Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام خاکباز مدیر کل اوقاف و خیریه استان خوزستان گفت: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی است، در این راستا از ابتدای مهرماه نسبت به برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد، امامزادگان و تکایا اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برنامه کلیدی ماه محرم و صفر نیز اجرای مراسم اربعین است و در این راستا در مرز چذابه با همکاری اوقاف اصفهان و مدیریت اوقاف خوزستان موکب حضرت علی اصغر (ع) را راه‌اندازی کردیم.

مدیر کل اوقاف و خیریه استان خوزستان گفت: در این موکب ظرفیت اسکان دو تا سه هزار نفر برقرار است و روزانه نیز ۶ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام توزیع می‌شود و در موکب اوقاف استان خوزستان برنامه های فرهنگی و مذهبی دیگری از جمله اقامه نماز جماعت، مراسمات عزاداری و سخنرانی نیز برگزار می شود.

خاکباز ادامه داد: اینکه از هجدهم مهر ماه فعالیت خود را شروع کرده ایم و تا سه روز بعد از اربعین به خدمات رسانی های خود ادامه می‌دهیم و بر این باور هستیم که به دیگر مواکبی که به زائران خدمات رسانی خوبی دارند در حد توان اقلام غذایی و آب آشامیدنی نیز ارائه دهیم.

او افزود: در شلمچه نیز استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر نسبت به برپایی موکب اوقاف اقدام کردند که این استان‌ها نیز خدمات فرهنگی خوبی را برای عزاداران حسینی ترتیب داده اند و اوقاف استان خوزستان نظارت هایی بر فعالیت این موکب نیز دارد.

مدیر کل اوقاف و خیریه استان خوزستان در پایان خبر داد: مجموعاً ۱۰ مبلغ به مرزهای شلمچه و چذابه (هر کدام پنج مبلغ) اعزام شده تا کارهای فرهنگی و مذهبی مختلفی را در میان مواکب اجرایی کنند.

انتهای پیام/ د

خدمت به زائران حسینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی مرزشلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه