Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:33:38 GMT

وقتی کاهش حقوق به مغز آسیب می‌رساند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۱۸۳۶

وقتی کاهش حقوق به مغز آسیب می‌رساند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد کاهش ۲۵ درصدی درآمد، به‌ویژه در بین جوانان ممکن است منجر به بروز مشکلات ذهنی جدی در آن‌ها شده و این افراد را مستعد ابتلا به مشکلات تفکر و کاهش سلامت مغز کند.

آدینا زکی الهزوری (Adina Zeki Al Hazzouri) پژوهشگر دانشکده بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی دانشگاه کلمبیا در این رابطه اعلام کرد: «نتایج مطالعات ما نشان‌دهنده شواهدی است که نشان می‌دهد نوسانات درآمد و کاهش میزان حقوق طی سال‌های جوانی و میان‌سالی می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی مغزی و ذهنی در افراد شود که با افزایش سن نمود بیشتری پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مطالعات ۳ هزار و ۲۸۷ فرد داوطلب که بین ۲۳ تا ۳۵ سال داشتند ازنظر سلامت مغزی، ذهن و عروق قلبی موردبررسی قرار گرفتند. این افراد گزارش درآمد سالانه خانواده خود را در بازه زمانی سه تا پنج‌ساله و به مدت ۲۰ سال، از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ اعلام کردند.

در ادامه محققان به بررسی این موضوع پرداختند که شرایط درآمد آن‌ها به چه صورت کاهش یافته و طی این سال‌ها با چه نوسانات و تغییراتی روبه‌رو بود.

بر مبنای شرایط درآمدی و کاهش میزان حقوق و درآمد، این شرکت‌کنندگان در سه گروه قرار گرفتند: ۱۷۸۰ نفر که فاقد افت درآمدی بوده و ۱۱۰۸ نفر نیز شاهد افت ۲۵ درصدی درآمدهایشان بودند و ۳۹۹ نفر از این افراد نیز شرایط بغرنج‌تری را تجربه کرده و کاهش درآمد‌های آن‌ها بیش از ۲۵ درصد گزارش‌شده است.

در ادامه این مطالعات، از شرکت کنندگان خواسته شد برخی مسائل و معما‌های خاص را حل کرده و به سؤالات طرح‌شده؛ پاسخ دهند. پژوهشگران اقدام به اندازه‌گیری چگونگی حل این سؤالات و میزان زمان صرف شده برای آن‌ها در بین شرکت‌کنندگان کردند.

نتایج به‌دست‌آمده حاکی از این حقیقت بود که افراد دارای تجربه کاهش سطح دستمزد، عملکرد ذهنی و مغزی ضعیف‌تری به نسبت دیگران داشته و هرچه این میزان کاهش حقوق بیشتر بوده، بر عملکرد مغز آن‌ها تأثیر بیشتری داشته است. این افراد به نسبت سایر شرکت‌کنندگان، به‌طور میانگین ۸/۲ درصد بیشتر خطا در پاسخ‌هایشان داشتند.

لزلی گراست (Leslie Grasset) سرپرست این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر مرکز مطالعاتی اینسرم در بوردوی فرانسه در رابطه با شرایط فوق، گفت: «این میزان از بروز خطا و کاهش عملکرد، بسیار بیشتر از میزان عادی کاهش عملکرد مغز براثر پیری طی گذشت یک سال است؛ زیرا در حالت عادی با افزایش سن در هرسال، بین ۵۳/۰ تا ۷۱/۰ درصد کاهش عملکرد ذهنی رخ می‌دهد.»

در این مطالعات، پژوهشگران برای بررسی دقیق‌تر موضوع؛ اقدام به تصویربرداری ام آر‌ای مغزی و مطالعه اندازه و حجم مغز شرکت‌کنندگان در بازه زمانی ۲۰ ساله کرده همچنین حجم مناطق مختلف مغز این افراد را موردبررسی قراردادند.

بررسی مقایسه‌ای این تصاویر نشان می‌داد افرادی که تجربه کاهش سطح دستمزد را داشتند با کاهش بیشتری در اندازه مغز خود مواجه شده و اتصالات عصبی بین بخش‌های مختلف مغز آن‌ها نیز ضعیف‌تر شده است. پژوهشگران دلایل مختلفی ازجمله فشار‌های عصبی و واکنش‌هایی مانند مصرف دخانیات، اعتیاد به الکل و کاهش سطح دسترسی به مراقبت‌های پزشکی که به دلیل کاهش میزان دستمزد، رخ می‌دهد را دلیل این موضوع می‌دانند.

شرح کامل این پژوهش و یافته‌های به‌دست‌آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی علوم اعصاب (Neurology Journal) منتشرشده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از نوریج، نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه تورنتو،  مشخص کرد که چگونه علاقه افراد به قهوه، همراه با ترکیب ژنتیکی آنها می‌تواند بر سلامت کلیه‌ها تاثیر داشته باشد.

تاثیر قهوه بر سلامتی همیشه موضوع بحث بوده است. مطالعات قبلی تصاویر متناقضی را ترسیم کرده‌اند، با برخی هشدارها درباره اثرات مضر کافئین بر سلامت کلیه‌ها، در حالی که برخی دیگر مزایای محافظتی آن را پیشنهاد می‌کنند.

با این حال، این تحقیق جدید ملاحظاتی را مطرح کرده که تعامل بین مصرف کافئین و ژنتیک نام گرفته است.

این مطالعه با تمرکز بر افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کنند، معادل حدود 300 میلی‌گرم اسپرسو، نقش مهمی را که ژن‌های ما در نتایج سلامت ایفا می‌کنند، شرح می‌دهد.

نکته قابل توجه، در جاهایی مانند کانادا و ایالات متحده، میزان مصرف روزانه کافئین توصیه شده برای بزرگسالان به 400 میلی گرم محدود شده است.

در مطالعه جدید مسئله ژنتیک افراد و میزان متابولیسم کافئین در بدن مطرح شده و ثابت شده که میزان تجزیه و متابولیسم مواد موجود در قهوه در افراد متفاوت است و باید به میزان آن توجه کرد.  

امروزه، با در دسترس بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای تغییراتی مانند ژن CYP1A2، افراد می‌توانند توصیه‌های شخصی در مورد مصرف کافئین خود و پیامدهای بالقوه آن برای سلامتی دریافت کنند.

محققان با بررسی شاخص‌های سلامت کلیه‌ها مانند آلبومینوری، هایپرفیلتراسیون و فشار خون دریافتند که متابولیسم‌های کندی که قهوه مصرف می‌کنند با خطر بیشتری برای مشکلات کلیوی روبرو هستند.

این مطالعه با سرپرستی احمد السوهمی استاد دانشگاه تورنتو  در مجله پزشکی JAMA Network  منتشر شد، که نشان می‌دهد که تاثیر انتخاب‌های غذایی ما، مانند مصرف قهوه، میان همه مردم جهان مشترک نیست، بلکه عمیقاً شخصی است و تحت تاثیر ژنتیک است.

درک استعدادهای ژنتیکی ما می‌تواند منجر به انتخاب‌های سبک زندگی سالم‌تر شود که به طور خاص برای نیازهای فردی ما طراحی شده است و راه را برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر و موثرتر تغذیه هموار می‌کند.

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • ادعای بزرگ خبرنگار صداوسیما درباره میزان حقوق ماهیانه‌اش | فیلم
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل