Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مجموع اراضی کشاورزی آبی در استان ۱۴۰ هزار هکتار است که تا کنون ۱۷ درصد مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

غلامرضا قوسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند،  اظهار داشت: درحال حاضر سامانه آبیاری نوین در سطح 9 هزار و 821 هکتار از اراضی استان در دست اجرا است که طرح مطالعاتی 20 هزار هکتار دیگر انجام شده و به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به پراکندگی منابع آبی در خراسان جنوبی تامین و هزینه برق برای سامانه‌های آبیاری نوین زیاد است افزود: مجموع اراضی کشاورزی آبی استان 140 هزار هکتار است که تا کنون 17 درصد آن مجهز به سامانه نوین آبیاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با اجرای سامانه نوین آبیاری در بخش کشاورزی سالانه حدود 25 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از سال 72 در خراسان جنوبی آغاز شده اما تا سال 95 کشاورزان استقبال چندانی نداشتند و منابع استان محدود بود.

استفاده از آبیاری نوین در باغات چای گیلان و مازندران افزایش یافت67 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفتاجرای 120 هکتار سیستم آبیاری نوین در گچساران؛ 200 نفر صاحب شغل شدند

قوسی با بیان اینکه حدود 90 درصد طرح‌های آبیاری نوی در سال‌های اخیرا اجرا شده است افزود: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 200 هکتار از اراضی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده و سال گذشته 38 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به متقاضیان پرداخت شد که با پیگری‌های انجام شده امسال دو برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه 146 میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌ دار امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی به استان ابلاغ که 92 میلیارد تومان آن به حساب سه بانک واریز شد افزود: اولویت‌های اول پرداخت تسهیلات شامل محصولات گلخانه‌ای، زعفران، گیاهان دارویی، آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدات دام و طیور، دامپزشکی و خدمات مشاوره‌ای در بخش کشاورزی و کسب و کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: از اعتبارات تخصیص یافته 65 میلیارد تومان در بانک کشاورزی، 20 میلیارد تومان در بانک توسعه تعاون و هفت میلیارد تومان در پست بانک است. اولویت بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات رسته گلخانه‌ای، زعفران و آبزیان با نرخ سود 7 درصد و بازپرداخت پنج ساله است و در دیگر بخش‌ها نرخ سود تسهیلات 12 درصد است.

قوسی اظهار داشت: تاکنون 400 طرح به این بانک معرفی شده و در مجموع 636 طرح به مبلغ بیش از 70 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات یارانه دار به بانک‌های عامل معرفی شده که 197 فقره مربوط به رسته گلخانه‌ها، 356 طرح در حوزه گیاهان دارویی و زعفران و 83 طرح در زمینه دام و طیور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش بینی کرد: تسهیلات باقیمانده تا دو ماه دیگر ابلاغ شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان