Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@05:01:50 GMT

فم تریپ چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۱۸۴۹

فم تریپ چیست؟

خبرگزاری میزان- فم تریپ «Familiarization Trip» که به اختصار FAM Trip خوانده می‌شود گونه‌ای از سفر است که در آن فعالان حوزه گردشگری خودشان به مقصد سفر می‌کنند و تجربه دست اولی کسب شده از مقصد را با مخاطبان و حتی مشتریانشان به اشتراک می‌گذارند. تاریخ انتشار: 13:07 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۸۸۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه خراسان، حتما این روز‌ها شما هم در فضای مجازی درباره عبارت و هشتگ «فم تریپ» و «Feel Iran» که در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی رایج شده است، آشنا شده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

 

فم تریپ «Familiarization Trip» که به اختصار FAM Trip خوانده می‌شود گونه‌ای از سفر است که در آن فعالان حوزه گردشگری خودشان به مقصد سفر می‌کنند و تجربه دست اولی کسب شده از مقصد را با مخاطبان و حتی مشتریانشان به اشتراک می‌گذارند.

 

Feel Iranهم یک فم تریپ ایرانی است که هدی رستمی یکی از فعالان عرصه گردشگری به راه انداخت و با دعوت از ۱۲ شخص اثرگذار و هنرمند فضای مجازی که به اینفلوئنسر مشهور هستند، از کشور‌های مختلف از جمله ترکیه، روسیه، ایتالیا، اوکراین، هند و چین در برنامه‌ای کوتاه مدت، تور ایران گردی راه انداخت و سعی کرد، محیطی فراهم کند تا آن‌ها به عنوان سفیرانی از طرف طرفداران شان ابعاد گوناگون و متفاوتی از ایران را حس کنند و درباره آن بنویسند.

 

همه چیز عادی و مطابق روال به نظر می‌رسید، اما واکنش‌ه‍ای سیاسی به ویژه از سوی مخالفان جمهوری اسلامی چنان به این حرکت تند بود که انتظارش نمی‌رفت. به واقع آن‌ها از چه چیز این پروژه گردشگری نگران شده اند که این گونه واکنش نشان می‌دهند؟

 

جدای از حرکت یکی از مهمانان این سفر که شامل نحوه حضور او روی بام یک اثر مهم تاریخی و رعایت نکردن موارد حفاظت از این بنا بود و حاشیه ساز شد، مورد دیگری از این دست از جمله حرکت شعاری یا سیاسی در طول سفر مشاهده نشد، اما گویا نفس حضور بی واسطه آن‌ها در ایران و دیدن واقعیت بدون فیلتر‌های رسانه‌ای غرب کافی بود تا این رسانه‌ها را از ایجاد یک کانال جدید ارائه محتوا درباره ایران به جز خودشان نگران کند.

 

یکی از این افراد مجری هتاک و بد دهان شبکه من و تو بود که در پست اینستاگرامی‌اش، این پروژه را پروژه‌ای «کثیف» خوانده و از نشان دادن ایران به عنوان کشوری «عالی» گلایه کرده است. او با حمله به تیم «فم تریپ» و «بی غیرت» خواندن آنها، این افراد را «خائنین به مردم»! توصیف کرده که واقعیت‌ها را به خاطر پول فروخته اند!

جدای از تاثیر سیاسی و اطلاع رسانی فم تریپ که خوشایند این محافل نیست، این نوع سفر می‌تواند آثار اقتصادی شایانی هم در صنعت گردشگری داشته باشد که البته در زمانه تحریم آن هم خوشایند این محافل نخواهد بود.


به عنوان مثال، ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرﻫﺎ و ﺷﻬﺮﻫﺎی ﻣﻬﻢ دﻧﯿﺎ ﭼﯿﺰی ﺷﺒﯿﻪ ﻓﻢ ﺗﺮﯾﭗ ﯾﺎ دﻗﯿﻘﺎ ﻫﻤﺎن را اﺟﺮا ﮐﺮدﻧﺪ و ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺧﺎرق اﻟﻌﺎده اش را ﻫﻢ دﯾﺪﻧﺪ. ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ ﻫﺎی روی آب ﻣﻌﺮوف ﺟﺰاﯾﺮ ﺑﺎﻟﻰ رﺷﺪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی را ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﮐﺮد و دﻋﻮت از ﭼﻨﺪ اﯾﻨﻔﻠﻮﺋﻨﺴﺮ در ﭘﺮواز ﺑﺎﻟﻮن‌ﻫﺎی ﮐﺎﭘﺎدوﮐﯿﺎی ﺗﺮﮐﯿﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ در ﻋﺮض ﯾﮏ ﺳﺎل، ۵۰ درﺻﺪ ﮔﺮدﺷﮕﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﻪ اﯾﻦ ﺷﻬﺮ ﺳﻔﺮ ﮐﻨﻨﺪ.

 

یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در توئیتی نوشت: «قطعا فم تریپ به امثال شبکه من و تو که دنبال تحریم کردن مردم کشور و بدبخت نشون دادن اون‌ها هستن فشار میاره و کاری می‌کنن که یه عده از زامبی هاشون مثل سالومه به اون حمله کنن».
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفر کشورهای دنیا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،علیرضا جیلان افزود: دهیاران می‌توانند با سامان‌دهی مناطق گردشگری از گردشگران ورودی دریافت و درآمد آن را هزینه بهبود زیرساخت‌های آن منطقه کنند.
وی افزود: روستای دوپلان بخش ناغان شهرستان کیار از سایت‌های گردشگری بین‌المللی بوده که مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
جیلان گفت: قرارداد این طرح دو سال دیگر زمان دارد و سعی شده است با نصب آلاچیق زیرساخت بهتری برای اسکان گردشگران در این منطقه فراهم شود.
وی یادآور شد: سایت گردشگری دره‌عشق دهستان مشایخ شهرستان کیار نیز هنوز کامل نشده و پیمانکار در حال کار است، اما می‌توان به‌طور موقت از آن بهره‌برداری کرد.
جیلان گف: توسعه باغات گردشگری نیز موضوع مهمی بوده که در دستور کار کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و متقاضیان بخش ناغان شهرستان کیار نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»