Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:07:09 GMT

پاکسازی 12 منطقه افغانستان از گروه طالبان

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۱۶۰۱

پاکسازی 12 منطقه افغانستان از گروه طالبان

به گزارش شبکه طلوع، وزارت دفاع افغانستان امروز(شنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد، منطقه دشت آرچی در استان قندوز قندوز بامداد شنبه از وجود طالبان پاکسازی شد.
طبق اعلام این وزارتخانه، نیروهای ویژه بامداد شنبه عملیات خود را در دشت آرچی شروع کردند و با تخریب پایگاه های دشمن، خسارت سنگینی به آنها وارد آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع افغانستان افزود، عملیات پاکسازی در برخی مناطق تحت کنترل طالبان ادامه دارد. طی شش ماه گذشته، 12 منطقه در استان های غزنی، بدخشان، قندوز، تخار و فاریاب از وجود نیروهای طالبان پاکسازی شد.

در حالی که آمریکا و متحدانش با ادعای مبارزه با طالبان و القاعده، تامین امنیت و برقراری نظام مردم سالاری در افغانستان، از 19 سال پیش در این کشور جا خوش کرده اند، طالبان و القاعده نه تنها نابود نشدند بلکه، بیش از هر زمان دیگری قدرت گرفتند و افغانستان جولانگاه گروه های تروریستی دیگری مانند داعش، لشکر طیبه، جیش محمد، نهضت اسلامی ازبکستان و ... شده است.

 طالبان و آمریکا به رغم چند دور مذاکرات طولانی به توافق دو جانبه دست نیافتند. ترامپ پس از لغو مذاکرات با طالبان دستور تشدید حملات را صادر کرد و به دنبال آن گفت: حملات آمریکا علیه طالبان به اندازه ای زیاد است که در گذشته سابقه نداشته و طی یک هفته بیش از یکهزار جنگجوی طالبان را کشته اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟