Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:03:33 GMT

دانشجویان باید تئوری را در اجرا شکوفا کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۵۱۳

دانشجویان باید تئوری را در اجرا شکوفا کنند

پروفسور «علی اکبر رمضانیان پور» نماینده فدراسیون بین المللی بتن در ایران در طی بیش از۳۰ سال آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور در زمینه بتن سهم قابل توجهی در پیشبرد این علم به خود اختصاص داده است.

ارائه دهها مقاله علمی، تدوین آیین نامه‌ها و استانداردهای مختلف، ایراد سخنرانی‌های کلیدی، راهنمایی دهها دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا و ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای به طرح‌های مختلف عمرانی بتنی از جمله این خدمات به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهمین دوره‌ مسابقات ملی بتن ۱۷ و ۱۸ مهرماه با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نمایندگی ملی فدراسیون بین المللی بتن با  محوریت بتن خود متراکم سازگار با  محیط زیست برگزار شد.

رمضانیان پور مشاور علمی و داوری مسابقات ملی بتن امروز (شنبه) در گفت گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایرنا افزود: نهمین دوره مسابقات بتن در حالی برگزار شد که دوره‌های قبلی با هدف ساخت بتن‌های معمولی با مقاومت بالا به سرانجام رسید. در این دوره دانشجویان به سمت بتن‌های ویژه مانند خود تراکم رفتند که تحولی در عرصه بتن‌سازی کشور برای توسعه پایدار محسوب می‌شود.

وی گفت: البته تهیه این بتن به دانش خاصی نیاز دارد ودانشجویان باید از همین مقطع کارشناسی آن را یاد گرفته و در کارگاه‌ها  آن را اجرایی و عملیاتی کنند. زیرا در حقیقت ما در کارهای اجرایی ضعیف هستیم.

استاد دانشکده عمران دانشگاه امیرکبیر با تاکید براین که رسیدن به بتنی با حداقل سیمان از اهداف رقابت‌ بود، اظهارداشت:  بتن را با هر مقدار سیمان می توان ساخت. اما دراین دوره از مسابقات موضوع این بود که دانشجو بتواند با حداقل سیمان که بیشترین آلایندگی را محیط زیست دارد، بتنی جدید بسازد. برای این هدف نیاز است که از نظر تئوری و عملی دانشجویان آزمون و خطاهای لازم را انجام دهند تا از نظر کاربردی به شکل و ایده‌ای جدید در اجرا برسند.

عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره اینکه آیا هشت دوره  قبلی مسابقات توانسته یافته‌های دانشجویان را وارد چرخه تولید کند یا خیر؟، گفت: دوره‌های قبلی با هدف استفاده از دانه‌های سبک برای بتن مقاوم برگزار شد. این موضوع سبب شد دانشجویان ایران در ساخت بتن‌هایی با مقاومت بالا رشدکنند.

رمضانیان‌پور ادامه داد: در  این دوره‌ از مسابقات به سمت فاکتورهایی مانند دوام و کمتر مصرف کردن سیمان در پروژه‌ها تاکید شد تا در سال‌های آینده آثار آن در صنعت بتن کشور دیده شود.

وی درباره این که چرا بتن‌های که در ایران ساخته می شوند برای صادرات کیفیت لازم را ندارند، اظهار داشت: علت مهم این است که در سال‌های گذشته ۵ تا ۶ نوع سیمان در کشور بیشتر تولید نمی‌شد. درحالی که  نزدیک به ۱۷ تا ۱۸ سال است که صنعت سیمان دنیا متحول شده و دراروپا ۲۷ مدل سیمان به شرایط استاندارد رسیده است که ۲۶ مدل آن از آلایندگی کمی برخوردار بوده و در بتن‌سازی استفاده می‌شود.

مشاور علمی و داوری مسابقات ملی بتن با یادآوری این که که در عمل سیمان استاندارد در کشور تولید نمی‌شود و بخش صنعت نیز با این موضوع بیگانه است، اظهارداشت:کشورهایی مانند عراق نیز به این موضوع واقف هستند که باید به سمت سیمان‌های آمیخته با مقاومت بالا بروند. در ایران نیز این نوع سیمان تولید نمی‌شود تا سیمان معمولی تولید شده برای بتن‌سازی از استاندارهای لازم در صادرات فاصله داشته باشد.

رمضانیان پور ابراز امیدواری کرد تمام دانشجویان که در هر رشته‌ای مشغول به تحصیل هستند، تئوری آن موضوع را در عمل نیز اجرایی کرده تا به جایگاهی که شایسته ایران است، برسد.

نهمین دوره‌ مسابقات ملی بتن با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نمایندگی ملی فداراسیون بین المللی بتن طی دو مرحله برگزار می شود.

مرحله اول این مسابقات در ۱۷ و  ۱۸ مهرماه برگزار شد و مرحله دوم آن نیز آبان ماه برگزار می شود.

این دوره از مسابقات با محوریت بتن خود متراکم سازگار با محیط زیست و حرکت به سوی تحقق توسعه پایدار است.
هدف از این مسابقه آشنایی و افزایش تجربیات علمی و فنی دانشجویان با بتن‌هایی است که علاوه بر دارا بودن مشخصات فنی لازم (از نظر کارایی، مقاومت فشاری و دوام)، در ساخت آن‌ها کمترین آلودگی و آسیب به محیط زیست وارد شده و ساخت آن‌ها نیز با کمترین هزینه، در شرایطی نزدیک به شرایط کارگاهی انجام شود.
در نهمین دوره‌ مسابقات ملی بتن ۴۴ تیم ثبت نام کردند که تعداد ۱۵ تیم برای شرکت دراین مسابقه انتخاب شدند.
مرحله اول این مسابقات شامل ساخت نمونه‌ها و باز کردن قالب‌ها بود و مرحله‌ دوم یک ماه بعد، پس از کسب مقاومت مکانیکی ۲۸ روزه، به منظور داوری و اعلام نتایج برگزار می‌ شود.
اختتامیه‌ این مسابقه همزمان با اولین دوره‌ نمایشگاه صنعت ساختمان در ۱۷ تا ۲۰ آبان‌ ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر بتن سازی دانشجو دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی و سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین دوره جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

کوروش زارعی در ابتدای نشست عنوان کرد: شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است. سه سال جشنواره برای ایجاد زیرساخت‌ها و چشم انداز‌های درست تعطیل شد، اما بعدش دومرتبه به اجرا رسید. پس از در تولید بچه‌های مسجد در استان‌ها تحت عنوان تئاتر محرابیان، حال احساس میکنیم به رشد مناسب رسیدند.

وی در ادامه افزود: تئاتری‌ها حال به زایایی رسیده و می‌توانند وارد عرصه‌های جدی شوند. پس از کارگاه سال قبل مشهد، قرار است خروجی‌ها امسال به اجرا رسیده و در رویداد‌های تئاتر کشور حضور یابند. تئاتری‌های اجرایی امسال خروجی هشتصد گروه نمایشی ما هستند و ما تلاش داریم کار‌ها را به روستا‌ها هم برسانیم. تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.

مصطفی موتورچی دبیر جشنواره نیز در صحبت‌هایی با اشاره به عدم انتشار فراخوان برای این دوره گفت: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد. در کنار کار تولید اثر، سلسله کارگاه هم داشتیم که نزدیک به هشتصد مربی و گروه بودند و اینها نمایشنامه‌هایی آماده و در مساجد اجرا کردند و بااین هدف سه دوره جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را داشتیم که برگزیده‌های آنها به این جشنواره رسید. همچنین داوران اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه هستند.

زارعی همچنین درباره اهمیت گروه محوری در جشنواره افزود: جوایز هم گروه محوری از اول تا سوم اعطا می‌شود. یکی از جوایز ویژه ما جایزه ویژه فرج الله سلحشور به نام این عزیز تئاتری مسجدی خواهد بود است.

زارعی رباره جایزه سلحشور گفت: این جایزه به گروه برتر تقدیم خواهد شد یک گروه کاملا مسجدی که در آموزش‌ها حضور داشتند و مسائل اخلاقی را هم رعایت کرده و به معنای واقعی یک گروه هستند. همچنین امسال چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را خواهیم داشت.

وی درباره تک جنسیتی بودن اجرا‌ها بیان کرد: بخاطر این مسائل کار‌هایی تولید شد و داوران خانم هستند که راحت کار‌ها اجرا شود و اینبار ما ساختار شکنی کرده و از سه خانم با تحصیلات و تجربه برای داوری استفاده کردیم. 

کوروش زارعی در ادامه گفت: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود، هرگروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 

موتورچی افزود: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و انجا کارگاه نمایشنامه نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

وی درباره جوایز این جشنواره گفت: ما پنج جایزه گروه خواهیم داشت. بازیگری خانم و آقا هفت نفر تقدیر بدون رتبه خواهند بود. دو بزرگداشت و جایزه سلحشور نیز خواهیم داشت. سیصد میلیون جایزه خواهیم داشت و بیشترین جایزه هم فرج الله سلحشور بیست میلیون و پنج گروه برگزیده هر کدام ده میلیون خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور برگزار می‌شود
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده