Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، سجاد بنابی گفت: یکی از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه هماهنگی برای ایام اربعین امسال این بود که به اپراتورهای داخلی کمک شد تا  با همکاری اپراتورهای عراقی، شاهد عرضه اینترنت رایگان پرسرعت به زائران حسینی(ع) در برخی نقاط در مسیر پیاده‌‎روی اربعین باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مذاکرات مفصلی بین ما و طرف عراقی جهت کاهش هزینه اینترکانکشن برای زائران صورت گرفت و توانستیم بیش از ۳۰ درصد از هزینه انتقال ترافیک صوتی را بین ایران و عراق تخفیف بگیریم، افزود: البته ما آمادگی این را داشتیم تا این هزینه را به صفر برسانیم. اما با توجه به اینکه این هزینه در ایام اربعین یکی از بخش‌های عمده درآمدی برای کشور عراق در حوزه ارتباطی است، طرف عراقی با این پیشنهاد موافقت نکرد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه چند روزی شاهد کمی ناآرامی در عراق بودیم، اگر مشترک یکی از اپراتورها در ایران بسته اینترنت ویژه اربعین را خریداری کند ولی اینترنت در کشور عراق قطع شود، تکلیف بسته‌های خریداری شده‌اش چه می‌شود، گفت: اینترنتی که ویژه زائران به صورت رومینگ از بسته‌های اینترنت ایرانی در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، از اینترنت ایران است و کسانی که در اوضاع قطعی اینترنت در عراق از اینترنت رومینگ استفاده کنند، اینترنتشان برقرار است. اما اگر بخواهند سیم‌کارت عراقی بگیرند و از اینترنت آن استفاده کنند، در صورت قطعی اینترنت در کشور عراق با مشکل مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال هزینه مکالمه کشور عراق از طریق سیم‌کارت ایرانی در مقایسه با مواقع غیر از اربعین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته که این امر ناشی از مذاکراتی است که بین وزارتخانه های ارتباطات دو کشور و همچنین اپراتورهای ایرانی و عراقی صورت گرفته است‌. سال گذشته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای ایرانی ۴٠ مگابایت و ١٠٠ مگابایتی بود اما امسال اپراتورهای ایرانی روزانه ١٠ مگابایت اینترنت رایگان می‌دهند و هم بسته یک گیگ عرضه می‌کنند که نسبت به پارسال قیمت آن یک سوم شده است.

بنایی درباره راه حل کاهش هزینه‌های ارتباطی زائران گفت: پیشنهاد ما این است که زائران چه با سیم‌کارت ایرانی و چه با سیم‌کارت عراقی، به خانواده‌ و آشنایان خود بگویند تا بیشتر از ایران با آن‌ها تماس گرفته شود چون در این صورت مقداری از هزینه‌شان در مقایسه با حالتی که تماس از عراق به سمت ایران آغاز شود، کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 4744257 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 تماس تلفنی اربعین 98 نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جایزه نوبل گوگل محمد جواد آذری جهرمی امنیت اطلاعات فضانوردان مایکروسافت امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد

یک خبرنگار عراقی مدعی شد که نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر به تهران تعهداتی را داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، احمد عبدالساده، روزنامه نگار و نویسنده عراقی در حساب ایکس خود با اشاره به سفر اخیر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان کشور مدعی شد بنا به گفته منابع آگاه، بارزانی تعهد کتبی به طرف ایرانی داده و در آن مقامات اربیل متعهد به خلع سلاح گروهک‌های تروریست و اخراج آن‌ها از اقلیم کردستان شده‌اند. 

بنا به این ادعا، اقلیم کردستان عراق همچنین تعهد داده است که حملات رسانه‌هایی مانند روداو و کردستان 24 به ایران و نیز هماهنگی‌های این رسانه‌ها با طرف‌های رسانه‌ای خارجی متوقف شود.

تاکید رئیسی به بارزانی درباره خلع سلاح تروریستها وصهیونیستها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت دهه کرامت
  • ViLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است