دست استاندارد در دستان انقلاب صنعتی بود تا شعاری که سازمان بین المللی استاندارد برای سال ۲۰۱۸ برگزیده بود، در داخل مرزهای ایران نیز تحقق یابد و امسال نیز " استانداردهای ویدئویی، خالق صحنه جهانی" به عنوان شعار سال ۲۰۱۹ برگزیده شد تا نقش استاندارد در ابعاد دیگری از زندگی بشری نمایان تر شود.

ویدئوی این شعار توسط یک جوان ایرانی به نام محمد خدادادی از استان زنجان ساخته شد که با رای مردم از سراسر دنیا این اثر موفق به دریافت بیشترین امتیاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد همدان با بیان این مطلب گفت: روز جهانی استاندارد به لحاظ اهمیتش در کشورمان به یک هفته ارتقا یاقته و هفت روز با عناوین و رویکردهای متفاوتی نامگذاری شده که رونق تولید کلید واژه محوری این ایام است.

رونق تولید کلیدواژه هفته استاندارد

محمد مددی اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار، اصلاح الگوی مصرف با خرید کالای ایرانی، رهایی از وابستگی به نفت با تجارت حلال، حمایت از محصولات دانش بنیان و استارت آپ و حمایت از مشاغل خانگی و استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی عناوینی است که براساس نیاز و سیاستهای اقتصادی و اجتماعی کشور برای هفته استاندارد انتخاب شده است.

وی گزینش تمام این مفاهیم را در راستای رونق بخشیدن به تولید و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده به مصرف کنندگان دانست و گفت: برنامه هایی به فراخور و تناسب این نامگذاری ها هر روز اجرا می شود. 

استاندارد از مهر تا مهر

فعالیت‌های استاندارد در پنج حوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه‌ شناسی، تایید صلاحیت و فعالیت های پژوهشی تعریف می شود که هر ساله به نتایج خوبی هم می رسد؛ به گفته مدیرکل استاندارد همدان از مهرماه پارسال تا امسال ۵۰ استاندارد ملی تدوین و تجدید نظر شده و در همین زمان ۵۰ استاندارد ملی بازنگری شد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کالا و خدمات صادر و ۲۳۸ پروانه نیز تمدید شده است.

در این مدت هفت پروانه کاربرد نشان استاندارد تشویقی برای کالاها و خدمات استان صادر و ۲۱ پروند نیز تمدید شد.

مددی اظهار داشت: از مهر پارسال تا امسال ۴۱ گواهینامه واردات و ۵۷۲ گواهینامه صادرات صادر شده که با تعیین بسته های حمایتی نهایت تسهیل و روان سازی برای تقویت و توسعه تجارت خارجی محصولات استان صورت گرفت.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: ۳۲۹ بازرسی از تجهیزات شهربازی و ۴۹۵ بازرسی از زمین های بازی انجام شده که همدان از این نظر رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۴۵ نازل جایگاه های عرضه سوخت مایع، ۳۶۰ باسکول وسایل چرخ دار جاده ای و پنج هزار و ۵۷۴ ترازوی شبکه داد و ستد عمومی آزموده شدند.

وی اضافه کرد: ۲۸ آزمون انگ فلزات از مراکز تولیدی و ۶۲ آزمون از مراکز عرضه صورت گرفت.

مدیرکل استاندارد همدان یادآوری کرد: در این زمان مسئولیت کمیته متناظر نمادهای گرافیکی و تهیه و تدوین استاندارد بین المللی "سفیدی سیمان" به همدان واگذار شده تا با مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه ها در این راستا فعالیت کرده و به نتیجه دلخواه برسد.

گل‌های سرسبد استاندارد

تازه‌ترین آمار و اطلاعات اداره کل استاندارد همدان نشان می دهد ۳۲۸ واحد تولیدی و خدماتی استان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند.

به گفته مددی در واحدهای یاد شده ۶۵۳ نوع کالا و یا خدمت استاندارد ارائه می شود.

وی همچنین از فراهم شدن زمینه اشتغال ۴۱۰ جوان دانش آموخته استان به عنوان مدیر کنترل کیفیت خبر داد و گفت: این افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی بر کم و کیف محصول تولیدی نظارت کرده و حکم چشم و گوش تیز استاندارد را دارند.

در آئین روز استاندارد  ۹ نفر از صاحبان صنایع  و مدیران کنترل کیفیت نمونه به عنوان گل های سرسبد استاندارد در همایش که به همین مناسبت در بیست و چهارم مهرماه برگزار می شود، معرفی و تجلیل می شوند تا الگویی برای دیگران باشند.

درخشش نام و نشان استاندارد

نام استاندارد همدان هر سال به عنوان یکی از اداره های برگزیده جشنواره شهید رجایی می درخشد امسال هم در هفته دولت عنوان برترین یکبار دیگر نصیب استاندارد شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

استاندارد همچنین حامی صنایع شناخته شده و در هفته صنعت، معدن و تجارت عنوان بهترین حمایت و پشتیبانی کننده از واحدهای تولیدی را کسب کرد.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید همدان علامت استاندارد روز جهانی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر رسانه‌ای این تئاتر گفت: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام  به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوارصارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

حبیب قاآنی افزود: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی گفت: دستیار کارگردان این تئاتر معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده  از دیگر عوامل نمایش این تئاتر کمدی است.

مدیر رسانه‌ای این تئاتر افزود: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند