Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:47:28 GMT

فوت زائر نهاوندی در مسیر پیاده‌روی اربعین

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۲۹۱

فوت زائر نهاوندی در مسیر پیاده‌روی اربعین

سخنگوی ستاد اربعین استان همدان از ثبت نام 63 هزار زائر اربعین در سامانه سماح خبر داد و از فوت خانم نهاوندی در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

مهرداد نادری‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایشی عبور زائران از استان همدان به سمت مرزهای خسروی و مهران برای شرکت در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: تا کنون 63 هزار نفر از مردم همدان در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده‌اند اما تا کنون آماری از تعداد خروجی از مرز اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره فوت خانم نهاوندی در مسیر پیاده‌روی اربعین از مسیر نجف به کربلا اعلام کرد: این زائر 34 ساله در مسیر از مکانی به سمت جلو پرت شده و افتادن در مسیر عامل فوت بوده و علت خاص دیگری نداشته است.

سخنگوی ستاد اربعین استان همدان در ادامه از صدور کارت بهداشت برای آشپزهای مستقر در موکب ها خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته برای آشپزهایی که در موکب‌ها مشغول طبخ غذا برای زائران هستند، موظف به دریافت کارت بهداشت هستند.

وی تصریح کرد: گروه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی وظیفه نظارت بر مسائل بهداشتی موکب‌ها را به عهده دارند و روزانه به‌صورت اکیپ‌های مستقر و حاضر در محل مسائل بهداشتی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی را بررسی می‌کنند.

نادری‌فر افزود: سرویس‌های بهداشتی در مسیر کاملاً تحت نظارت بهداشت بوده و از بهداشت کامل برخوردار هستند ضمن اینکه چشمه‌های سرویس بهداشتی در ورزشگاه مریانج، از تاریخ 24 مهرماه آماده بهره‌برداری هستند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از راه اندازی سه موکب در استان برای ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران خبر داد و گفت: سه موکب از محل نیات واقفان خیراندیش در همدان راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد زین العابدینی اظهار کرد: موکب سیدالشهدا(ع) در شهرستان اسدآباد فعالیت خود را آغاز کرده و به صورت شبانه روزی پذیرای زائران پیاده روی اربعین بوده و موکب شهر همدان و ملایر برای بازگشت مسافران فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گزارش ایسنا؛ در فضای مجازی خبر «فوت یک زائر نهاوندی اهل گیان در اثر تصادف در عراق فوت کرد» منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پياده روي اربعين زائر بهداشت همدان استانی فرهنگی و هنری فوت زائر اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم گفت: یکی از بهترین ابواب روزی باب علم است و بابت آن باید خدا را شکر کنیم، به ابواب روزی چه مادی و چه معنوی دقت کنیم مسیر درست را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: متأسفانه در جامعه علم با میزان سودآوری و درآمد ارزشگذاری می‌شود، حتی منزلت‌های اجتماعی علما با میزان دارایی سنجیده می‌شود، نظام باید می‌توانست تعلیم و تربیت را طوری پیش ببرد که ارزشگذاری‌ها درست انجام شود.

او تأکید کرد: علت موفقیت بزرگان علم گذشته این بود که به علم نگاه ابزاری نداشتند، یکی از کار‌های حوزه‌ی علمیه این است که بتواند به طلبه این نگاه را القا کند خدا در صراط مستقیم است و پیغمبر اسلام هم در صراط مستقیم است و باهم تطابق کامل دارند، اما سایر انبیا و انسان‌ها تطابقشان درجه بندی دارد.

امام جمعه همدان گفت: گاهی کسی که در مسیر است عملش مانند کسی است که در صراط است پس فضیلت اهل صراط بر اهل سبیل به علم است.

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان